Opmerkelijke huizen te koop

Spotted on Immoweb: https://www.immoweb.be/en/ad/house/for-sale/wemmel/1780/9262135
Ligging, ligging, ligging. Nu, ik vind het ook nog iets te duur, maar op zo'n afstand van Brussel-centrum zo'n open ruimte in een doodlopende straat, dat is héél veel waard voor veel mensen. Da's op een tiental minuutjes van UZ Jette, ook geen verwaarloosbaar detail.

Die vloer is lelijk, maar al bij al is zoiets goedkoop op te lossen.
Bleek toch wat optimistisch geprijsd :-D meteen met 165k zakken. Die makelaar staat toch ook met zn broek op de enkels nu.

Spotted on Immoweb: https://www.immoweb.be/en/ad/house/for-sale/wemmel/1780/9262135

Ben je ooit al in Reet geweest?
(Ik ga zo hard in het quote topic belanden, maar) Neen ik ben nooit in Reet geweest, en ik zoek daar ook niet, mijn vriendin houdt niet van die cote. Ik geloof u wel dat het best een toffe gemeente is.

Ja dat vind k nubook wel zeer weinig.

Ik denk dat dat huis in Rumst rond de 1 miljoen € waard is.
Soms kan je ook gewoon met wat geluk een koopje doen. De meeste koopjes doe je wanneer iets te koop geplaatst is, dat niet online te koop staat.

Ik heb al kennissen huizen te koop zien zetten waarvan ik dacht: Excuseer?
Als je uw huis -dat op de markt 400k waard is- te koop zet voor 200k, dan is dat huis snel weg hé. (en ja dat gebeurt wel eens)

Sommige mensen willen absoluut niet met ne makelaar in zee gaan maar hebben anderzijds ook géén besef van de woningprijzen en geven het dan quasi gratis was. Of als men snel van een huis vanaf wil (echtscheiding, familieruzie, of gewoon de verhuis moet snel gaan) dan kan je wel eens een koopje doen als er niet te veel mensen de 'te koop' opgemerkt hebben.

----

Maar zoals gezegd, het huis van mijn nonkel en tante zou zeker verkocht worden voor 750k sé. Dat komt overeen met een vraagprijs van 1 miljoen in Reet.

Laatst bewerkt:
Wippel ==>wippen==>sex Zoiets?
Ik had een optie genomen op een appartement, maar dat naam was genoeg reden voor m'n ondertussen ex om van dat appartement af te zien.
Ook namen van gemeenten zoals De pinte, nazareth, zottegem of zevergem was een no go voor haar. Ook straatnamen was soms een probleem.
Blij dat je daar van af bent zegt.
Niet het scherpste mes in de lade zo te horen.

Een groter nadeel is die indische handcarwash er vlak naast. Een ganse dag lawaai van hogedrukreinigers en stofzuigers. Die werken daar buiten vlak tegen dat perceel.
Ja had het ondertussen ook gezien. En daarnaast nog is de nachtwinkel. Te begrijpen dan. Als die ooit weggaan gaat de waarde wel omhoog 😅

De lokale immo. Ik heb wel de indruk dat ze hier in de buurt, vrij laag schatten want het huis van mijn ouders is geschat op 240k.
No offense maar dan denk ik toch ook: Waar teken ik 'asap'?

Ok het is wat verouderd (45 jaar oud), maar er steekt wel na renovatie, overal 3 dubbel glas, moderne rolluiken en het is overal extra geisoleerd (Erg laag verbruik bij het verwarmen). Er zijn ook 2 slaapkamers, twee bergingsplaatsen, een studeerkamer, een grote hal, een badkamer met wc, nog eens een aparte wc, een grote living (3-hoeks), een keuken. Een middelmatig grote tuin aan de achterzijde met terras, een tuin aan de voorkant. Een garage, en ook nog een rommelkot naast de garage.

Ge moet naar mijn mening goed zot zijn om zoveel geld te geven aan een huis waar nog zoveel opfriswerk aan is, maar hoogstwaarschijnlijk is het nog realistisch geprijsd

Statige villa- ik vind dat niet overdreven van prijs, zeker niet als men voor een standaard SOD HOB 400k plus BTW vraagt op een fractie van de grondoppervlakte en met veel kleinere ruimtes.

Ge moet naar mijn mening goed zot zijn om zoveel geld te geven aan een huis waar nog zoveel opfriswerk aan is, maar hoogstwaarschijnlijk is het nog realistisch geprijsd
En euh waar zie jij dat opfriswerk juist?

En euh waar zie jij dat opfriswerk juist?
Dat plafond boven de keuken en heel de bovenverdieping.
Die vloer boven (lijkt me vinyl).
Die 2e badkamer vind ik ook zeer triestig.

Ons huis heeft nieuwbouw (incl btw) evenveel gekost als dit huis met beschrijf, oke, we hebben geen zwembad, maar om dit terug wat up to date te krijgen (met meubels die niet uit de budgetreeks van IKEA lijken te komen) ben je nog vlot 50k€ kwijt.

Dat is wel heel subjectief dan, want daar is toch niets ECHT nodig om op te frissen. In
Is dat nodig om het bewoonbaar te maken? Nee (vandaar opfrissen ipv verbouwen).
Maar zoals ik zeg kost het hetzelfde als onze grotere nieuwbouw. Onze tuin is kleiner, dat wel, maar dan nog...

Onze grond alleen is al meer dan de helft, nadeel van in een dure gemeente te willen blijven.

Terug
Bovenaan