Opmerkelijke huizen te koop

Hallaar (Heist). Maar Reet (waar deze woning gelegen is) is toch amper beter? Dat is nog altijd 20 minuten rijden tot het stad van Antwerpen (Indien géén file).

PS. Het zwembad is zelfs groter.

Had de woning uit uw link nog langs de rand van het stad gelegen: Maybe, very maybe .. maar nu? Die vraagprijs is echt absurd sé.
Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat Reet tussen twee snelwegen ligt die naar Brussel en Antwerpen leiden.

Ik denk dat Reet wat marginaler is dan Heist (mijn gevoel, could be wrong, maar mensen met geld kunnen betalen zodat hun woonplaats niet Reet heet :unsure:), maar de ligging is stukken beter. Naar prijs zal dat wel ~gelijk zijn, Reet misschien net iets duurder.

Ik denk dat Reet wat marginaler is dan Heist (mijn gevoel, could be wrong, maar mensen met geld kunnen betalen zodat hun woonplaats niet Reet heet :unsure:), maar de ligging is stukken beter. Naar prijs zal dat wel ~gelijk zijn, Reet misschien net iets duurder.
Nochtans is Reet echt wel een zeer dure en mooie gemeente.

Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat Reet tussen twee snelwegen ligt die naar Brussel en Antwerpen leiden.
Deels mee eens. Juist omdat Hallaar een boerengat is, zal ik tot aan de autostrade (in de piektijd) exact 15 minuten langer rijden richting 'Antwerpen, Brussel, Leuven' tov Reet. Het eerste kwartier is er géén file, pas daarna beginnen de file.

Dus voor die 15 minuten sneller per dag betaal je ipv 500k (geschatte prijs van de woning van mijn nonkel/tante), 1,5 miljoen?
OK stel dat ze ook een overdreven prijs vragen --> 750k ipv 500k.

Dus ne dubbele prijs voor amper een kwartiertje sneller te zijn per dag? :tongue:

Opmerking: Ik spreek me niet uit over de "schoonheid" van de gemeente, ik spreek nu wel alleen over de afstand/duurtijd tot de steden.

Ach ja als ne zot dat wil betalen ben je gek de vraagprijs te verlagen zeker?

Laatst bewerkt:
Dat huis in Reet is echt belachelijk. "Luxueus landhuis" :rofl:

Vraag me echt af wie die prijs heeft bepaald, de eigenaar of de makelaar. Indien de eerste is die makelaar zot om dat binnen te nemen, indien de tweede is hij gewoon zot tout court.

Wat is er mis met Wippelgem :unsure: ?
Wippel ==>wippen==>sex Zoiets?
Ik had een optie genomen op een appartement, maar dat naam was genoeg reden voor m'n ondertussen ex om van dat appartement af te zien.
Ook namen van gemeenten zoals De pinte, nazareth, zottegem of zevergem was een no go voor haar. Ook straatnamen was soms een probleem.

Holy crap... "Bovenvermelde prijs omvat enkel de bouwgrond en niet de constructie".

Dit is vlak bij mijn nieuw huis (welke we nog aan het verbouwen zijn), het onze is beter gelegen, ligt op 8000m², met een groot huis op van 330m² bewoonbare oppervlakte en een bijgebouw van 160m² grondoppervlakte (met nog een volledige zolder daarboven). En wij hebben minder betaald dan dit (hebben toen echt een zot bod gedaan en dat werd tot onze grote verbazing aanvaard).

We hebben ondertussen al voor +- 60k verbouwd, maar ik denk dat we nu al hele dikke winst zouden maken bij verkoop.

Holy crap... "Bovenvermelde prijs omvat enkel de bouwgrond en niet de constructie".

Dit is vlak bij mijn nieuw huis (welke we nog aan het verbouwen zijn), het onze is beter gelegen, ligt op 8000m², met een groot huis op van 330m² bewoonbare oppervlakte en een bijgebouw van 160m² grondoppervlakte (met nog een volledige zolder daarboven). En wij hebben minder betaald dan dit (hebben toen echt een zot bod gedaan en dat werd tot onze grote verbazing aanvaard).

We hebben ondertussen al voor +- 60k verbouwd, maar ik denk dat we nu al hele dikke winst zouden maken bij verkoop.
TOTALE OPPERVLAKTE VAN 6850M² staat er. Hoeveel had jij betaald mss?

Ja dat heb ik gezien, waarom?

Wij hebben 660k betaald, vraagprijs was 795k.

700k==>6850m² = 102 euro/m²
660k==>8000m² = 82,50 euro/m²

Dat alles duurder is geworden met corona, tot daar aan toe, maar om daar dan van achterover te vallen, dat nu toch ook weer niet.

700k==>6850m² = 102 euro/m²
660k==>8000m² = 82,50 euro/m²

Dat alles duurder is geworden met corona, tot daar aan toe, maar om daar dan van achterover te vallen, dat nu toch ook weer niet.
Euh, bij ons staat er een huis op van 330m² groot, een bijgebouw van +160m², een aangelegde tuin, oprit, (te renoveren) zwembad,...

Tegen dat je dat allemaal op dat perceel hebt gebouwd en aangelegd, zit je aan +1,5miljoen.

Euh, bij ons staat er een huis op van 330m² groot, een bijgebouw van +160m², een aangelegde tuin, oprit, (te renoveren) zwembad,...

Tegen dat je dat allemaal op dat perceel hebt gebouwd en aangelegd, zit je aan +1,5miljoen.
ow ok ik dacht dat je 660k had betaald voor grond alleen. my bad.

Dus voor die 15 minuten sneller per dag betaal je ipv 500k (geschatte prijs van de woning van mijn nonkel/tante), 1,5 miljoen?
OK stel dat ze ook een overdreven prijs vragen --> 750k ipv 500k.
Euh als uw tante der huis op 2 druppels daarop lijkt en op 500k geschat is... Waar teken ik?

Euh als uw tante der huis op 2 druppels daarop lijkt en op 500k geschat is... Waar teken ik?
Ter informatie: Het huis staat niet te koop hé. ;)
En ja ik denk dat het weldegelijk vlotjes voor 750k zou verkocht worden. Dat is te véél, maar nu met de huidige schaarste ..
Maar 1,5 miljoen? Duh ..

Ter informatie: Het huis staat niet te koop hé. ;)
En ja ik denk dat het weldegelijk vlotjes voor 750k zou verkocht worden. Dat is te véél, maar nu met de huidige schaarste ..
Maar 1,5 miljoen? Duh ..
Ja dat had ik wel door, maar wie schat dat huis dan aan 500k lol, lijkt me wat laag :-)

Ja dat had ik wel door, maar wie schat dat huis dan aan 500k lol, lijkt me wat laag :)
De lokale immo. Ik heb wel de indruk dat ze hier in de buurt, vrij laag schatten want het huis van mijn ouders is geschat op 240k.
No offense maar dan denk ik toch ook: Waar teken ik 'asap'?

Ok het is wat verouderd (45 jaar oud), maar er steekt wel na renovatie, overal 3 dubbel glas, moderne rolluiken en het is overal extra geisoleerd (Erg laag verbruik bij het verwarmen). Er zijn ook 2 slaapkamers, twee bergingsplaatsen, een studeerkamer, een grote hal, een badkamer met wc, nog eens een aparte wc, een grote living (3-hoeks), een keuken. Een middelmatig grote tuin aan de achterzijde met terras, een tuin aan de voorkant. Een garage, en ook nog een rommelkot naast de garage.

Terug
Bovenaan