Opmerkelijke huizen te koop

Dat kookvuur daar tegen de muur in het kookeiland vind ik ook maar raar
Dat was mij nog niet eens opgevallen. Als slechte keuze kan dat wel tellen, dat is voldoende reden om dat huis niet te pakken onafhankelijk van al de rest - tenzij je budget hebt voor renovatie keuken op korte termijn natuurlijk.
Het stuk architect dat dit voorstelt zou meteen buitenvliegen.

Zet die gigantische pompbak wat meer opzij of steek een kleinere en dan heb je toch genoeg ruimte om het kookvuur daarnaast te zetten? Of behoud dat eiland puur voor koken, er is toch een grote eettafel vlakbij dus waarom moet daar nog eens eetruimte op het eiland zijn? Wat trouwens de doorgang belemmerd van zodra iemand op zijn stoel gaat zitten. Doe gewoon de stoelen weg en zet het kookvuur op de kop.
Mogelijkheden genoeg waarmee je geen risico loopt een deur in je gezicht te krijgen terwijl je een pot kokend water vast hebt.

Ik snap ook het nut niet van zo'n gigantische pompbak in zo een keuken heb je toch een vaatwasser.

Voor een pan en een mes hebt ge geen gigantische pompbak nodig :)
Een wokpan of een grote braadpan heeft wel een bovengemiddelde grote pompbak nodig wilt ge die comfortabel kunnen afwassen.

Wij hebben indertijd de "grootste" RVS pompbak genomen, en die is nét groot genoeg...

Dat bed is toch niet zo vreemd? Een gezinslid die na een ongeval de trap niet meer opgeraakt => ziet er mij de enige plek op gelijkvloers uit waar ze makkelijk een bed kwijtkonden. Die trap lijkt mij alles behalve geschikt om aan te passen voor iemand minder mobiel. Is ook een airco & tv gezet in die garage/slaapkamer. Zou ook direct kunnen verklaren waarom ze een huis van nog geen 2j oud (en dat nog niet volledig afgewerkt is) verkopen.

Wat ik vreemder vind: plaats van de kookplaat. Je ziet op de (nog onbehandelde) muur al pakken vetplekken, zoals anderen al vermoeden. Een spatwand zal wel nodig zijn daar, maar muur is nog gewoon ruw pleisterwerk precies.

Foto's zijn inderdaad niet top, al heeft de fotograaf wel moeite gedaan om die extra steunbalk niet teveel of opvallend in beeld te brengen die in de virtuele rondleiding wel heel prominent zichtbaar is :P
7iu2cRZ.png

Zorgt er ook voor dat je daar aan het eiland opeens nog minder plaats in de doorgang hebt.

En qua slechte foto's, die vliegen kleefband springt inderdaad in het oog, maar de glazen wand van de douche toch ook. Zeker met de lichtinval van het raam :P Ik snap niet waarom ze geen 2min moeite genomen hebben om dat te kuisen alvorens foto's te nemen.
ziWrayC.png

Dat ze die paal niet uitkleden en beter verwerkt hebben. Wij hebben die volledig geïsoleerd en omkast met MDF in verstek en mooi met de muur uitgelijnd. Vervolgens het schuifraam en de deur op laten aansluiten.
Wat me ook stoort is dat ze de stenen vloer niet mooi hebben laten lopen tot aan de rand van het schuifraam?

Dat glas in de badkamer was me ook al opgevallen, en dat na maar een paar jaar. Ze hebben wat harder water misschien.
Wel mooie douchewand langs de muur, dat lijkt me ene volledige plaat te zijn. Alleen spijtig van de veilige keuzes omtrent de badkamerkleuren: zwart en wit overal.

Een wokpan of een grote braadpan heeft wel een bovengemiddelde grote pompbak nodig wilt ge die comfortabel kunnen afwassen.

Wij hebben indertijd de "grootste" RVS pompbak genomen, en die is nét groot genoeg...

Ik heb een gewone pompbak en heb absoluut geen probleem met mijn grote wokpan of braadpan af te wassen.
Maar sinds ik een vaatwasser heb steek ik gewoon alles daar in.

Ik heb een gewone pompbak en heb absoluut geen probleem met mijn grote wokpan of braadpan af te wassen.
Maar sinds ik een vaatwasser heb steek ik gewoon alles daar in.
Ik heb mij laten wijsmaken dat wasmiddel voor een vaatwas agressiever is dan gewoon afwasmiddel.
En dat bijgevolg de antiaanbaklaag (teflon of keramiek) sneller kapot gaat.
Sindsdien was ik mijn pannen altijd met de hand af. :crazy:

Ik heb mij laten wijsmaken dat wasmiddel voor een vaatwas agressiever is dan gewoon afwasmiddel.
En dat bijgevolg de antiaanbaklaag (teflon of keramiek) sneller kapot gaat.
Sindsdien was ik mijn pannen altijd met de hand af. :crazy:

Nog niets van gemerkt en heb teflon en keramiek

Ik wil geen slaaf zijn van mijn pannen, ik ben dat al van mijn kat.

Evergem is ook de 'verkeerde' kant van Gent.

Ja, maar de prijzen in Evergem zijn de laatste jaren toch gestegen - ik vind zelfs veel gestegen om "maar Evergem" te zijn.

Dat specifiek pand heeft wel een slechte inpassing, op die luchtfoto zou je totaal niet zeggen dat je op 2000 m² grond zit vind ik omdat het zo ingesnoerd ligt tussen / half achter andere huizen.

Ja, maar de prijzen in Evergem zijn de laatste jaren toch gestegen - ik vind zelfs veel gestegen om "maar Evergem" te zijn.

Dat specifiek pand heeft wel een slechte inpassing, op die luchtfoto zou je totaal niet zeggen dat je op 2000 m² grond zit vind ik omdat het zo ingesnoerd ligt tussen / half achter andere huizen.
Njah, normaalgezien een topverbinding met Gent/E40/E34 (eens de werken gepasseerd zijn en de tram weer rijdt), heel veel winkels, nog een redelijk landelijk gevoel en een havenzone die zich enorm ontwikkelt = boom in de vastgoedprijzen. Als ik zie aan wat het onze verkocht is tegenover wat we er 8 jaar geleden voor betaald hebben, crazy gewoon.

Als ik zie aan wat het onze verkocht is tegenover wat we er 8 jaar geleden voor betaald hebben, crazy gewoon.
Gewoon uit intresse, voor hoeveel % meer heb je het verkocht?
Inflatie alleen zou al ongeveer +28,4% verklaren op 8j. En als ik mij niet vergis, heb je ook renovaties uitgevoerd die ook een waardestijging met zich meebrengen natuurlijk.

Gewoon uit intresse, voor hoeveel % meer heb je het verkocht?
Inflatie alleen zou al ongeveer +28,4% verklaren op 8j. En als ik mij niet vergis, heb je ook renovaties uitgevoerd die ook een waardestijging met zich meebrengen natuurlijk.
pure grondwaarde was iets van een +40%, los van de uitgebreide renovatie idd

Njah, normaalgezien een topverbinding met Gent/E40/E34 (eens de werken gepasseerd zijn en de tram weer rijdt), heel veel winkels, nog een redelijk landelijk gevoel en een havenzone die zich enorm ontwikkelt = boom in de vastgoedprijzen. Als ik zie aan wat het onze verkocht is tegenover wat we er 8 jaar geleden voor betaald hebben, crazy gewoon.
Als je de N456 moet nemen, los van de werken, is dat nu niet bepaald een topverbinding met Gent..

Terug
Bovenaan