Opmerkelijke huizen te koop

Dat zal zo'n 100.000 tot 130.000 euro zijn in Hasselt.
Voor 170.000 hebt ge in Hasselt al iets dat dubbel zo groot is, maar dan wel geen nieuwbouw en geen parkeergarage zoals dat van 230.000 wat ik hierboven vermelde.
toon het maar... want ik vind het niet. Tenzij buiten het centrum (de ring) of sterker verouderd.
Zoveel vrouwen heb ik er toch nog niet gezien hoor...

In Hasselt : https://www.immoweb.be/nl/zoeken/ap...s=BE&maxPrice=140000&page=1&orderBy=relevance
85-130k.
klik eens op "toon op de kaart" ? Niks in het stadscentrum.

Dat nieuwbouwproject komt in de buurt en heeft dezelfde afmetingen mét terras buiten (die wss in de afmetingen zit). Maar met nieuwbouw weet je dat daar in de praktijk altijd nog extra kosten bijkomen bovenop de standaard stopcontacten + BTW op nieuwbouw is nog duurder.

toon het maar... want ik vind het niet. Tenzij buiten het centrum (de ring) of sterker verouderd.
klik eens op "toon op de kaart" ? Niks in het stadscentrum.
De grote ring is ook nog het stadscentrum hé...
En uiteindelijk was die van 220k ook sterk verouderd. Zoals gezegd dat van 85k lag binnen de grote ring. En als je er 30-50k tegenaan gooit heb je al enorm veel ervan in een hedendaags jasje gestoken, zoals ook dat appartement van 220k niet meer is dan dat...

Dat nieuwbouwproject komt in de buurt en heeft dezelfde afmetingen mét terras buiten (die wss in de afmetingen zit). Maar met nieuwbouw weet je dat daar in de praktijk altijd nog extra kosten bijkomen bovenop de standaard stopcontacten + BTW op nieuwbouw is nog duurder.
6% btw nu normaal gezien.
Meerkosten zijn beperkt voor zo iets kleins. Kunt daar moeilijk een keuken van 30k gaan insteken. Of een badkamer van 20k. Allez alles kan hé, maar in die woning van 220k was dat ook niet het geval. Dat was proper en vernieuwd. Maar dat was het dan ook hé. Dat was geen jaccuzi in de badkamer of een stoomdouche of... gouden kraantjes of een japans toilet.

Allez in de blauwe boulevard : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/appartement/te-koop/hasselt/3500/9208332

En ja, rationeel kan je bepaalde zaken vergelijk. Maar wederom, enkel als je alle variabelen meetelt. En daar hoort locatie nu eenmaal wel bij. Of dat voor u belangrijk is, doet er niet toe. Voor andere mensen misschien wel.
idd. Objectief bespaar je door een woning aan de visserij tov een woning in de rand van Gent een auto. Bereken daar maar eens objectief de kost van tov dingen zoals Cambio als je toch het meeste met de fiets kan doen.

Bereken de waarde van relatieve rust van de Visserij in Gent tov een woning aan de Brusselsesteenweg

Bereken de waarde van het verschil tussen de voorzieningen in Gent vs Hasselt etc...

Anders kan je ook refereren naar dit, hé:

De grote ring is ook nog het stadscentrum hé...
En uiteindelijk was die van 220k ook sterk verouderd. Zoals gezegd dat van 85k lag binnen de grote ring. En als je er 30-50k tegenaan gooit heb je al enorm veel ervan in een hedendaags jasje gestoken, zoals ook dat appartement van 220k niet meer is dan dat...
Grote ring van Gent is 86km², da's geen stadscentrum. Kleine ring is 8km², da's nog groter dan de grote ring van Hasselt. Kleine ring is nog geen km². Stadscentrum van Gent en Hasselt zijn 2 verschillende werelden.
Renegadexxripxx zei:
6% btw nu normaal gezien.
Meerkosten zijn beperkt voor zo iets kleins. Kunt daar moeilijk een keuken van 30k gaan insteken. Of een badkamer van 20k. Allez alles kan hé, maar in die woning van 220k was dat ook niet het geval. Dat was proper en vernieuwd. Maar dat was het dan ook hé. Dat was geen jaccuzi in de badkamer of een stoomdouche of... gouden kraantjes of een japans toilet.
klopt, kost zal relatief minder zijn, maar bij kleine ruimtes lopen relatief de kosten vaker hoger op, hé. bvb een "halve afwasmachine" of een kookplaat op kleinere afmetingen, ...
Renegadexxripxx zei:
nog altijd buiten centrum. Heeft andere troeven, maar NIET de centrale ligging

nog altijd buiten centrum. Heeft andere troeven, maar NIET de centrale ligging
Zoals renegade zegt, binnen de grote ring is nog altijd centrum... Dat beperkt zich niet tot de kleine ring he.

Anders moet je je definitie van centrum Gent ook aanpassen. Alles buiten Korenmarkt en vrijdagmarkt is toch ook nog centrum, niet dan? Zelfde geldt voor Hasselt.

Iig, Hasselt is iig echt wel spotgoedkoop IVM Gent waar de prijzen gewoon te gek zijn. Alleen staat er in Hasselt niet vaak iets te koop precies. Onlangs nog nieuwbouwappartementen gezien bij Dusartplein, 230k voor 80m2. In Gent betaal je tegen het half miljoen voor eenzelfde zij het MINDER centraalgelegen appt. En dan woon je toch in Gent, wat verre van een aangename stad is om te wonen (zelf 4jaar gewoond tot een paar maanden geledeb)

Gisteren tijdens het wandelen in Oostende hier gepasseerd.
Eclectisch gebouw dat staat te pronken op de dijk.
Blijkbaar heeft Versluys er 7 jaar aan gerenoveerd en staat het al even te koop.

Zoiets lijkt mij onbetaalbaar voor een gewone sterveling? Helaas zijn er geen foto's beschikbaar voor de binnenkant.

Dit is ongetwijfeld de huidige eigenares:

Zoals renegade zegt, binnen de grote ring is nog altijd centrum... Dat beperkt zich niet tot de kleine ring he.

Anders moet je je definitie van centrum Gent ook aanpassen. Alles buiten Korenmarkt en vrijdagmarkt is toch ook nog centrum, niet dan? Zelfde geldt voor Hasselt.
Over definitie van centrum kan je natuurlijk eindeloos definieren, maar residentiële wijken waar quasi enkel woningen zijn en lage bevolkingsdichtheid, behoren wat mij betreft niet tot het centrum. Mss kan je over die blauwe boulevard nog discussiëren, maar alles binnen de grote ring vergelijken met de binnenkant van de R40 in Gent?

Om een vergelijking te doen:
Kleine ring rond Genk: https://www.geopunt.be/kaart?viewer...ndex.html?id=8ab2084878d457640178fe9ca3630101
Kleine rin rond Gent: https://www.geopunt.be/kaart?viewer...ndex.html?id=8ab2084878d457640178fe9ad2be0100

Over definitie van centrum kan je natuurlijk eindeloos definieren, maar residentiële wijken waar quasi enkel woningen zijn en lage bevolkingsdichtheid, behoren wat mij betreft niet tot het centrum. Mss kan je over die blauwe boulevard nog discussiëren, maar alles binnen de grote ring vergelijken met de binnenkant van de R40 in Gent?

Om een vergelijking te doen:
Kleine ring rond Genk: https://www.geopunt.be/kaart?viewer_url=https://maps.geopunt.be/resources/apps/Geopunt-kaart_app/index.html?id=8ab2084878d457640178fe9ca3630101
Kleine rin rond Gent: https://www.geopunt.be/kaart?viewer_url=https://maps.geopunt.be/resources/apps/Geopunt-kaart_app/index.html?id=8ab2084878d457640178fe9ad2be0100
Zeer zeker dat de grote ring te vergelijken is met de r40. Alles daarbinnen is heus wel centrum hoor.

Voorbeeld van Genk vind ik moeilijk aangezien centrum een wel heel relatief begrip wordt als we inzoomen op dat "centrum" :p

Zeer zeker dat de grote ring te vergelijken is met de r40. Alles daarbinnen is heus wel centrum hoor.

Voorbeeld van Genk vind ik moeilijk aangezien centrum een wel heel relatief begrip wordt als we inzoomen op dat "centrum" :p
Per ongeluk gemist, maar mss wel nuttig dat ik miste: mijn link "Genk" is Hasselt.

Dit zegt toch ook soms veel over hoe hard mensen proberen te profiteren van de huidige huizenmarkt, even 90K korting na 3 weken omdat ze het niet verkocht krijgen :p

Ook al is het Boechout, dat staat zeker nog 100K te duur, er is wel wat beters op de markt voor betere prijs in de regio. Wellicht de eigenaars die dit huis enkele jaren geleden voor 450K gekocht en hopen dat ze nu de mega-jackpot konden winnen.

Daar moet nog minstens 200k vanaf vooraleer mijn ogen stoppen met in de oogkassen rond te draaien.
Blijft toch serieus pretentieus om zoveel voor een huis uit de jaren '50 te durven vragen.
Je mag dan nog zoveel nieuwe kwakjes verf aanbrengen en vernis van antiek hout afscheuren om het te verfrissen, voor de winst die men daarvoor hoopt te kunnen krijgen, kan je even goed nieuwbouw rechtzetten. Wtf.

Na 3 weken al 90k zakken lijkt me op paniekvoetbal (en dan heb ik het gewoon over feit dat men blijkbaar zonder veel nadenken te hoog geprijsd heeft en al denk van shit).
Woning alleszins nu reeds “verbrand”.

Daar moet nog minstens 200k vanaf vooraleer mijn ogen stoppen met in de oogkassen rond te draaien.
Blijft toch serieus pretentieus om zoveel voor een huis uit de jaren '50 te durven vragen.
Je mag dan nog zoveel nieuwe kwakjes verf aanbrengen en vernis van antiek hout afscheuren om het te verfrissen, voor de winst die men daarvoor hoopt te kunnen krijgen, kan je even goed nieuwbouw rechtzetten. Wtf.
Na 3 weken al 90k zakken lijkt me op paniekvoetbal (en dan heb ik het gewoon over feit dat men blijkbaar zonder veel nadenken te hoog geprijsd heeft en al denk van shit).
Woning alleszins nu reeds “verbrand”.
Is ook via Immo, misschien loze beloftes aan deze koper gemaakt die in zijn hoofd dacht 'ooh even 400K winst nemen op mijn huis dat ik enkele jaren geleden kocht'. En nu even de realiteit dat ze zelfs niet in de buurt van een bod komen, maar ze hangen dan wel nog 5 maanden vast aan dat contract met de immo.

Terug
Bovenaan