Opmerkelijke huizen te koop

Uitgeleefde typische Vlaamse boomer woning zoals er tienduizenden zijn
32 miljoen Belgische Frank aub
🐵🙈

Zou nu iemand echt geïnteresseerd kunnen geraken in die woonst aan die prijs? Voor diezelfde 800.000€ koop je ergens een lap bouwgrond en zet je een zeer hoogwaardig afgewerkte nieuwbouw kast van 300m² recht. Dus zonder démodé lavategels die nog uitgebroken en vervangen moeten worden

LOL dat huis aan 800k in Korbeek Lo. Erover ..................... en dan nog es erover. De Leuvense nabijheid is Hollywood niet zulle.
Max 400 - (450K met opbod of geluk) gaan ze krijgen door het groot stuk grond. En dat is al veel, welkom in 2021!

M'n broer zijn vorig huis stond op 1100 vierkante meter en ging 400k in Heusden bij Gent (dure gemeente nu omdat oa veel Gentenaars naar daar vluchten en er nog veel groen is en het dichtbij Gent is). Huis zelf was prefab 70's bungalow, dus niet zo duur indertijd. Broer heeft zelf veel opgeknapt. 100m van de R4 anders had hij z'n vraagprijs van 480k wel bijna gehad omdat heusden bij Gent dus zeer populair is en je met de (elek) fiets via de Schelde bvb snel in Gent staat.

Sowieso in Gent moet je niet binnen de kleine ring zijn om je blauw(of te veel) te betalen vandaag. Bepaalde wijken aan de stationsbuurt bvb (het miljoenenkwartier reken ik even niet mee hier), en zeker de kant van de Rijsenbergwijk, duur. Dichtbij station en weg van de grootste drukte, en redelijk wat scholen en winkels vlakbij etc.
In 2017 zag je nog wel eens een gerenoveerd rijhuisje voor 220k-270k in de volkswijken of oa de Visserij, nu bieden mensen dus snel tot 300-350k daarvoor.
80K overbieden is niet abnormaal in Gent vandaag voor een oud rijhuis bvb. Stond op HLN onlangs een artikel over. Gent is slachtoffer van z'n eigen succes nu. Ik woonde er van 1997 tot 2020 en heb Gent zien veranderen in een minder leuke woonstad naargelang locatie. Gent is z'n bescheidenheid wat kwijt nu naar mijn mening. En te hip, te gewild aan het worden, ook drukker en luider, veeel werken en verbouwingen. Tenzij u zich dus een huis in een rustig autoluw straatje kan permitteren(met stadstuintje dan nog?) Heel dure grap.

In de zomer van 2019 sprak ik met een jonge vrouw uit Amsterdam die vroeger in Gent woonde. 900€ per maand huur voor 40 vierkante meter studio is daar normaal. Ze was daar voor haar job. Rijhuizen (geen luxe art deco ofzo) aan 1.5 miljoen euro ook.

Deze trend waar grootsteden heel duur worden zet zich nu ook hier door , als dat nog maar het begin is ... het zal ooit es ontploffen vrees ik.
Hier in semmerzake bij gavere (20km van Gent en den boernbuiten) boodt een jong koppel 210k voor een oud (afbraak)huis op een lap grond waar de vraagprijs 130k was. Zot, ze moesten het hebben blijkbaar.

Laatst bewerkt:
LOL dat huis aan 800k in Korbeek Lo. Erover ..................... en dan nog es erover. De Leuvense nabijheid is Hollywood niet zulle.
Max 400 - (450K met opbod of geluk) gaan ze krijgen door het groot stuk grond. En dat is al veel, welkom in 2021!
How how zeg, 800 is indeed belachelijk, maar dat huis wordt HEEL vlotjes ergens tussen de 500 en 600k verkocht hoor. Dat perceel alleen al is vlot 300-400k waard.
27a in de Leuvense rand en vrij goed gelegen... dat bestaat gewoon bijna niet hoor.

400K voor 27 are met huis in de rand van Leuven veel? Jij bent niet van hier zeker :hug: We spreken over een stad waar (goed) gerenoveerde rijwoningen aan 750K verpatst worden.

Die prijzen zijn er om te blijven vermoed ik. Je zit nu gewoon met 7 miljoen man op een lapke grond van niks en met een gigantische aversie voor collectief wonen (ik spreek mij daar niet over uit) dus ja...

Ok, jullie kennen de streek. Ik niet, want ben idd niet van daar. Ik wist dat Leuven duur aan het worden is (of was), de rand ervan ook dus.

Idem met rand Gent( die ken ik dan goed). Elke grotere Vlaamse stad(of prestigieuze zoals Leuven) wordt duur, buiten dan stadjes als Ronse etc. Maar hoe lang zal het daar nog duren?

Die 27 are had ik dus niet goed gezien ook, grond is ook duur en schaarser en schaarser. Zie mijn vb in mijn eigen boerendorpje, dat ging over 800 vierkante meter 100m van de kerk school, en bakker en slager om de hoek. Dorpje van 1500 en een hoop beesten. Samen met groot Gavere 13 000 mensen. De echte Vlaamse Ardennen beginnen een km of 10 verder.

Daarom ging m'n broer zijn vorig huis zo veel nog, groot perceel van 1100 vierkante meter.

Gent bv telde in 2000 200k inwoners, anno 2020 260k! Waarvan bijna 60K nieuwe Belgen. Een vriend stuurde me ooit die cijfers(bron kwijt, maar was officieel dacht ik). Meer volk op steeds minder oppervlak = Belgie vandaag de dag.

Geef mij maar dan dit voor dat geld (+ tuinman :unsure:)

Laatst bewerkt:
Maar dan woon je in Keerbergen op een kwartier tot 20 minuten tot de eerste oprit.

Dat had ik wel door hoor, dat bepaald de prijs dan ook grotendeels.
Moest ik dat echt willen kopen..... PEEEEUT(luide fout kwis buzzer) .... absoluut geen geld voor :lol: ..... dan zet ik wel een bescheidener nieuwbouw met kleinere tuin in een rustige straat niet te ver van alles en koop ik een extra vakantiehuisje bij in de echte natuur

Dat heb ik nog gehoord en daar geloof ik juist geen fluit van
N+¹ ik weet het, maar ik ben bv aan het kijken om naar de Vlaamse Ardennen te gaan wonen om meer in het groen te zitten. Als ik 2x per week naar Antwerpen moet gaan, so be it. Nog steeds beter dan alle dagen vanwaar ik nu woon.

In (en na) coronatijden wordt dat minder een issue voor veel beroepen.
Die "veel beroepen" is hard overroepen! 🙈
Voor veel bedienden die geen klantencontact hebben, bedoel je 😉
De kassierster, vuilnisman, verpleegster, bouwvakker, werfleider, kinesist, leerkracht, buschauffeur, politieagent,.... Zullen nog steeds niet van thuis uit kunnen werken en ik zie het, van de mensen die het nu wel doen, een groot deel niet verder doen als het niet meer verplicht is zoals de bankbediende, lokale ziekenfonds kantoren, verzekeringsagenten, lokale besturen,...

In coronatijden: 45% omdat het dan ook verplicht wordt door de overheid,
Buiten coronatijden: 22%.
Maar in die 45% zitten ook mensen die 4op5 dagen wél naar het werk gaan.
Ik vermoed dat we rond de 30% zullen eindigen eens we wel allemaal naar het werk terug mogen.

Laatst bewerkt:
Ik heb het gevoel dat velen aan het doorslaan zijn in hun vraagprijzen. Al die "boomervilla's" om het met @Herman De Croo zijn woorden te zeggen, blijven hier gewoon te koop staan op immoweb. Sommigen zitten al aan hun tweede agence en toch koppig hun vraagprijs niet laten zakken... Sommigen verhogen zelf de vraagprijs, ook al staat de woning al bijna een jaar te koop. Het gaat altijd om 60 plussers die naar een appartement willen verhuizen, maar geen haast hebben. Beiden serieus overpriced:

Ik heb het gevoel dat velen aan het doorslaan zijn in hun vraagprijzen. Al die "boomervilla's" om het met @Herman De Croo zijn woorden te zeggen, blijven hier gewoon te koop staan op immoweb. Sommigen zitten al aan hun tweede agence en toch koppig hun vraagprijs niet laten zakken... Sommigen verhogen zelf de vraagprijs, ook al staat de woning al bijna een jaar te koop. Het gaat altijd om 60 plussers die naar een appartement willen verhuizen, maar geen haast hebben. Beiden serieus overpriced:

Voor die prijzen begint nieuwbouw al interessant te worden, als er bouwgrond beschikbaar is natuurlijk.

Ge pakt er natuurlijk wat uit he... Aan de kust, niet al te ver van het strand, rustig gelegen, goed onderhouden, al een renovatie achter de rug en instapklaar.

Ik geef het er ook niet aan, zou nog vanalles veranderen. Maar het is op zich niet nodig, dus zo uitzonderlijk zijn die prijzen niet. Bij die fermettes moet ge de exemplaren zoeken in originele staat / achterstallig onderhoud.

Ge pakt er natuurlijk wat uit he... Aan de kust, niet al te ver van het strand, rustig gelegen, goed onderhouden, al een renovatie achter de rug en instapklaar.

Ik geef het er ook niet aan, zou nog vanalles veranderen. Maar het is op zich niet nodig, dus zo uitzonderlijk zijn die prijzen niet. Bij die fermettes moet ge de exemplaren zoeken in originele staat / achterstallig onderhoud.
En toch blijven ze te koop staan, moet toch zijn dat ze voor velen nog te duur zijn...

En toch blijven ze te koop staan, moet toch zijn dat ze voor velen nog te duur zijn...

Welja. Ik zeg toch ook dat ik het niet zou kopen in die stijl. Maar ik snap de prijs wel. Tis goed onderhouden en instapklaar, maar ik zou toch vanalles veranderen wat de kostprijs gigantisch de lucht in zou jagen.

Dat huis ken ik toevallig. Huis en terrein zijn eigenlijk veel groter/ruimer dan de foto's doen lijken. De witte trap is bvb de centrale trap, die paar foto's van die zwarte trap is de zij-vleugel die ge echt niet beter kunt omschrijven dan de personeelsingang.
Erg grote, ruime kelder ook, komt totaal niet over op foto.

T is wel een....klassieke...inrichting, daar moet ge voor zijn
Zit dat paar speakers op de zolder van 70.000€ mee in de prijs? Dat verzacht de pijn al wat :p

Dat noem ik nu niet echt boomervilla's. Bouwjaar van dat laatste is 2004; dus neergepoot door millenials. Je moet rekenen dat de doelgroep van geïnteresseerden voor een huis van 500.000€ om te beginnen beperkter zal zijn dan een doorsnee prijs van 300.000€. Je vist naar daarmee naar mensen die bij de 30% rijksten horen om dat te kunnen betalen waardoor het sowieso wat langer te koop zal staan.

Het lijkt mij wel 100k overpriced. Ik weet niet of dat het corona-effect in combinatie met het 'makelaarseffect' is maar als je start met 400k te bieden en een beetje omhoog haggelt denk ik wel dat de uiteindelijke verkoopprijs een pak lager kan gaan.

Zit dat paar speakers op de zolder van 70.000€ mee in de prijs? Dat verzacht de pijn al wat :p

Eerder belachelijk hoe dat daar opgesteld staat. Zal een fameuze akoestiek zijn op die zolder.

Hehe, nee die gaan wel mee, die staan nu blijkbaar daar omdat hij ze van zijn vrouw nergens anders mocht zetten (zo'n lelijke monsters! Toch nie in de living ofzo!). In hun nieuwe woonst is er, na ook wel wat discussie, dan toch een luisterkamer voorzien

Terug
Bovenaan