Opmerkelijke huizen te koop

Een watermolen waar de geschiedenis begint in 1450 staat ook te koop, lijkt momenteel in gebruik als een B&B, mooi gerenoveerd in 2016:

DSR06657ps.jpg

DCB07187HDR.jpg

Die 770K is nu wel de startprijs, waarbij ze enkel een bod erboven aanvaarden. Iets wat ik in deze markt wel vaker (met succes) heb zien werken om een pand in het duurdere segment alsnog verkocht te krijgen.

770k€ lijkt redelijk, die 1.37m€ was er precies bij de haren bijgesleurd om toch maar te proberen.
Op zich wel een mooi huis, maar ik vraag af hoeveel kandidaten er daar nog voor zijn de dag van vandaag. Velen willen net kleiner en energie-efficiënt bouwen.

Met EPC E zit daar nog een renovatieverplichting bij, met dat volume kan dat ingrijpend zijn. Mss dat een warmtepomp en zonnepanelen juist genoeg eraf doen. De huidige functie lijkt erop te wijzen dat ze eerder commerciële kandidaten zoeken dan een particulier die groot wil wonen.

De locatie ver van snelwegen is iets wat die 1,375 miljoen andere kandidaten naar voren deed komen, zelfs al is de oppervlakte kleiner.

Is hier in 't dorp.
Gewoonweg prachtig pand.
Het water van de Jeker kan er na lange warme periode wel eens rieken.
Ik ga de prijs niet opvragen, net wat teveel voor mij.

Op de E&V website kan je panden volgens prijs sorteren, en de 'op aanvraag' prijzen worden mee gesorteerd. Bijgevolg is de vraagprijs hiervoor tussen de 2.200.000 en 2.250.000

"Perfect" onderhouden woning:

bbimagehandler.ashx

135 m² bewoonbare oppervlakte met bouwgrond erbij voor de schappelijke prijs van €925.000, in Latem wordt er dik betaald:

"Perfect" onderhouden woning:

135 m² bewoonbare oppervlakte met bouwgrond erbij voor de schappelijke prijs van €925.000, in Latem wordt er dik betaald:
Ook genoeg voor een verouderde kleine bungalow-achtige woning.

Met EPC E zit daar nog een renovatieverplichting bij, met dat volume kan dat ingrijpend zijn. Mss dat een warmtepomp en zonnepanelen juist genoeg eraf doen. De huidige functie lijkt erop te wijzen dat ze eerder commerciële kandidaten zoeken dan een particulier die groot wil wonen.

De locatie ver van snelwegen is iets wat die 1,375 miljoen andere kandidaten naar voren deed komen, zelfs al is de oppervlakte kleiner.
Mogelijk dat je, bij een kleine renovatie, het probleem vooruit schuift want hoe verkoop je je pand tzt weer?
Het is een mooi pand maar overal de badkamer in de slaapkamer, er zijn er vast die dat willen maar zijn dat er veel? .. maar als je toch flink aan het renoveren slaat, kan je dat misschien ook aanpakken.

Een huisn voor de prijs van een betere elektrische auto.

Benieuwd hoe je dat nog kan renoveren zonder te slopen.

Het opmerkelijke eraan?
EPC: 1728,00 , wat, mocht men verdergegaan zijn dan EPC F waardes, een EPC Q zou opleveren.

Een huisn voor de prijs van een betere elektrische auto.

Benieuwd hoe je dat nog kan renoveren zonder te slopen.

Het opmerkelijke eraan?
EPC: 1728,00 , wat, mocht men verdergegaan zijn dan EPC F waardes, een EPC Q zou opleveren.

Ik heb mee geholpen aan de renovatie van iets gelijkaardig en dat gaat eigenlijk verrassend vlot zo een kleine smalle woning, de ruwbouw lijkt me structureel redelijk ok te zijn en het dak is fantastisch eenvoudig om te vervangen.

EPC is idd wat lachen, denk dat het dak +/- als open lucht mag beschouwd worden hier.

Terug
Bovenaan