Opmerkelijke huizen te koop

Mooie woning. Met oog voor afwerking en detail. Randje af té strak misschien, maar dan ben ik aan het vitten. Aan het gebouw kun je eigenlijk geen negatief woord zeggen.

Maar die ligging... Ik zag: "centrale locatie" dus ik dacht: tiens, dat glooiend landschap had ik nog niet eerder gezien op de grote markt van Brussel. Blijkt nu dat ze daarmee bedoelen dat het op de verbindingsweg ligt tussen Diest en f*cking Scherpenheuvel of all places. Weer zo'n typische lelijke lintbebouwing langs één of andere steenweg. Bekijk dat nu eens op Google Earth, dat is gewoon de slechtste locatie denkbaar.

Dus afgeschreven voor mij. Zou ik nooit moeten hebben. Verklaart ook direct waarom het nog niet verkocht is.

Die foto's van dat dakterras met lounge en mood lighting en... de betonplaten van de steenweg aan de andere kant van het muurtje :')

Voor de liefhebbers die zwemmen in het geld. Het prachtig 'huis' van het programma Blijven Slapen staat te koop. Ideaal om met 3 of 4 gezinnen in te wonen als je zwemt in het geld :p

EPC van 67 voor zo'n kloeft. Netjes.

Lijkt me eerder iets voor een B&B of mini-resort of zo.
Of eerder een co-housing verhaal. 8 slaapkamers, dus pakt 4-6 wooneenheden. Dat geeft iets van een 479-718k. Pfoe, toch nog genoeg, maar gezien de inkleding en mogelijke gemeenschappelijke ruimtes toch nog de moeite, niet?
Vraag me af hoe gemakkelijk je volk vindt voor zo'n co-housing verkoop. Als dat al mag opgesplitst worden natuurlijk, anders zit je verplicht met huur etc opgescheept.

Als je iets verkoopt, en dan onmiddelijk erna iets nieuw koopt in dezelfde markt, dan maak je geen winst he ;).
Je gaat ervan uit dat je winst gaat maken, ik kan u nu al vertellen dat dit niet zo zal zijn. Je moet al minstens 21% stijgen in waarde om nog maar een euro winst te hebben.
Pas op... collega van mij heeft in oktober vorig jaar akte getekend van huis in Heide voor 450k ( vond dat toen eigenlijk wel alweinig voor die woning, enkel op basis van fotos geoordeeld weliswaar).. Heeft het onlangs terug verkocht voor 590... hHebben er ook geen euro meer ingestoken. Akte zal pas verleden worden in oktober zodat er geen meerwaardebelasing moet worden betaald. Stuk registratierechten verliest ze maar dat kan eraf;)

Prachtig landgoed
€ 220.000,00

In dit geval is het het huis niet dat opmerkelijk is maar de omschrijving van de eigenaar! 😝😝😝

"landgoed" = jaren zeventig vilaatje waarvan ze niet eens een binnenfoto posten... 🙈

Prachtig landgoed
€ 220.000,00

In dit geval is het het huis niet dat opmerkelijk is maar de omschrijving van de eigenaar! 😝😝😝

"landgoed" = jaren zeventig vilaatje waarvan ze niet eens een binnenfoto posten... 🙈
Het gaat dan ook om het "landgoed" van de volle 8,5 are, niet om dien hoop oude stenen die daar toevallig om staan :p

Prachtig landgoed
€ 220.000,00

Prachtig land, goed?

De laatste zin zegt alles:

Voor tuinliefhebbers is dit huis iets voor jou.

Voor huisliefhebbers niet. :unsure:

Wat is dit een vreemd vormgegeven woning. Hoe die keuken daar staat doet me eigenlijk meer denken aan een standje op batibouw waar ze een kookdemonstratie zijn aan het geven. Ook raar dat ze in het keukengedeelte voor een compleet andere vloer hebben gekozen.

Het is precies een vreemde kruising tussen een bordeel en een dorpsbibliotheek uit de vroege nillies.

Ik zeg altijd dat smaken verschillen maar dit doet mij ook denken aan een batibouw standje. Verschrikkelijk.

Ziedaar wederom het bewijs dat een geslaagde integratie van RGB LED verlichting in een woning bijzonder moeilijk is. Ik vermoed dat het gaat om een doe-het-zelf installatie gelet op de zwakke uitvoering (hotspotjes, donkere uiteinden, kleurkeuze).

Zo'n mooi pand zo verpesten. Zichtbare LED-strip, rode accentwand, zichtbaar grenenhout, combinatie van vloeren, je moet al uw best doen om het lelijker te doen. Smaken verschillen maar hier heeft toch iemand niet zo'n goeie beurt gemaakt:)

Laatst bewerkt:
Ziedaar wederom het bewijs dat een geslaagde integratie van RGB LED verlichting in een woning bijzonder moeilijk is. Ik vermoed dat het gaat om een doe-het-zelf installatie gelet op de zwakke uitvoering (hotspotjes, donkere uiteinden, kleurkeuze).
Ik ben zeker geen expert, maar dit is nu toch wel jammer. Ik vermoed dat een dieper profiel, meer leds per meter en meer diffuse "filter" het een pak mooier hadden kunnen maken. Maar dan nog blijft het niet echt een mooie oplossing in die kamer he...

Wat is dit een vreemd vormgegeven woning. Hoe die keuken daar staat doet me eigenlijk meer denken aan een standje op batibouw waar ze een kookdemonstratie zijn aan het geven. Ook raar dat ze in het keukengedeelte voor een compleet andere vloer hebben gekozen.

Amai ja, wat is dat nu voor een concept?! Mss zou het beter tot z'n recht komen mochten er meubels staan, maar ik betwijfel het. Ik zie de bedoeling alleszins niet.

Die twee vloeren vloeken echt.
En die mezanine ziet er gebricoleerd uit. Alsof het allemaal ingericht is met restjesmaterialen van de zelfbouwmarkt.

Terug
Bovenaan