Opmerkelijke huizen te koop

Blijkbaar bestaat er in Vlaanderen een microklimaat waar je gans het jaar tussen de palmbomen en op groens gras aan het zwembad kan liggen.

We hebben hier de zonnige dagen niet in overvloed, maar als de foto's op een zonnige dag waren genomen, hadden dat een ander beeld gegeven denk ik.

En die enorme schoorsteen doet vermoeden dat er onder dat huis een serieuze steenkoolcentrale draait.

En die enorme schoorsteen doet vermoeden dat er onder dat huis een serieuze steenkoolcentrale draait.
Er staat stookolie in de beschrijving, maar in sommige kamers hangt er een elektrische radiator. Iemand heeft duidelijk zijn geld elders ingestoken in plaats van in de nodige energetische renovatie van deze woning.

Die radiator aan het keukeneiland is ook wel WTF. :wtf:

Er staat stookolie in de beschrijving, maar in sommige kamers hangt er een elektrische radiator. Iemand heeft duidelijk zijn geld elders ingestoken in plaats van in de nodige energetische renovatie van deze woning.

Die radiator aan het keukeneiland is ook wel WTF. :wtf:

En de plaatsing van die zonnepanelen vind ik nu ook niet om over naar huis te schrijven...

@Chilliewillie88 wat is er mis met een palmboom?
Vermits je u blijkbaar esthetisch zo superieur voelt kijk ik al uit naar wat foto’s van uw tuin om uw superioriteit te staven.

Is gewoon een verschrikkelijk onding dat niets te zoeken heeft in een Vlaamse tuin. Wellicht geplaatst door dezelfde mensen die Romeinse zuilen in hun badkamer hebben staan.

edit: ik zeg dit trouwens voor een groot stuk om te lachen maar toch niet helemaal. Bij onze laatste zoektocht naar een woning is dat al heel snel een selectiecriterium geworden. Van zodra er een palmboom in de tuin stond kon je er gif op innemen dat er doorheen de woning verschillende spuuglelijke keuzes werden gemaakt.

Palmboom in uw hof staan?
Yes 😁
Ik kan uw verzekeren dat de Romeinse zuilen ontbreken en de rest van de woning en tuin geen backeljause toestanden zijn.
Is begonnen met een pot en bleef maar groeien dus dan maar in de volle grond gestoken. Kan er geen afscheid van nemen.

Het is gewoon weer typische BG om onmiddelijk allerhande conclusies en veralgemeningen te poneren vanuit het eigen superioriteitsgevoel.
Ik begrijp chillewille whatever zijn standpunt maar vindt het compleet onnodig om dat als dappere keyboardwarrior weer te verkondigen.
Blijf dan op facebook aub.

Yes 😁
Ik kan uw verzekeren dat de Romeinse zuilen ontbreken en de rest van de woning en tuin geen backeljause toestanden zijn.
Is begonnen met een pot en bleef maar groeien dus dan maar in de volle grond gestoken. Kan er geen afscheid van nemen.

Het is gewoon weer typische BG om onmiddelijk allerhande conclusies en veralgemeningen te poneren vanuit het eigen superioriteitsgevoel.
Ik begrijp chillewille whatever zijn standpunt maar vindt het compleet onnodig om dat als dappere keyboardwarrior weer te verkondigen.
We mogen hier toch nog lachen met een palmboom in de tuin he? 'tis niet dat we lachen met iemand in een rolstoel.
Het voorbeeld dat hier gepost werd is exact het stereotype/conclusie/veralgemening van een palmboom en smaakloze inrichting.

Yes 😁

Als ik uw post zo lees zou een citroenboom ook niet misstaan in uw tuin.

Het "in een Vlaamse tuin" stoort mij eigenlijk vooral. Is dat reverse cultural appropriation ofzo?

Als het niet in "de Vlaamse tuincanon" staat, hoort het er niet, of van waar komt dit "us vs them" onderliggend sentiment hier eigenlijk?

Het "in een Vlaamse tuin" stoort mij eigenlijk vooral. Is dat reverse cultural appropriation ofzo?

Als het niet in "de Vlaamse tuincanon" staat, hoort het er niet, of van waar komt dit "us vs them" onderliggend sentiment hier eigenlijk?
Ecologisch is het nu wel al langer bekend dat inheemse soorten een (grote) meerwaarde zijn ten opzicht van pakweg zo'n palm.

Los daarvan is die tuin ook wel gewoon aartslelijk en dood.

Ach, Kevin en Cindy hebben zo'n palmboom gezien tijdens hun all-inn vakantie in Torremolinos. Dan willen ze dat thuis ook hé.

Palmboom past compleet in het rijtje van de wansmaak. Wat ook niet mag ontbreken: kiezelvoortuin, kunstgras, standbeeld (kabouter, buddha, buldog,... -> afhankelijk wat die week in de Action te vinden is),...

Ecologisch gezien ook totaal absurd om een palmboom in de tuin te gaan houden.
Met het vruchtbare klimaat in België kunnen wel waardevollere dingen geplant worden. De vogels zullen u dankbaar zijn.

Ecologisch is het nu wel al langer bekend dat inheemse soorten een (grote) meerwaarde zijn ten opzicht van pakweg zo'n palm.

Los daarvan is die tuin ook wel gewoon aartslelijk en dood.
Daar zeg ik allemaal niets van, want je hebt in se gelijk.

Maar daartegenover staat dat een "Vlaamse tuin", als ik even hier rondkijk, ook allesbehalve ecologisch is, leeft, noch enkel inheemse soorten bevat...

Wat ik dus gewoon wil zeggen is: val die tuin gerust aan om zijn (on)waarde, en niet omdat het niet past in wat jij vindt dat "thuishoort" in jouw "Vlaanderen", want da's gewoon, tja, triest op meer vlakken dan ik vingers aan mijn handen heb.

Terug
Bovenaan