Opmerkelijke huizen te koop

Als je dat dan vergelijkt met dit huis: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/schilde/2970/11392617

Even duur, misschien iets lagere afwerkingsgraad ( op basis van foto's) en iets kleiner,maar wel enkele jaren recenter, op de perfecte locatie: in een duurdere/sjiekere gemeente op een perceel met 100% privacy.

Kan je toch moeilijk vergelijken. Twee totaal verschillende woningen, ook qua bouwkost.
Dat huis in Bornem heeft 10 keer meer klasse imo.

Maar goed, locatie is alles. Als je dik 2 miljoen betaalt, wil je niet dat mensen in uw hof kunnen kijken.

Ik zou mij vooral storen aan de schuine muren op het eerste verdiep. Op sommige plaatsen is het best fel, dat zouden wij voor geen enkel aankoopbedrag verdragen.

De stijl van de woning ligt zeer goed bij mijn vriendin en mezelf, maar de nadruk op het esthetische waardoor het functionele het onderspit moet delven vind ik er gewoon los over.
  • Ovens verborgen achter een kastdeur (omdat het esthetisch zou vloeken met het fornuis?): totaal onpraktisch om te koken dus!
  • Maar draadloze bewegingsmelders van het alarmsysteem mogen dan wel de ruimtes ontsieren...
  • Als ik het poolhouse meetel, dat samen met de woning opgetrokken lijkt, kom ik aan 4 soorten dakbedekking, waaronder het immer verschrikkelijke rieten dak, dat in mijn ogen geen must have is bij dergelijke stijl en alleen maar nadelen kent:
    • Duurdere brandverzekering
    • In dit geval ook wateroverlast: bij een rieten dak plaatst men doorgaans geen dakgoten, waardoor je naar afwatering dus extra aandachtspunten hebt, maar dat zijn ze hier precies vergeten. De inkom van de praktijk is vlak onder het rieten dak, waar je bij regen dus een gratis stortbad krijgt + spatwateroverlast, wat goed te zien is op de high-res foto's van de makelaar (groenaanslag op de gevel): https://ax-quality.be/tekoop/te-koop-huis-exclusieve-landelijke-villa-in-wintam/6046178#6046178-3
    • Bovenstaand probleem heb je ook aan de 2 achterdeuren van de uitbouw aan de eethoek.
  • Kamers in het dak dwingen je naar maatwerk voor kasten: net zoals de verschillende dak- en gevelstijlen drijft dit alweer de prijs op.
Het lijkt wel alsof die bij de (binnenhuis)architect langs geweest zijn, en gezegd hebben: wij willen een full option! Hopelijk halen ze hun centen er terug uit, maar ik twijfel daar toch aan.

De stijl van de woning ligt zeer goed bij mijn vriendin en mezelf, maar de nadruk op het esthetische waardoor het functionele het onderspit moet delven vind ik er gewoon los over.
  • Ovens verborgen achter een kastdeur (omdat het esthetisch zou vloeken met het fornuis?): totaal onpraktisch om te koken dus!
  • Maar draadloze bewegingsmelders van het alarmsysteem mogen dan wel de ruimtes ontsieren...
  • Als ik het poolhouse meetel, dat samen met de woning opgetrokken lijkt, kom ik aan 4 soorten dakbedekking, waaronder het immer verschrikkelijke rieten dak, dat in mijn ogen geen must have is bij dergelijke stijl en alleen maar nadelen kent:
    • Duurdere brandverzekering
    • In dit geval ook wateroverlast: bij een rieten dak plaatst men doorgaans geen dakgoten, waardoor je naar afwatering dus extra aandachtspunten hebt, maar dat zijn ze hier precies vergeten. De inkom van de praktijk is vlak onder het rieten dak, waar je bij regen dus een gratis stortbad krijgt + spatwateroverlast, wat goed te zien is op de high-res foto's van de makelaar (groenaanslag op de gevel): https://ax-quality.be/tekoop/te-koop-huis-exclusieve-landelijke-villa-in-wintam/6046178#6046178-3
    • Bovenstaand probleem heb je ook aan de 2 achterdeuren van de uitbouw aan de eethoek.
  • Kamers in het dak dwingen je naar maatwerk voor kasten: net zoals de verschillende dak- en gevelstijlen drijft dit alweer de prijs op.
Het lijkt wel alsof die bij de (binnenhuis)architect langs geweest zijn, en gezegd hebben: wij willen een full option! Hopelijk halen ze hun centen er terug uit, maar ik twijfel daar toch aan.
Hun geluk is dat ze in 2019/2020 gebouwd hebben (bouwvergunning dateert van februari 2019). Dus voor de grote prijsstijgingen.
Grond hebben ze dan wss in 2018 gekocht, dus ook stuk goedkoper dan de huidige prijzen...

Wat zou dat all in gekost hebben? 1,6-1,7 miljoen
Dus uit de kosten zullen ze vermoedelijk wel raken.

Hun geluk is dat ze in 2019/2020 gebouwd hebben (bouwvergunning dateert van februari 2019). Dus voor de grote prijsstijgingen.
Grond hebben ze dan wss in 2018 gekocht, dus ook stuk goedkoper dan de huidige prijzen...
Wat zou dat all in gekost hebben? 1,6-1,7 miljoen
Dus uit de kosten zullen ze vermoedelijk wel raken.
Ja maar, je schrijft zelf wel onderstaande hé, waar ik het trouwens mee eens ben. Als het lang online blijft staan is dat alvast een indicator dat het te duur geprijsd staat. Dan moet er eerst nog een afprijzing komen, dan nog afgeboden, dan nog de makelaar zijn stuk. En om correct te zijn moet je dat nettobedrag ook nog corrigeren voor de inflatie tussen februari 2019 en vandaag, wat cumulatief zo'n 21,52% is. Ik weet het niet hoor, maar het zal toch spannen. Zo'n huis zet je geen tweede keer met de centen die je er nu uithaalt, dat is een feit dat zeker is.

Je hebt maar ene zot nodig, maar het zou mij heel hard verbazen als dit voor meer dan 2 miljoen € zal verkocht worden. Ik schat het ergens tussen 1,6 en 1,8 miljoen.

Sommig emakelaars/verkopers moeten toch eens wat realiteitszin krijgen hoor:

Bijna een miljoen voor dit ?! :crazy:
Voor een miljoen stap ik liever niet in de jaren 90.

image.png

Denk dat mensen afwerking soms onderschatten qua kost - of je dat wil spenderen is een andere zaak natuurlijk. Het valt mij ook op dat woningen langer - soms zeer lang - te koop staan, prijsdalingen zijn er - maar schaars.

Een rijwoning met een grote tuin is ook gewoon een nachtmerrie. Als je er via een achterbuur niet aan kan, moet je eender wat in of uit de tuin moet steeds door de woning transporteren. Ik heb wel al brede rijwoningen gezien waar dat wel elegant opgelost werd, door in de achtergevel ook een garagepoort te voorzien zodat de garage als doorsteek gebruikt kan worden.

Sommig emakelaars/verkopers moeten toch eens wat realiteitszin krijgen hoor:

Bijna een miljoen voor dit ?! :crazy:

(Klein)zoon van de boomer die dit huis indertijd heeft gezet voor 8€ denkt eens ff rap miljonair te worden. 😂

hier wil je toch het verhaal achter weten!
Ik had deze comment nog niet gelezen maar tijdens het bekijken van de foto's wou ik exact hetzelfde komen reageren :D
Ik gok op eerst die bijbouw gezet en dan de hoofdbouw, veel zelf gedaan, maar toch teveel ruzie met scheiding tot gevolg.
En ik snap dat zonnepanelen niet mooi zijn op een dak, maar zo in de tuin vind ik er ook maar niets aan.

Ik had deze comment nog niet gelezen maar tijdens het bekijken van de foto's wou ik exact hetzelfde komen reageren :D
Ik gok op eerst die bijbouw gezet en dan de hoofdbouw, veel zelf gedaan, maar toch teveel ruzie met scheiding tot gevolg.
En ik snap dat zonnepanelen niet mooi zijn op een dak, maar zo in de tuin vind ik er ook maar niets aan.
Ik beklaag degene die zijn nikkel heeft afgedraaid om dit te zetten om dan te scheiden.

Al heeft het wel iets, het is echter gewoon veel te groot. De ligging is niet echt denderend als je moet werken in Brussel of Antwerpen. Al is het nu ook niet zo top. Het perceel had wat breder mogen zijn en wat minder diep. Nu voelt het iets te groot aan tov het perceel.

Al beklaag ik de persoon die jaarlijks de onroerende voorheffing mag betalen... dat gaat toch ergens rond de 3 - 5k moeten eindigen niet ?
En elk jaar 5k leggen ook bij uw pensioen, ik weet het nog zo niet of ik daar wel de zin in heb.

(Klein)zoon van de boomer die dit huis indertijd heeft gezet voor 8€ denkt eens ff rap miljonair te worden. 😂
Dat zou wel straf zijn, een boomer die die woning heeft gebouwd in 1930...

Mocht je iets van architectuur kennen, dan zou je meteen hebben gezien dat die voorgevel typische interbellumstijl is.

Het is te duur geprijsd, absoluut. Maar dit is geen gewone, doorsnee rijwoning. Binnen hebben ze die prachtige stijl jammer genoeg op veel plaatsen tenietgedaan met hun materiaalkeuzes bij de renovatie, maar die voorgevel is gewoon heel knap en heeft absoluut architecturale waarde.

Dat alleen is al een serieuze meerwaarde.

Gezien de oppervlakte van zowel woning als perceel, het zwembad met poolhouse, de handelsruimte én de architecturale waarde is die prijs ook niet zo van de pot gerukt. Ik zou eerder zeggen ergens 800-850k, maar waarde heeft het dus echt wel.

Terug
Bovenaan