Ik vind dat spijtig uit dat ze eigenlijk niet wat meer aandacht hadden voor de details en afwerking voor die prijs.
Foto 14-15. Ik zie daar geen materialen in de keuken die zo'n hoge prijs verantwoorden.
Foto 21. zo "default" in mijn ogen. De klassieke geberit doorspoelknop die we al tienduizenden keren gezien hebben. Dat zijn details misschien maar voor +2 miljoen wil ik wel wat meer aandacht voor details.
Waarom voelt de woonkamer/keuken eigenlijk zo klein ten opzichte van de rest?
Waarom is slaapkamer 1 50% groter dan je woonkamer?
Gisteren gaan bezoeken. Huis zelf is prachtig: heel ruim, heel hoge afwerkingsgraad, beste van het beste qua materialen ( zelfs in het zwembad ligt een natuursteen

)
Al zijn er ook wel wat "nadelen":
- zithoek oogt klein voor zo'n groot huis omdat de leefruimte "gecompartimenteerd" is in open keuken/eethoek enerzijds en anderzijds de zithoek, die wat "weggestopt" is achter een muur.
- geen vaste trap naar de zolder (kan wel nog voorzien worden in één van de kamers, maar dan verlies je die kamer natuurlijk), wat toch wel jammer is voor zo'n huis en een grote zolderruimte die volledig geïsoleerd is
- Het huis bevat ook ruimte voor een zelfstandige activiteit.: er zijn 2 ruime bureaus beneden (1 met een ingemaakte houten bureau) , waar nu een schoonheidssalon is. Op zich niet slecht als je met 2 van thuis werkt, maar wat overkill en verloren ruimte als je dat niet nodig hebt.
- Eveneens owv de zelfstandige activiteit is er een aparte ingang met toilet. Opnieuw verloren ruimte dus als je dat niet nodig hebt.
Wat echter meer storend is, is de locatie. Het huis bevindt zich in een heel smalle straat, waardoor je behoorlijk dicht tegen de overburen zit. Langs rechts heb je een kinesist (met "fitnessruimte" in de tuin) en daarnaas is het gemeenschapshuis van Wintam. Langs de andere kant zit je al iets verder van je buren, al heb je wel een garage (met dakraam) die dicht tegen de perceelsgrens zit.
Het huis past ook niet in de wijk: dit is een Latem/Schildehuis in een doodgewone buurt en dat is toch wel wat bizar en drukt de waarde toch wel.
De tuin is verhoogd, wat esthetisch heel mooi is (glooiend), maar als je in de tuin met je gezicht naar het huis staat, zie je langs beide kanten overal huizen die recht in de tuin kunnen kijken. Ook het huis van de kinesist en het gemeenschapshuis heeft ramen vanachter die recht in je tuin kunnen kijken. De leefruimte van huis van één van de overburen bevindt zich op de eerste verdieping waardoor die ook in je tuin kunnen kijken.
Dat komt natuurlijk ook doordat het perceel zeer breed (36 meter) en het huis "slechts" een gevelbreedte van 23 meter , waardoor je nog veel ruimte er langs hebt. Gelukkig ligt het zwembad centraal achter de woning, waardoor je daar niet onmiddellijk inkijk hebt op het eerste zicht.
Ook in het huis zelf zie je quasi door elk raam, de ramen van één of andere buur, tot in de badkamer toe.
Soit, zeer spijtig. Zet dit huis op een gelijkaardig perceel, maar volledig omringd door groen met 0 inkijk en in een wijk waar het vol staat met zo'n huis en het zal vrij snel verkocht zijn, maar voor bijna 2,5 miljoen € wil je echt niet op die locatie zitten met zoveel inkijk denk ik , al is het huis zelf dan nog zo mooi.
Je hebt maar ene zot nodig, maar het zou mij heel hard verbazen als dit voor meer dan 2 miljoen € zal verkocht worden. Ik schat het ergens tussen 1,6 en 1,8 miljoen.
Als je dat dan vergelijkt met dit huis:
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/schilde/2970/11392617
Even duur, misschien iets lagere afwerkingsgraad ( op basis van foto's) en iets kleiner,maar wel enkele jaren recenter, op de perfecte locatie: in een duurdere/sjiekere gemeente op een perceel met 100% privacy.