Opmerkelijke huizen te koop

Authentieke Gerenoveerde Hoeve

Dit vind ik prachtig. Mooi, ruim (maar ook geen kasteel), klassevol, de rust, de authenticiteit, ... En niet zo over the top of schreeuwerig als sommige andere panden die hier gepost worden.
Dat poolhouse ook, met rieten dak. :drool:

Interieur vind ik wel wat eentonig. En de extreem slechte mobiscore zal je er ook wel moeten bijnemen vrees ik.
Exterieur is inderdaad prachtig. Het interieur ... tja, mensen zijn echt allergisch voor kleur hier heb ik de indruk. Ik heb het hier al gepost, maar tegenwoordig stralen wachtzalen in ziekenhuizen meer gezelligheid, warmte en leven uit dan het gemiddelde interieur van de Vlaming thuis.

Exterieur is inderdaad prachtig. Het interieur ... tja, mensen zijn echt allergisch voor kleur hier heb ik de indruk. Ik heb het hier al gepost, maar tegenwoordig stralen wachtzalen in ziekenhuizen meer gezelligheid, warmte en leven uit dan het gemiddelde interieur van de Vlaming thuis.
Pretty sure wel dat dat gewoon gerenoveerd is en dat men niet de kost heeft willen doen van te schilderen... de volgende eigenaars kunnen dan hun eigen toets geven door zelf de kleur te kiezen. Het zou voor zo'n pand ook jammer zijn van er even snel snel een kleurtje tegen te gooien.

Prachtige tuin wel... een beetje veel gras en jammer van dat mottige ex-tennisveld maar wel een aantal schitterende elementen en de rest heeft potentieel.

En de extreem slechte mobiscore zal je er ook wel moeten bijnemen vrees ik.
Als je zo woont, why would you ever want to leave? :unsure: :tongue:

Nooit begrepen wat mensen zo aantrekt in zo'n open bebouwing van 600 vierkante meter woonoppervlakte ergens in het grootste gat van Vlaanderen.
Dan toch liever een loft of dakappartement van 160 vierkante meter ofzo met een groot zonnig terras ergens in of in de nabijheid van een grote stad.

Iets zoals dit is 100% mijn ding. Enkel jammer van de EPC. :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Nooit begrepen wat mensen zo aantrekt in zo'n loft van 300 vierkante meter woonoppervlakte ergens in het grootste verkeersinfact van Vlaanderen.
Dan toch liever mijn landhuis van 600 vierkante meter ofzo met een groot zonnige eigen tuin ergens in de nabijheid van een groot bos.

😅

Nooit begrepen wat mensen zo aantrekt in zo'n loft van 300 vierkante meter woonoppervlakte ergens in het grootste verkeersinfact van Vlaanderen.
Dan toch liever mijn landhuis van 600 vierkante meter ofzo met een groot zonnige eigen tuin ergens in de nabijheid van een groot bos.

😅

Niet geheel verrassend op een forum waar West-Vlaams als het mooie accent/dialect wordt gekozen. :hurrr:

Blijf het wel altijd grappig vinden hoe huisprijzen zo hard kunnen fluctueren. Voor nog geen 600k heb je een nog tamelijk moderne villa in Gierle/Lille. Moest je zoiets in Schilde/Schoten/Brasschaat willen kopen, denk niet dat je dat onder het miljoen vindt.

Laatst bewerkt:
Precies wel, zal ook wel een verhaal achter zitten dat de locals ongetwijfeld zullen kennen.

Maar ja Houthulst FFS

Filmpje zegt het zelf:

"Wouter zoekt iemand die even verliefd is op het huis als hij"
->
"Wouter zoekt iemand die even verliefd is op het huis als hij en in een rijtjeshuis in Houthulst wil wonen maar vraagt een prijs voor dat in se enkel oudere mensen kan betalen maar met zijn 15 trappen nooit in kunnen overleven vol met open trappen over je keukentafel waar je dus iedere dag mag kuisen..."

Dat is nu echt een voorbeeld van een architect die niet meer denkt aan het praktische.

Authentieke Gerenoveerde Hoeve

Dit vind ik prachtig. Mooi, ruim (maar ook geen kasteel), klassevol, de rust, de authenticiteit, ... En niet zo over the top of schreeuwerig als sommige andere panden die hier gepost worden.
Dat poolhouse ook, met rieten dak. :drool:

Interieur vind ik wel wat eentonig. En de extreem slechte mobiscore zal je er ook wel moeten bijnemen vrees ik.
Gaat wel hard in tegen alles wat je zelf altijd zegt wat een woning moet zijn.

En mobiscore, kijkt daar iemand naar? Garage voor 4 auto's, wie heeft nood aan mobiscore dan? :biglaugh:

Prachtig, dat wel.

Hier in de buurt zijn ze huizen aan het zetten die volgens mij kleiner zijn dan dat poolhouse :P.
Mijn huis is kleiner dan mijn vader zijn garage. (12m breed, 6m lang, 3 verdiepingen want kelder, garage, dakverdieping )

Dat is dus niets nieuws... zijn KI is echter wel 60% lager dan dat van mijn :p.

Mijn huis is kleiner dan mijn vader zijn garage. (12m breed, 6m lang, 3 verdiepingen want kelder, garage, dakverdieping )

Dat is dus niets nieuws... zijn KI is echter wel 60% lager dan dat van mijn :p.

Jou huis is zeker weten niet zo klein als ze hier aan het neerzetten zijn. Ik schat dat het 8 op 7m is, als het al 7 breed is, het lijkt zelfs nog smaller.
Maar kan maar moeilijk gaan meten :D. Er is voorlopig maar 1 trap gegoten, maar ik hoop dat het gewone huizen worden en niet een modern blokje van 2 verdiepen. Dan schiet er niets over aan de binnenkant.

Jou huis is zeker weten niet zo klein als ze hier aan het neerzetten zijn. Ik schat dat het 8 op 7m is, als het al 7 breed is, het lijkt zelfs nog smaller.
Maar kan maar moeilijk gaan meten :D. Er is voorlopig maar 1 trap gegoten, maar ik hoop dat het gewone huizen worden en niet een modern blokje van 2 verdiepen. Dan schiet er niets over aan de binnenkant.
Google maps kan je meten :p. Is verrassend nauwkeurig.
Maar neen mijn huis is al redelijk aan de grote kant voor wat een SOD firma neerzette. Ik vond de reactie van mijn vader destijds gewoon grappig toen ik meldde wat ik ervoor betaald had. We zijn garage even gaan nameten zijn. (die ik en hem nog zelf gezet hebben) En tot de constatatie kwamen dat mijn huis eigenlijk kleiner was. En we daar, aan die garage, toen niet zo lang aan bezig geweest zijn met ons 2 (terwijl ik nog aan het studeren was - inclusief helpen metsen(allez stenen aanvoeren, metserdiender spelen)) en dat qua materiaal daar toen nog geen 10k is ingegaan. En ik uiteindelijk 28xk € betaald heb zonder BTW... en mijn vader zijn reactie van wat een konijnenkot is dat hier se waar jij zoveel geld aan weggooit... goed wetende dat mijn buren hun kot nu verkocht hebben voor 500k...

Fricking belachelijk...

Mijn living is groter dan dat. :unsure:
Ik vraag me bij nieuwbouw soms af waar mensen hun gerief zetten, hier is dat soms al lastig om een plek te vinden voor iets nieuw.

Mijn living is groter dan dat. :unsure:
Ik vraag me bij nieuwbouw soms af waar mensen hun gerief zetten, hier is dat soms al lastig om een plek te vinden voor iets nieuw.
Marie kondo style! Minimalistisch leven!

Mensen hebben echt wel veel rommel hoor. Als ik door een speelgoedwinkel loop, moet ik echt zoeken naar iets dat mijn dochter nog niet heeft... eigenlijk is dat niet meer normaal.

Terug
Bovenaan