Opmerkelijke huizen te koop

Ik voel mij geviseerd.
Dit is onze slaapkamer en ben er heel content van. “Terras” wordt idd wel niet gebruikt maar dat was ook niet het doel ervan… Een dj heeft er ook nog niet gestaan.
(Het huis is geen crepi kubus)

Bekijk bijlage 29559
Ik moet nu wel zeggen, wij hebben ook zo'n raam, maar dan zonder op een plat dak te kijken. En dat vind ik dan toch wel een pak aangenamer.

Ik voel mij geviseerd.
Dit is onze slaapkamer en ben er heel content van. “Terras” wordt idd wel niet gebruikt maar dat was ook niet het doel ervan… Een dj heeft er ook nog niet gestaan.
(Het huis is geen crepi kubus)

Bekijk bijlage 29559

Is dat dan niet gewoonweg verloren ruimte? Je kijkt op een stuk levensloos grijs hellend vlak uit waarmee je niets kan doen. Een maat heeft dat opgelost met van die mosachtige plantjes te zetten op zo'n stuk zodat je tenminste op iets groens kijkt.

Voordeel is dat je ramen daardoor lager kunnen zonder reling waarschijnlijk maar toch. Ruimteverlies en het grijs wegen niet op, vind ik.

Ik snap het persoonlijk niet :p.

Tot voor dit te lezen had ik er nog nooit bij stil gestaan :) .
Hopelijk ga ik er mij nu niet aan beginnen ergeren, maar die mosachtige plantjes is idd een idee!

Wij doen deels crepi, deels steenstrip:
- Crepi: 72 EUR/M2 + EPS 18 cm 76 EUR/m2
- Steenstrips: 185 EUR/M2 (prijs aankoop 83 EUR/M2), dagkanten: 85 EUR/lm + EPS 14 cm 62 EUR/M2

Tot voor dit te lezen had ik er nog nooit bij stil gestaan :) .
Hopelijk ga ik er mij nu niet aan beginnen ergeren, maar die mosachtige plantjes is idd een idee!
Da's een groendak, en daar komt hoe je het draait of keert een gewichtseis op het dak bij alsook heeft dat invloed op de bruikbaarheid van je regenwater!

Wat als je per ongeluk dubbel zoveel gevelstenen hebt besteld dan nodig is? En je hebt eveneens geen budget meer voor bepleistering, een keuken, maatkasten, en meubels? Geen probleem, je kan 2 vliegen in 1 klap slaan:
Unieke 4-gevelwoning

Ik tel er toch ook wel wat meer.

Wat als je per ongeluk dubbel zoveel gevelstenen hebt besteld dan nodig is? En je hebt eveneens geen budget meer voor bepleistering, een keuken, maatkasten, en meubels? Geen probleem, je kan 2 vliegen in 1 klap slaan:

Ik heb nu ook wel een gemetste (enfin, gelijmd) muur binnen, maar die is maar 2m breed en 2,7m hoog. Dat hierboven is gewoon echt lelijk.

Wat is het effect van witte crepi eigenlijk op de temperatuur in het huis? In warme landen zie je dat ook vaak om het zonlicht wat af te remmen.

Ik heb nu ook wel een gemetste (enfin, gelijmd) muur binnen, maar die is maar 2m breed en 2,7m hoog. Dat hierboven is gewoon echt lelijk.

Een gemetste muur binnen kan wel passen, bv. in een meer industriële look. Maar dat is inderdaad iets heel anders dan overal in huis van die stenen, inclusief het bed... stoot daar maar eens je teen of scheen tegen 😬
Om nog maar te zwijgen van die claustrofobische refter bank, ze wilden precies alle stenen opgebruiken...

Wat is het effect van witte crepi eigenlijk op de temperatuur in het huis? In warme landen zie je dat ook vaak om het zonlicht wat af te remmen.
Onze crepi-man zei dat bij donkere kleuren de isolatie mee opwarmt waardoor het huis volgt.
Wij zijn gegaan voor een heel licht oranje-gele crepi (bewolkt ziet het er lichtgeel uit, met zon lichtoranje), en vuil valt veel minder op dan bij wit. Natuurlijk zou onze kleur mss op niet veel trekken bij een kubuswoning.

Ik heb witte (minerale) crepi, ons huis is in de zomer heel koel.

Al vermoed ik dat dat meer te maken heeft met de 2 joekels van eiken op de zuidkant :unsure:

Onze crepi-man zei dat bij donkere kleuren de isolatie mee opwarmt waardoor het huis volgt.
Wij zijn gegaan voor een heel licht oranje-gele crepi (bewolkt ziet het er lichtgeel uit, met zon lichtoranje), en vuil valt veel minder op dan bij wit. Natuurlijk zou onze kleur mss op niet veel trekken bij een kubuswoning.

Men werkt ook liever met lichte kleuren - donkere kleuren zijn minder vergevingsgezind voor kleine foutjes, verschillen in structuur ...

Donkere crepi zal warmer worden - in combinatie met isolatie (de zwarte isolatie zelfs nog iets meer) kan dat voor grote spanningen zorgen - die laatste resulteren in scheuren. Zwarte crepi zal men normaal zelfs niet aanbrengen op isolatie - te groot risico.

ZIjn verschillende effectie die spelen he:
1) de kleur weerkaatst inderdaad het zonlicht
2) Er zit geen massa buiten uw isolatie, waardoor de isolatie wel veel sneller mee opwarmt
3) Uw isolatie moet sowieso een pak dikker zijn, door de mindere isolatiewaarde van EPS tov PUR

Of het netto nu een positief effect of negatief effect heeft in een land als België, moeilijk te zeggen.
In warme landen duidelijk wel, aangezien die geen isolatie gebruiken.

Men werkt ook liever met lichte kleuren - donkere kleuren zijn minder vergevingsgezind voor kleine foutjes, verschillen in structuur ...

Donkere crepi zal warmer worden - in combinatie met isolatie (de zwarte isolatie zelfs nog iets meer) kan dat voor grote spanningen zorgen - die laatste resulteren in scheuren. Zwarte crepi zal men normaal zelfs niet aanbrengen op isolatie - te groot risico.
Dat zei hij ook. Die isolatie heeft een smeltpunt van iets van 80 graden (kan er serieus naast zitten), en volgens hem bij warm weer en vlakke zon zou dat in bepaalde gevallen bereikt worden. Of dat klopt, geen idee, maar goed, een zwarte gevel gingen we sowieso niet doen.

Dat zei hij ook. Die isolatie heeft een smeltpunt van iets van 80 graden (kan er serieus naast zitten), en volgens hem bij warm weer en vlakke zon zou dat in bepaalde gevallen bereikt worden. Of dat klopt, geen idee, maar goed, een zwarte gevel gingen we sowieso niet doen.
Lijkt me zeker een temperatuur die behaald kan worden. Het feit dat ze al vaak weigeren om zwarte aluminiumpanelen op een Zuid-gevel te zetten, verklapt al wel ergens hoe heet die dingen eigenlijk worden.

Lijkt me zeker een temperatuur die behaald kan worden. Het feit dat ze al vaak weigeren om zwarte aluminiumpanelen op een Zuid-gevel te zetten, verklapt al wel ergens hoe heet die dingen eigenlijk worden.
Kan ik geloven. Wij hebben zwarte dorpels en daar ga je je hand toch ook niet opleggen op een zonnige zomerdag.

Een gemetste muur binnen kan wel passen, bv. in een meer industriële look. Maar dat is inderdaad iets heel anders dan overal in huis van die stenen, inclusief het bed... stoot daar maar eens je teen of scheen tegen 😬
Om nog maar te zwijgen van die claustrofobische refter bank, ze wilden precies alle stenen opgebruiken...

EN die keuken. Die is al niet groot en dan al die stenen erin. Allemaal extra werk om af te breken :p

>Gebruikt The Sims om renders te maken van een huis.
>Is goedkoper dan één of ander duur CAD-programma
>Krijgt opdracht, maar het mag niet teveel kosten
>Maakt een mooi huis
>Misklikt zich bij het slepen waardoor een muur niet 100% dicht is.
>Gebruikt de muurverf-functie om de buitenmuren van een schoon baksteenmotiefke te voorzien.
>Door die opening beschouwt het spel alle muren als buitenmuren.
>Hierzie, een uniek ontwerp. En het kost niet veel, want ge hebt alleen maar bakstenen nodig en die kunt ge nu echt wel int groot aankopen.
>Das dan €20.000 voor dit exclusieve ontwerp, dankuwelmerci. Garantie dat ge ermee in de boekskes en op één of ander internetforum.

11398489_7.jpg

11398489_A.jpg

Die trap is toch le-vens-ge-vaar-lijk zo zonder leuning? Dat is toch vragen om accidenten?

11398489_0.jpg

11398489_9.jpg

Wtf heeft die architect gesnoven? Dit kan toch niet anders dan gemaakt zijn in The Sims? :lol:

Terug
Bovenaan