Opmerkelijke huizen te koop

Los van de idd te hoge huurprijs, maar ik zie toch echt niet wat er mis zou zijn met die afwerking, keuken, badkamer,...

Denk dat sommige mensen toch echt teveel verwend zijn op dat gebied.

Los van de idd te hoge huurprijs, maar ik zie toch echt niet wat er mis zou zijn met die afwerking, keuken, badkamer,...

Denk dat sommige mensen toch echt teveel verwend zijn op dat gebied.
Dat huis steekt vol met zeer goedkope materialen. Goedkope tegels, goedkope schilderdeuren, een keuken met amper kasten?????, super lelijke tegels in de badkamer. Ieder zijn ding maar dit huis is toch echt zo goedkoop mogelijk afgewerkt om zoveel mogelijk winst te maken.
Om nog maar te zwijgen dat er nog veel werk aan de winkel is.

Ik heb niks tegen schilderdeuren of een lelijke tegel maar om zoiets goedkoops te zetten en om dan 2000/maand te vragen is toch gewoon goed zot.
Dat interieur is het interieur van iemand die zelf zijn woning verbouwt en wiens budget op is. (Waar uiteraard niks mis mee is.)

Laatst bewerkt:
Dat huis steekt vol met zeer goedkope materialen. Goedkope tegels, goedkope schilderdeuren, een keuken met amper kasten?????, super lelijke tegels in de badkamer. Ieder zijn ding maar dit huis is toch echt zo goedkoop mogelijk afgewerkt om zoveel mogelijk winst te maken.
Hoe kan je nu op die foto's zien dat het goedkope tegels zijn? Dat zijn 60×60 keramische tegels maar je kan absoluut uit een foto niet afleiden wat de dikte, kwaliteit, categorie laat staan m² prijs is. Idem voor de faïence tegels in de badkamer. Tegels in de douche tot het plafond en aan het bad tot 1m10 is gewoon een standaard afwerking.

Idem voor de binnendeuren. Zijn dat honingraat, tubespaan of volkern schilderdeuren? Kan je niet zien. Maar dan nog, wat is er mis met een schilderdeur?

De keuken is gewoon een standaard formaat, niet heel groot maar ook niet piepklein alsof het een kitchenette betreft.

Nogmaals, 2000€/maand is te duur, maar doen alsof die afwerking het goedkoopste van het goedkoopste is en "niet meer van deze tijd" vind ik tekenend voor het hedendaagse bouwsnobisme.

Hoe kan je nu op die foto's zien dat het goedkope tegels zijn? Dat zijn 60×60 keramische tegels maar je kan absoluut uit een foto niet afleiden wat de dikte, kwaliteit, categorie laat staan m² prijs is. Idem voor de faïence tegels in de badkamer. Tegels in de douche tot het plafond en aan het bad tot 1m10 is gewoon een standaard afwerking.

Idem voor de binnendeuren. Zijn dat honingraat, tubespaan of volkern schilderdeuren? Kan je niet zien. Maar dan nog, wat is er mis met een schilderdeur?

De keuken is gewoon een standaard formaat, niet heel groot maar ook niet piepklein alsof het een kitchenette betreft.

Nogmaals, 2000€/maand is te duur, maar doen alsof die afwerking het goedkoopste van het goedkoopste is en "niet meer van deze tijd" vind ik tekenend voor het hedendaagse bouwsnobisme.
Dan vraag ik mij echt af wat volgens u een goedkope afwerking is.

Ik woon nu 3,5 jaar in onze woning en ik moet ook nog de helft van de kamers verven, een paar plinten zetten, een trapleuning laten steken, 2 extra lavabos laten plaatsen, nog wat zaken afwerken etc. Beetje bij beetje alles afwerken zoals iedereen dat moet doen.
Het is niet omdat iemand dat een goedkoop interieur vindt dat men een bouwsnob is:unsure:

Laatst bewerkt:
...

Ideaal voor een jong gezin. :wtf: €2.000 per maand huur en dan heb je nog ander kosten. Welk jong gezin met kinderen kan dat betalen? Op de plaatselijke roddelrubriek van Facebook wordt het terecht afgekraakt. Er is alvast een wereldvreemd persoon die dat allemaal perfect te betalen vindt.

Zeker met zo'n trap zonder leuning, ideaal voor een jong gezin :rolleyes:
Ik denk dat ze bedoelen: "ideaal voor iemand die zelf veel werk zal steken in het verder afwerken, terwijl je wel €2000 per maand moet neertellen aan huur"

Zeker met zo'n trap zonder leuning, ideaal voor een jong gezin :rolleyes:
Ik denk dat ze bedoelen: "ideaal voor iemand die zelf veel werk zal steken in het verder afwerken, terwijl je wel €2000 per maand moet neertellen aan huur"

Ik zou er nu wel vanuit gaan dat een deel van de afwerking nog moet gebeuren, ook omdat het pas beschikbaar is vanaf 1 februari

Ik zou er nu wel vanuit gaan dat een deel van de afwerking nog moet gebeuren, ook omdat het pas beschikbaar is vanaf 1 februari

Hopelijk... Maar het zou niet de eerste keer zijn dat mensen de eerste huurder voor werk laten opdraaien... Misschien ben ik te cynisch ;)

Dan vraag ik mij echt af wat volgens u een goedkope afwerking is.

Ik woon nu 3,5 jaar in onze woning en ik moet ook nog de helft van de kamers verven, een paar plinten zetten, een trapleuning laten steken, 2 extra lavabos laten plaatsen, nog wat zaken afwerken etc. Beetje bij beetje alles afwerken zoals iedereen dat moet doen.
Het is niet omdat iemand dat een goedkoop interieur vindt dat men een bouwsnob is:unsure:

De afwerking van die woning is gewoon ok, daar is echt niks mis mee. Die tegel is zoals gezegd een deftige 60x60 zoals doorgaans in elk lastenboek standaard zit. Schilderdeuren is gewoon niks mis mee. Het buitenschrijnwerk is langs beide zijden in RAL, dat is al een extra. De gevelsteen die overigens toon op toon is gevoegd is ook geen standaard, dergelijke kleuren zijn altijd wat duurder dan het doorsnee oranje of geel. Op het dak liggen stormpannen, ook al een niveautje hoger dan de standaard sneldekpannen. Ik lees hier "amper kasten in de keuken". Ik tel +- 6,6lm aan kasten. Dat is gewoon ok. Niet heel veel, maar ook niet opvallend weinig. Voor de rest is er met de afwerking van die keuken en de toestellen ook niks mis. Idem voor de toestellen en afwerking in de badkamer (waarover ik hier lees "amai, dat is toch niet meer van deze tijd"), ik vermoed wel dat er nog een glazen wand aan de douche komt. En idd, de leuning aan de trap moet er ook nog komen wellicht; die ene foto is overigens wel van de trap naar de zolder, of de trap naar +1 een leuning heeft kunnen we niet zien. Dan heb je nog details zoals dakrandprofiel in RAL kleur en afleiders in antrazink, dit kost allemaal niet veel extra maar hieraan zie je wel dat men niet voor de goedkoopste oplossingen heeft gekozen maar wel degelijk op bepaalde afwerkingsdetails heeft gelet.

Nogmaals, dat 2.000€/maand te veel is voor deze woning, helemaal akkoord, maar zeggen dat deze woning zo goedkoop mogelijk werd afgewerkt is zever.

En met dat snobisme bedoel ik niet jou persoonlijk hoor (hoewel je deze woning ook "zo goedkoop als mogelijk afgewerkt" noemt, terwijl het dat echt niet is), maar ik zie het wel dagelijks in mijn werk. Mensen, en dan vooral jonge koppels, die steen en been klagen dat bouwen te duur en onbetaalbaar is geworden, maar een 60x60 tegel in de living? Ja neen hé, dat moet een gietvloer zijn. En een pivoterende steellook tot aan het plafond moet er ook in natuurlijk. En beikes, nee, toch geen schilderdeur zeker, het moeten Xinix-deuren tot aan het plafond zijn, op zijn minst. En hoeveel m², 160? Daar kunt ge toch niet in leven, ik moet minstens 220m² hebben, ah ja, toch een beetje ruimte hé. En een zolderluik, allé kom, wie doet dat nu nog, nee, die vaste trap moet er in en het zal geen gewone beuken trap zijn hé,...

Onlangs zo ook nog een koppel gehad, was nu wel een iets ouder koppel. En de basismaterialen (die echt al deftig zijn) maar afkraken. Oei, nee, dat is te goedkoop, dat trekt op niks, dit moet echt groter en beter,... om dan tot het budget te komen, die hadden laat ons zeggen het budget voor een woning echt aan de basisafwerking (maar dan echt geen enkel specialleke) van +-120m². Terwijl ze nu een oude woning hadden van 260m² en "de nieuwbouw moest toch niet veel minder zijn". Tja.

Enfin, bouwen is uiteraard duur (geworden), maar met wat compromissen zou het voor veel mensen een pak goedkoper kunnen, maar blijkbaar zijn woningen zoals deze volgens sommigen bijna onleefbaar door hun "goedkoper dan goedkope" afwerking.

Ik vind dat ook te veel geld, maar het raakt mss wel verhuurd omdat er naar mijn ervaring weinig huizen verhuurd worden? Huizen die hier in de verhuur komen, zijn gewoon altijd meteen weg.

Dit in dezelfde gemeente is 500 euro goedkoper, toch ook een smak geld voor wat het is (wel punten voor gezelligheid)

Enfin, bouwen is uiteraard duur (geworden), maar met wat compromissen zou het voor veel mensen een pak goedkoper kunnen, maar blijkbaar zijn woningen zoals deze volgens sommigen bijna onleefbaar door hun "goedkoper dan goedkope" afwerking.

Uiteraard is dat niet onleefbaar, maar budget ziet dat er binnen zeker wel uit op de foto's.
Als het puur als opbrengsteigendom is vraag ik me toch af of ge niet beter af zijt met een appartement te verhuren, dan een nieuwbouwhuis te bouwen.

En de prijs: aangenomen dat je 3% jaarlijks huurrendement wil realiseren op je investering zou deze huurprijs overeenkomen met een totale investering van 810k€. 't zal wel :).
500k (grond + constructie) zal al meer in de richting zijn van dit.

Laatst bewerkt:
Uiteraard is dat niet onleefbaar, maar budget ziet dat er binnen zeker wel uit op de foto's.
Als het puur als opbrengsteigendom is vraag ik me toch af of ge niet beter af zijt met een appartement te verhuren, dan een nieuwbouwhuis te bouwen.

En de prijs: aangenomen dat je 3% jaarlijks huurrendement wil realiseren op je investering zou deze huurprijs overeenkomen met een totale investering van 810k€. 't zal wel :).

Euh, ik denk dat uw eerste bedrag toch eerder in de juiste richting zal zitten hoor.

Met die afgewerkte zolder is dat ook echt geen kleine woning hé, het gelijkvloers is al 105m², samen met de verdiepingen ga je aan +-210m² bewoonbare oppervlakte zitten.

De grond ga je toch al zeker 250-275k inclusief kosten zitten. De woning ga je SOD toch snel aan 420k-450k all in (architect, BTW) zitten. Tel daarbij nog die garage en carport achteraan (15-25k), afsluitingen en tuinaanleg (25-35k - duidelijk dat ze daar nog niet klaar mee zijn) en je zit snel aan 750-775k.

Doorgaans is het inderdaad vaak interessanter te investeren in een appartement om te verhuren, maar hier vermoed ik dat de grond al beschikbaar zal zijn geweest.

En zoals gezegd, je ziet aan bepaalde details dat ze bij die woning echt niet telkens het goedkoopste hebben gekozen.

Lijkt me dat je uitgaat van "veel zelf doen". Al is het maar enkel al de 21% BTW, of de vele extra's qua verslaggeving, nutsaansluitingen, etc.: nieuwbouw all-in is echt wel duurder dan wat jij denkt.

Wanneer het avond en donker is en ge twijfelt tussen alweer een herhaling van de kampioenen bekijken, of uw huis te koop zetten, en ge besluit dan het tweede te doen want tis die aflevering met Carmen die een gesprek afgeluisterd heeft en het verkeerd begrepen heeft.
Zal't gaan, ja?

Lijkt me dat je uitgaat van "veel zelf doen". Al is het maar enkel al de 21% BTW, of de vele extra's qua verslaggeving, nutsaansluitingen, etc.: nieuwbouw all-in is echt wel duurder dan wat jij denkt.
ik heb de voorbije twee jaar gebouwd. Voor ongeveer dat budget heb ik echt wel een veel betere afwerking.

ik heb de voorbije twee jaar gebouwd. Voor ongeveer dat budget heb ik echt wel een veel betere afwerking.
SOD zit je vandaag voor die afwerking al snel aan 1800-2000€/m² excl BTW.

Waarbij zoals gezegd hier al een aantal zaken helemaal niet standaard zijn (er liggen bv ook op de verdiepingen 60x60 tegels, doorgaans is dat laminaat).
Het zou SOD gerust wat goedkoper kunnen, maar dan zit je pas echt met een basic afwerking.

Bij het zelf coördineren, aannemers zoeken, offertes opvragen en vergelijken en eventueel zelf zaken doen zal je de m² prijs wel kunnen verlagen of betere afwerking kiezen voor hetzelfde budget, maar dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.

Terug
Bovenaan