Opmerkelijke huizen te koop

Hoe ga je het slimst op zoek naar kroten om af te gooien en verbouwen? Ipv een huis dat (zwaar) gerenoveerd moet worden.. Helaas nog geen zoekertjes tegengekomen die heten 'Krot om af te gooien op mooie locatie"

Dit soort huizen staat in Vlaanderen overal in (vroegere sociale) wijken. Nu zijn dat eigenlijk grote kloeke huizen, ideaal om te renoveren. Heeft dit type eigenlijk een specifieke naam?

5EnuBYw.jpg

Dit kan toch niet serieus zijn ?

Voor bijna een miljoen hadden ze de muur wel eens mogen her-schilderen en de ontbrekende plint(en) plaatsen.
Ik vraag me af hoe ze aan die 442 m² bewoonbare oppervlakte komen, zelfs met die hangar/garage meegerekend - en ik vermoed dat ze ook die ruimtes aan een "gemiddelde" prijs per m² voor woonhuizen doorgerekend hebben.

Om nog maar te zwijgen van dat jaren '70 interieur... Ik zie niemand daar zoveel geld voor neertellen.

Dit soort huizen staat in Vlaanderen overal in (vroegere sociale) wijken. Nu zijn dat eigenlijk grote kloeke huizen, ideaal om te renoveren. Heeft dit type eigenlijk een specifieke naam?

5EnuBYw.jpg
Ik woon in zo'n huis. Ik ben daar heel tevreden mee, die zijn nog verbazingwekkend energiezuinig, goede bouwkwaliteit en veel plaats (alle huizen in mijn straat zijn bv volledig onderkelderd). Maar ik denk niet dat dat een speciale naam heeft behalve "stevig rijhuis".

5EnuBYw.jpg
Wij wonen ook in zo'n wijk, degelijk ruim huis waar je met een paar ingrepen een energiezuinige moderne woning van kunt maken. Tuinwijk wordt dat hier soms genoemd maar dat klopt volgens Wikipedia al niet echt.

Dit kan toch niet serieus zijn ?
Toch wel. Dit is een verhaal van "locatie, locatie, locatie". Dit is een druk en bekend stuk steenweg van bijna 2km lang tussen 2 belangrijke kruispunten, gedomineerd door baanwinkels. Het woongegeven is bij dit soort locaties/panden niet prioritair, maar wel de zichtbaarheid en bereikbaarheid.

Een perceel van 11 are groot en 15m breed aan de straat is ideaal voor een handelszaak. De grondprijs is hier gewoon doorslaggevend in de prijsbepaling.

Zoals te zien aan de bolides op de foto's is momenteel deze handelszaak er gevestigd: https://www.xtreme-carcare.be/

Een kilometer of twee van ons, staan deze twee huizen te huur. Op zich zijn deze woningen niet opmerkelijk, maar de huurprijs is dat zeker wel.

Ideaal voor een jong gezin. :wtf: €2.000 per maand huur en dan heb je nog ander kosten. Welk jong gezin met kinderen kan dat betalen? Op de plaatselijke roddelrubriek van Facebook wordt het terecht afgekraakt. Er is alvast een wereldvreemd persoon die dat allemaal perfect te betalen vindt.

Eerlijk valt nog mee. Als werkende heb je toch een 2.5k x2 heb je een gezinsinkomen van 5.5k inclusief kindergeld dan is 2k niet veel
Het is ook een huis van ongeveer 500k als je dat nu zou kopen zonder iets van spaargeld zou dat een 2.7k per maand zijn op afbetaling

Een kilometer of twee van ons, staan deze twee huizen te huur. Op zich zijn deze woningen niet opmerkelijk, maar de huurprijs is dat zeker wel.

Ideaal voor een jong gezin. :wtf: €2.000 per maand huur en dan heb je nog ander kosten. Welk jong gezin met kinderen kan dat betalen? Op de plaatselijke roddelrubriek van Facebook wordt het terecht afgekraakt. Er is alvast een wereldvreemd persoon die dat allemaal perfect te betalen vindt.

Er is idd wel wat over te zeggen.
De afwerking is er duidelijk om zo goed koop mogelijk te zijn. De badkamer... die tegels rond het bad & douche zijn toch niet meer van deze tijd?
Ofwel moeten er nog schilderwerken gebeuren, maar los daarvan, in de keuken, dat lijkt mij gewoon een geplamuurde muur te zijn? geen plaat of dergelijk (uit glas, steen of metaal) achter het vuur, dat is om miserie te vragen.
Trapleuning? rond de trap zijn er andere plinten dan in het huis. tegelkleur ipv wit zoals in de rest van het huis.

Van prijs ga ik mij niet uitspreken, maar het lijkt mij wel zeer duur.

Ik vind dat vooral zot veel geld voor een huis met zo'n goedkope basis afwerking vanbinnen waarvan ook nog niks geschilderd is. En waarom is die keuken zo klein voor zo'n groot huis.

Ik vind dat vooral zot veel geld voor een huis met zo'n goedkope basis afwerking vanbinnen waarvan ook nog niks geschilderd is. En waarom is die keuken zo klein voor zo'n groot huis.
Die keuken is niet klein. Al zou ik nog wel een deur voorzien hebben vanuit de berging naar de keuken. (ofwel naar de living).

Mijn woning is kleiner. En die was 320k in 2017 en als ik uitga van de verkoopsprijzen van de buren tussen de 450 en de 500k nu... (god zij dank de 3% registratie, hierdoor steek ik 3 - 7% extra in mijn zakken...)
En deze woning is dan in principe interessanter met een deftige garage ipv in de kelder. Is leuker voor elektrische voertuigen...

2000€ huur is echter wel veel te veel. Ik zou echt niet weten wie dat er voor gaat neerleggen al is het natuurlijk wel Antwerpen en niet Limburg.
1300 - 1600 zie ik echter wel als realistisch. Aan de andere kant als je eens gaat zoeken in die regio dan is dat niet de enigste met zo'n prijszetting. vb : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-huur/schoten/2900/10999685
En bij een huur van 1450 moet ik toch ook even fronsen... https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-huur/schoten/2900/10939152

In mijn omgeving zou dat voor 1100 - 1400 waarschijnlijk te huur staan. Mogelijks heeft deze persoon geïnvesteerd hierin zonder de huurmarkt te kennen?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan