Opmerkelijke huizen te koop

Ik zag vandaag deze te koop staan tijdens fietsen. Buitenkant viel me wel direct op.
Binnenkant is nog een stuk vreemder, zeker die badkamer. :laugh:

Ik zag vandaag deze te koop staan tijdens fietsen. Buitenkant viel me wel direct op.
Uniek is duidelijk niet altijd positief

Uniek is duidelijk niet altijd positief
Ik heb dat nog gebouwd zien worden (opgegroeid een paar huizen verder) en was al talk of the town toen het werd gebouwd. Vrouw was Aziatisch - als ik me goed herinner Thais. Wel een fantastische locatie met zeer goede bereikbaarheid naar Brussel - Leuven - Mechelen. De grond alleen zal al 600-700k waard zijn als het niet meer is.

Nieuwsblad - Van rijhuis tot appartement, alles is plots een villa: “Het is zoals zeggen dat je met een fietsauto rijdt”

Een driegevelwoning, een ruim rijhuis of zelfs een appartement: makelaars durven ze tegenwoordig allemaal in de markt te zetten als villa om in te spelen op de Vlaamse droom. Maar die villa-inflatie is niet zonder gevolg. “Het vertroebelt het debat, en de villa verliest aan waarde.”

Op Immoweb staan nu 3.990 van zulke ‘villa’s’ te koop. “Dat is zo’n 10 procent van ons totale aantal zoekertjes”, zegt Yousra Dahraoui van Immoweb. Degene die het zoekertje plaatst, een particulier of een makelaar, kiest zelf hoe de woning benoemd wordt; de site geeft daar geen criteria voor mee. “Helaas niet”, zegt Dahraoui.

Makelaars gebruiken de term “op gevoel”, zegt Johan Krijgsman van ERA.
Doodnormale woningen worden idd meer en meer "opmerkelijke huizen" door er gewoon een villa-etiket op te plakken. Het is al lang niet meer de laagbouw of het landhuis met een ferm stuk groen rond.

Het zijn gewoon ook tegenwoordig de prijzen van villa’s voor normale huizen :(

Idd, ik vraag me hoe langer hoe meer af hoe mensen dat blijkbaar toch vlot kunnen betalen, laatste jaren zijn hier in de regio wat projecten gerealiseerd, rijwoningen en HOB - steevast boven de 500k op stukjes van 3-4-5 are.

Uit nieuwsgierigheid volg ik zo een beetje de ruime regio Aalst - Asse - Affligem, kom je daar gewoon onderstaande tegen, een ferme lap grond wel - maar die prijs, nog alles afbreken en achteruit bouwen.

Dat lijkt me ook een paar 100K te hoog gegrepen. Hier in de buurt (andere kant van Aalst) stond er enkele jaren terug ook zo'n groot perceel met afbraak of renovatie te koop voor 700K, en pas na een goed jaar is het verkocht geraakt aan 550K. Maar daar was de woning wel renovatiewaardig en werd dat ook gedaan. Als het eerder een afbraak is, dan moet de prijs nog meer naar beneden.

Nieuwsblad - Van rijhuis tot appartement, alles is plots een villa: “Het is zoals zeggen dat je met een fietsauto rijdt”

Doodnormale woningen worden idd meer en meer "opmerkelijke huizen" door er gewoon een villa-etiket op te plakken. Het is al lang niet meer de laagbouw of het landhuis met een ferm stuk groen rond.
Termen als tweegevelvilla voor een rijhuis, villa appartement voor een gewoon goed afgewerkt appartement of koppelvilla voor een HOB zijn de laatste 10 jaar idd niet meer weg te denken.

Het valt mij tegenwoordig wel op dat de nieuwbouwwoningen op een stuk grond van een postzegel groot maar met een prijskaartje van vlot 600K+ toch wel te koop blijven staan.
Er staat na 2 jaar nog steeds een HOB te koop in het begin van ons straat (4 nieuwbouwkes met telkens een stukje van max 200m²)
Ook een nieuwbouwproject van 4 landelijke aaneengesloten woningen staat al meer dan 2 jaar te koop in een buurgemeente waar ik dagelijks langs rijd op weg naar het werk. Daar is nog geen enkel van verkocht.

Overal beton voor deze woning:

image

Ik zou er wel kunnen wonen denk ik, in dat betonnen huis. Onderhoudsvriendelijk, en je kleedt het aan zoals je het zelf wil. Wat kleurrijke meubels erin, warm hout/scandinavische meubels, schilderijen aan de muren? Zwembadje erbij, mooie omgeving, en toch dichtbij de snelweg. (Kan nu niet goed inschatten of het misschien té dicht is en je er lawaaihinder van hebt?)

Is dat een kijkwoning geweest of waarom verkoop je zoiets? Ontwikkelaar die dat daar neerpoot met oog op verkoop? Dat zijn meestal toch meer doorsnee huisjes en technieken?

Wel sneaky om de prijs zonder btw te afficheren... ik vond het al een mooie prijs.

Ik zou er wel kunnen wonen denk ik, in dat betonnen huis. Onderhoudsvriendelijk, en je kleedt het aan zoals je het zelf wil. Wat kleurrijke meubels erin, warm hout/scandinavische meubels, schilderijen aan de muren? Zwembadje erbij, mooie omgeving, en toch dichtbij de snelweg. (Kan nu niet goed inschatten of het misschien té dicht is en je er lawaaihinder van hebt?)

Is dat een kijkwoning geweest of waarom verkoop je zoiets? Ontwikkelaar die dat daar neerpoot met oog op verkoop? Dat zijn meestal toch meer doorsnee huisjes en technieken?

Wel sneaky om de prijs zonder btw te afficheren... ik vond het al een mooie prijs.
Zouden er wat dieren zitten in de stal naast die woning?
Spijtig dat het huis parallel staat met de straat, dan kijk je vanuit je living recht op de rommelhoop vanachter bij die boerderij van de buren.
En voordat het huis er stond, stonden er veel meer struiken en bomen in de tuin, dwaas dat dat nu zo'n grote kale grasvlakte is.

Zouden er wat dieren zitten in de stal naast die woning?
Spijtig dat het huis parallel staat met de straat, dan kijk je vanuit je living recht op de rommelhoop vanachter bij die boerderij van de buren.
En voordat het huis er stond, stonden er veel meer struiken en bomen in de tuin, dwaas dat dat nu zo'n grote kale grasvlakte is.
Geen dieren lijkt me op streetview. Eerder een of andere zelfstandige aannemer in tuinen/bouw die daar wat materiaal en machines stalt ofzoiets. Of een hobbyist met wat materiaal.

Beton is toch niet onderhoudsvriendelijk?
Hoeveel van die betonhuizen vol met lelijke vlekken zitten na maar tien jaar.

Terug
Bovenaan