Opmerkelijke huizen te koop

Wat een prachtig huis, in het groen, rust en vrede. 650k wel :headshake: misschien ooit...

Wat zouden de nadelen zijn van in zo'n huis te wonen?

icht1.jpg

Tvalt precies nog mee. €880

Voor een mottig mini appartement in centrum oostende betaal je snel 1100+
Je was me voor. Was het na mijn comment ook even gaan bekijken en valt goed mee.

Vooral.wat werk in de tuin en voor de poetsvrouw 🤷🏻

Misschien wat renovatiewerken als je het EPC naar beneden wilt trekken.

Wat een prachtig huis, in het groen, rust en vrede. 650k wel :headshake: misschien ooit...

Bekijk bijlage 42127
De nadelen lijken me redelijk voor de hand liggend. Je bent er nooit klaar mee en steekt al u vrije tijd in het onderhoud, tenzij je er personeel voor hebt. Ik zou nooit in zoiets willen wonen, zou me enkel stress bezorgen vrees ik.

Ik veronderstel dat je voornamelijk het perceel knap vind. Het huis moet op zo veel plekken aangepakt worden dat je quasi met een totaalrenovatie zit. Vandaar die 650k, valt best mee maar er meot nog een paar 100 in voor je klaar bent.

Bekijk bijlage 42127

Ligging, renovatiekosten (EPC D), onderhoud, wat ga je eigenlijk doen met dat mini-weiland? :p
Tuinieren moet toch wel een hobby zijn voor zoiets.
Ik heb het gevoel dat ze zelf ook nooit zijn afgeraakt met hun eigen renovatie? Laatste renovaties die ze vermelden dateren van 2002?
Elektriciteit lijkt niet gekeurd te zijn (nog geen verslag), geen asbestverslag? (jaren 70 gebouw dus en ik zie geen enkel referentie naar energetische renovaties...)

Hoeveel tijd en/of geld heb je nog over daarnaast na aankoop? :p

Ligging, renovatiekosten (EPC D), onderhoud, wat ga je eigenlijk doen met dat mini-weiland? :p
Tuinieren moet toch wel een hobby zijn voor zoiets.
Ik heb het gevoel dat ze zelf ook nooit zijn afgeraakt met hun eigen renovatie? Laatste renovaties die ze vermelden dateren van 2002?
Elektriciteit lijkt niet gekeurd te zijn (nog geen verslag), geen asbestverslag? (jaren 70 gebouw dus en ik zie geen enkel referentie naar energetische renovaties...)

Hoeveel tijd en/of geld heb je nog over daarnaast na aankoop? :p

zalige tuin wel.

Is mijn ogen net een tuin die redelijk onderhoudsvriendelijk is. Je kan véél kleinere tuinen hebben met véél meer werk.

Wij hebben een tuin in dezelfde stijl, wel een stuk kleiner (3.000 m²) en ik heb daar eigenlijk al bij al weinig werk aan. Mensen verschieten altijd als ik zeg hoe weinig tijd ik moet spenderen aan het onderhoud van zo'n tuin. Ik maai regelmatig met de zitmaaier en 1 of 2 keer per jaar ruwe snoeiwerken. Véél grote tot monumentale bomen, opschietend plantgoed, heesters, fruitbomen en graspartijen.

Het meeste werk dat ik nog heb in de tuin dat zijn mijn minimale plantenborders en kiezeltjes onkruid vrij houden. Die vliegen er vroeg of laat dan ook nog eens uit :)

edit: al lijkt onze tuin eigenlijk zeker niet kleiner dan deze tuin als je het weiland eraf trekt.

Volledig mijn stijl, maar wow €4.000/ maand. Wie betaalt dat toch?
koppel EU-ambtenaren met een loon van +10.000 netto.
Europese parlementsleden
grote bedrijven die hun eigen appartement willen als er volk afkomt. In plaats van die mensen te dumpen in een crappy hotel. (En een deftig "business"hotel is ook 150 à 200 euro per nacht dus eigenlijk is zoiets huren dan goedkoper.)
Voetbalploeg om 6 maand hun nieuwe buitenlandse voetballer in te steken :p.
...

Kameraad van mij zat op kosten van een bank in NY voor een jaar. Die betaalden ook zijn huurprijs in New York. Enigste regel was een max per maand dus die liet zich ook gaan natuurlijk :p.

Laatst bewerkt:
Kennis verhuurt een aantal luxe appartementen in Brussel. Wordt regelmatig gewoon integraal door werkgever betaald. Dus prijs gevoeligheid is klein.

Brussel hé, veel expats/internationale instellingen. Veel mensen die ook hun huurkosten integraal terugkrijgen van de firma. (en dus een grote markt van "onderverhuur")
Die werken normaalgezien ook met budgetten, ik moest de huurwaarborgen aanvragen voor expats in mijn vroegere firma, die huurprijzen in Brussel centrum lagen dik onder de 4k€ hoor (eerder tegen de helft aan). En dat waren ook gezinnen en met een garage erbij.

Die werken normaalgezien ook met budgetten, ik moest de huurwaarborgen aanvragen voor expats in mijn vroegere firma, die huurprijzen in Brussel centrum lagen dik onder de 4k€ hoor (eerder tegen de helft aan). En dat waren ook gezinnen en met een garage erbij.
De ene expat is natuurlijk de andere niet.

btw: s Nachts kun je genieten van drie grote slaapkamers, elk met een eigen doucheruimte en toilet
Dus je kan daar 3 expats in steken dus als bedrijf. +-1.400 euro per maand per expat wat neerkomt op 45-50euro de nacht. Daar vind je geen hotel voor.

Laatst bewerkt:
Kan iemand me uitleggen hoe dit is vergund geraakt?
De vraag wordt gesteld in het artikel maar niet beantwoord
Ze zitten zelf in de bouw:

Ik denk dat ze het kadaster van Oosterzele goed kennen als lokale firma en de voorschriften zodat ze juist op die plek hun villa's erop mochten zetten (die derde bouwlaag zit er met creativiteit en welwillendheid van stedebouw binnen de officiële regels als je de oudere woning helemaal links ziet). Ik houd het op een maximale interpretatie van het toegelaten bouwvolume.

Bedoel je 3 volle verdiepingen?

Wanneer je binnen het maximale gabarit blijft gaat men dit vaak gewoon aanvaarden en kan men dat in principe zelf niet weigeren.

Dus, stel dat je op de verdieping 12m diep mag en je mag een hellend dak voorzien van maximaal 50°. Zolang jouw 3de bouwlaag binnen die contouren blijft zit je in principe goed.

Nu, zoals hierboven al geschreven, dit betreft een familie die zelf in de bouw en immobiliën zit en dus de lokale markt en overheid zeer goed kent.

Ja ik bedoel de 3 volle verdiepingen. Bij de meeste gronden is de nokhoogte bij plat dak toch max. 7m ofzo?
Als je de huizen ernaast ziet, zie je die 3 volle verdiepingen ook er boven uit toren. Ik vind het erg bijzonder dat het wel kan als je 'in het wereldje zit', de regels kan je toch niet negeren?

Volgens mij is het binnen de regels, het zijn twee verdiepingen en een zolderverdieping onder een "onzichtbaar" zadeldak, je ziet dat het een kleine verdieping is met terrassen rond. Het ziet er echter gigantisch uit omdat de bebouwbare oppervlakte zo groot is. In principe hoort daar ook een even groot zadeldak bij maar hier hebben ze gewoon een rechthoek uit gesneden zonder de schuine plafonds.

De traditionele woning ernaast heeft die opzet van 2 verdiepingen met zolder onder zadeldak (hoewel ze daar nog verder doortrekken, andere huizen in de straat stoppen het zadeldak vlak boven de eerste verdieping).

dq68ghj.png

Terug
Bovenaan