Opmerkelijke huizen te koop

Dit pand gaan ze toch nooit verkocht krijgen.
Het is nu nog maar enkele dagen aan het regenen en de velden rondom dit huis staan al bijna blank.
Aan beide kanten van de straat staat een slagboom die naar beneden gaat als er wateroverlast is.
Ligt echt in een kom. Ook maar 2 huizen in die straat :crazy:
Idyllisch gelegen op een eiland aan een lokale waterpartij of wadi

Bij sommige eigenaars moet de new reality toch nog inkicken precies :crazy:

Uhu. Een EPC van F en dus heel veel werk.

Het is natuurlijk niet de mooiste ligging én er staat een elektriciteitsmast vlakbij, maar mocht die woning energetisch in orde zijn zou die imo zeker 200k tot 300k meer waard zijn. Dus zo gek lijkt mij die prijs niet te zijn.

Eens je met een bepaald soort woning zit, in een bepaald budget, kan je niet simpelweg stellen dat het quasi niks meer waard is door een energielabel F. Iemand die hierop valt kan gerust nog 200k of meer beschikbaar hebben om die woning in orde te brengen, en dan heb je gewoon een heel mooie woning in een gegeerde regio.

Dat is dan ook een knappe art deco gevel…
Geef mij dat maar ipv de zoveelste fermette of inspiratieloze pastorij (hetgeen binnen x jaar alweer passé is..)
Inderdaad. Voor de rest hebben ze het vanbinnen mooi verkracht om het extreem uit te drukken. De originele elementen zijn ieder geval zoek.

Je moet al van die stijl houden en de indeling ligt al vast, dus je kan hoogstens de keukentoestellen en badkamer kiezen (als je er al rond de 3 miljoen voor wilt leggen). Wat ik me afvraag is waarom dat zadeldak geen ramen heeft voor de zolder. Zou het een EPC-vereiste zijn, besparing of gewoon omdat de zolder "toekomstige ruimte" is?

Persoonlijk denk ik dat de locatie wat tegen valt, dat maakt het wat lastiger te verkopen.

Je moet al van die stijl houden en de indeling ligt al vast, dus je kan hoogstens de keukentoestellen en badkamer kiezen (als je er al rond de 3 miljoen voor wilt leggen). Wat ik me afvraag is waarom dat zadeldak geen ramen heeft voor de zolder. Zou het een EPC-vereiste zijn, besparing of gewoon omdat de zolder "toekomstige ruimte" is?

Persoonlijk denk ik dat de locatie wat tegen valt, dat maakt het wat lastiger te verkopen.
Stond ook al op de vorige pagina. Met zo'n budget zou ik toch ook gewoon van 0 willen beginnen.

Stond ook al op de vorige pagina. Met zo'n budget zou ik toch ook gewoon van 0 willen beginnen.

Dat is idd het ideale scenario, er zijn echter best veel andere factoren die een impact hebben:
  • De bouw is wellicht reeds in 2020 van start gegaan, ondertussen zijn de materialen/uurlonen fors gestegen - kans bestaat dat dit mss wel een koopje is in die categorie van woningen
  • Iemand die vandaag start met dergelijk project is vertrokken voor 2-3 jaar
  • Mits wat pech is het jaren wachten om een bouwgrond te vinden die geschikt is om zoiets neer te poten
Kennis van vader zal dit jaar starten met de bouw van zijn droomwoning - grote hoeve gekocht en afgebroken, komt een hyper -moderne bouw inclusief ondergrondse garage met lift voor wagenpark (Shelby, Lamborghini's , custom jeep voor Dakar toestanden, ...) en een zwembad dat uitgeeft in de woonkamer, met wat geluk zal ik de opbouw een paar keer kunnen bezoeken - altijd interessant om eens een prestige project zonder budgetbeperking te kunnen zien. Denk dat het MTV Cribs "live" zal worden :ROFLMAO:

Dat is idd het ideale scenario, er zijn echter best veel andere factoren die een impact hebben:
  • De bouw is wellicht reeds in 2020 van start gegaan, ondertussen zijn de materialen/uurlonen fors gestegen - kans bestaat dat dit mss wel een koopje is in die categorie van woningen
  • Iemand die vandaag start met dergelijk project is vertrokken voor 2-3 jaar
  • Mits wat pech is het jaren wachten om een bouwgrond te vinden die geschikt is om zoiets neer te poten
Kennis van vader zal dit jaar starten met de bouw van zijn droomwoning - grote hoeve gekocht en afgebroken, komt een hyper -moderne bouw inclusief ondergrondse garage met lift voor wagenpark (Shelby, Lamborghini's , custom jeep voor Dakar toestanden, ...) en een zwembad dat uitgeeft in de woonkamer, met wat geluk zal ik de opbouw een paar keer kunnen bezoeken - altijd interessant om eens een prestige project zonder budgetbeperking te kunnen zien. Denk dat het MTV Cribs "live" zal worden :ROFLMAO:
Heeft die kennis als initialen KW, zingt hij soms met zijn broer in het Sportpaleis en werd hij ergens in een niet al te ver verleden vrijgezel?

10293937_1.jpg

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/appartement/te-koop/antwerp/2050/10293937

leefruimte met veel lichtinval door de grote raampartijen - halfopen keuken voorzien van alle nodige toestellen
Ik vraag mij dan vooral af hoeveel volk daar wel niet ooit gestruikeld is met dat soort debiele niveauverschillen in het midden van een leefruimte... Why would you do that? 🤷🏼‍♂️ Of hadden echt iets van "waaaaaaaaaauw" toen iemand dat idee aan 't pitchen was... 🤷🏼‍♂️

1 of 2 lagere tredes van dat kaliber zijn zoveel veraderlijker dan een "gewone trap". Vragen om problemen IMO.

Zou dat een project zijn waar de eigenaars zich hebben weggetrokken (scheiding,...)? Want zo'n huis bouwen en dan proberen casco te verkopen lijkt me wel riskant. Als ik 3 miljoen heb laat ik zelf wel iets ontwerpen en bouwen, of het moest zijn dat ik die casco met een fikse korting kan kopen.

Inside information, maar de eigenaars zijn intussen gescheiden en zetten het daarom te koop

Klopt en om dan nog te zwijgen van het sluipverkeer dat daar passeert en het verkeer die dan stil staat om allemaal dat brugje te kunnen passeren die maar gemaakt is voor eenrichtingsverkeer. Dat is allemaal recht voor de deur van dit huis.
Sluipverkeer zou ik het zo niet noemen.
Liever via daar dan door het smalle centrum van Handzame :tongue:

Iets minder werk aan :)

iemand goesting in een projectje?
Nu wilt de madam hier gaan kijken naar die woning,... Want het is toch een vierkantshoeve...

Nu wilt de madam hier gaan kijken naar die woning,... Want het is toch een vierkantshoeve...
Vertel haar dan ook maar dat ze best 6 - 10k jaarljks aan de kant legt voor de verwarming, rekening houdende met het feit dat deze als F gecategoriseerd staat EN de oppervlakte die ze dan wenst te verwarmen.

Oh, en een lening tot jullie 70+ :p.

Terug
Bovenaan