Opmerkelijke huizen te koop

Naast het geluid zou ik veel bezorgder zijn over het fijn stof van allerlei niet zo koosjere stofjes die rondzwerven naast autostrades (afkomstig van autobanden, remblokjes, maar ook uitstoot natuurlijk). Iedere BBQ is automatisch en gratis gekruid daar.
En ja, er is overal fijn stof. Maar vlak naast een autosnelweg gaat de concentratie toch beduidend hoger liggen.

Naast het geluid zou ik veel bezorgder zijn over het fijn stof van allerlei niet zo koosjere stofjes die rondzwerven naast autostrades (afkomstig van autobanden, remblokjes, maar ook uitstoot natuurlijk). Iedere BBQ is automatisch en gratis gekruid daar.
En ja, er is overal fijn stof. Maar vlak naast een autosnelweg gaat de concentratie toch beduidend hoger liggen.
Goh, bekijk eens hoeveel akkers er naast de autostrades staan. Die groenten worden gewoon verkocht op de veiling he...

Die BBQ zelf maakt ook niet zo koosjere stofjes vrij, dus op zich... :unsure:

Ik weet het, het is een dure streek, maar dat is toch echt te duur :crazy:

Ik heb het gevoel dat sommige foto's wat optisch bedrog zijn om de kamer groter te doen lijken. Of ze hebben een buitengewoon lang bed en bad, dat kan ook.
Dat huis lijkt op foto toch wel groter dan dat het blijkbaar in werkelijkheid is als we de bewoonbare oppervlakte bekijken.

Mijn ouderlijke huis ligt naast een autostrade en heb de resultaten van fijn stof metingen (was zo'n groot onderzoek waar iedereen zich voor kon inschrijven) eens bekeken. Die waren gewoon gemiddeld, zelfde als 3 km verder.
Autostrades zijn meestal vrij open met bomen rond etc, dat fijnstof blijft daar niet hangen en de wind verspreid het snel (gezond ga ik het ook niet noemen).
In een stad of drukker centrum wonen zal erger zijn, zeker in de streetcanyons.

Mijn ouderlijke huis ligt naast een autostrade en heb de resultaten van fijn stof metingen (was zo'n groot onderzoek waar iedereen zich voor kon inschrijven) eens bekeken. Die waren gewoon gemiddeld, zelfde als 3 km verder.
Autostrades zijn meestal vrij open met bomen rond etc, dat fijnstof blijft daar niet hangen en de wind verspreid het snel (gezond ga ik het ook niet noemen).
In een stad of drukker centrum wonen zal erger zijn, zeker in de streetcanyons.
Nja, er zijn ook toch andere standpunten daarover, bvb
Akkoord, het zijn geen metingen, maar het artikel "verwijst" (zonder citaties -_-) naar "talrijke studies" en "europese normen".
Een snelle google vind wel de waarschijnlijke bronnen voor dat artikel, bvb https://www.lung.org/clean-air/outdoors/who-is-at-risk/highways.
En dat de streetcanyons nog erger zijn is geen argument: die zijn in mijn ogen dan even "off the menu".

Fijn stof is nogal een complex gegeven: welke grootte, welke chemische stoffen, etc.
Als je het over "curieuzeneuzen" hebt, is daar maar beperkt fijn stof bepaald en NO2 gemeten.

De website van de VMM toont trouwens realtime kaarten van de luchtvervuiling in Vlaanderen: https://www.vmm.be/lucht/actuele-luchtkwaliteit
Je moet maar eens tijdens de spits gaan kijken, zelfs nu zijn er stukken autosnelweg met toch hogere concentraties dan elders.
Deze kaarten zijn waarschijnlijk ook deels gebaseerd op modellen (niet elke pixel gaat een meetpunt zijn), maar als we over de geldigheid van zo'n modellen gaan discussiëren ga ik toch passen.
Je begrijpt dat ik je anekdotische metingen bij je ouderlijke huis naast een autostrade dan met een grote korrel zout neem.

Nog mensen die hoofdpijn krijgen van al de rommel in dit huis?

Nog mensen die hoofdpijn krijgen van al de rommel in dit huis?

Ik zou me iedere nacht een hoedje verschieten als ik wakker word en naar mijn plafond kijk en deze lamp zie.

9479716_G.jpg

Dat is om night terrors van te krijgen.

Wel een deftig huis als je door de rommel heen kan kijken.

Ik kan nog meer hoofdpijn van hun EPC

//Edit

Daar stinkt toch iets aan dat EPC gezien in de tekst het volgende staat:

"Ramen in PVC dubbel glas - dak met isolatie - verwarming op aardgas "

Het EPC is van 2021..

Laatst bewerkt:
Ik kan nog meer hoofdpijn van hun EPC

//Edit

Daar stinkt toch iets aan dat EPC gezien in de tekst het volgende staat:

"Ramen in PVC dubbel glas - dak met isolatie - verwarming op aardgas "

Het EPC is van 2021..
Dat geld voor het huis van mijn ouders ook, die "Ramen in PVC dubbel glas - dak met isolatie - verwarming op aardgas" en ik vermoed dat de epc waarde hier ook los over de 1000 gaat, waarschijnlijk zelfs richting de 1500.

Ik zou niet weten wat de effectieve epc waarde van het huis is, maar als ik vergelijk met epc waardes van huizen die ik op verkoopsites terug kan vinden, dan vrees ik er wel voor dat het zo slecht zou kunnen zijn.
Maar wie weet, misschien is het toch beter.

Ondertussen 4e agence en al 1.5 jaar te koop. In december 2020 gaan kijken en bod gedaan van 380, nadien nog eens bod gedaan van 390. Misschien eens proberen met 410, maar blijf het een kerstboom vinden die zijgevel. Enige pluspunten t.o.v. huidige woning zijn: indeling iets beter en 3 kamers boven. Irl veel zaken verouderd en 7 verschillende soorten tegels in de woning.
Hoe kan het dat ze na 4 makelaars nog zo lelijke foto’s gebruiken. Het huis lijkt sterk op dat van ons dat we 5 jaar geleden aan 320k hebben gekocht. Ik schat dat het nu rond de 420k gaat zijn. Wel met 8 are grond, professionele inrichting van de tuin, verwarmd zwembad, airco, zonnepanelen. In een doodlopende straat in Limburg.

Het is eigenlijk een doorsnee S.O.D. maar ze zijn wél degelijk gemaakt. De inrichting en het onderhoud kan veel doen aan zo’n woning. Hun vraagprijs is hoog maar dat heeft wellicht vooral met de locatie te maken denk ik. Zullen ook zitten met het gedacht dat het niet per se weg moet.

Dat zijn de directeurswoningen van de steenkoolmijnen. Ik ken iemand die er zo eentje gekocht heeft in Winterslag.

Hoe kan het dat ze na 4 makelaars nog zo lelijke foto’s gebruiken. Het huis lijkt sterk op dat van ons dat we 5 jaar geleden aan 320k hebben gekocht. Ik schat dat het nu rond de 420k gaat zijn. Wel met 8 are grond, professionele inrichting van de tuin, verwarmd zwembad, airco, zonnepanelen. In een doodlopende straat in Limburg.
*De tuin is een ramp, zo een afsluiting uit de dhz lijn van bekaert. Twee dhz tuinhuizen, niks deftig aangelegd. Het terras lijkt wel 10 cm gezakt en ligt te laag,plus overal bobbels en verzakkingen.

Het is eigenlijk een doorsnee S.O.D. maar ze zijn wél degelijk gemaakt. De inrichting en het onderhoud kan veel doen aan zo’n woning.
Ja het is echt sod, schakelmateriaal is zeer goedkoop en niet van Niko, alles is zeer basic. Witte goedkope PVC ramen.

Hun vraagprijs is hoog maar dat heeft wellicht vooral met de locatie te maken denk ik. Zullen ook zitten met het gedacht dat het niet per se weg moet.
Het zijn boomers met zo een Brussels accent, ze hebben al een ander appartement. Woning staat al 1.5 jaar te koop. Begonnen aan 586000. Via via vernomen dat hij 480 in zijn hoofd heeft. Ik wil max 410 geven. Doorgaans zijn de meeste huizen aan de kust in handen van binnenlanders, of toch diegene die mij aanspreken.

De verkaveling achter mij, allemaal nieuwe gezinskoppelwoningen, wie woont er daar? Antwerpse en Brusselse boomers en amper 4 lokale gezinnen op 24 woningen. Stuk vrije bouwgrond dat hier al jaren onbebouwd is op het oog, even info inwinnen, ah dat is al van mensen uit Halle die daar gaan bouwen voor hun pensioen.

Dat zijn de directeurswoningen van de steenkoolmijnen. Ik ken iemand die er zo eentje gekocht heeft in Winterslag.
Supermooie woningen...

Platgooien en vervangen door isomo blokkendozen zouden de EPC fetisjisten hier ongetwijfeld over zeggen. Ik vind ze echter te mooi en daarom te waardevol om te laten verdwijnen.

vind ik mooier.

Als is dat nog altijd een andere categorie als dit :
of dit

Supermooie woningen...

Platgooien en vervangen door isomo blokkendozen zouden de EPC fetisjisten hier ongetwijfeld over zeggen. Ik vind ze echter te mooi en daarom te waardevol om te laten verdwijnen.

Ik zou ze ook niet platgooien. Mag dat eigenlijk wel? Op de website staat subtype "historisch pand"

Als het toch zou mogen heb je een serieuze lap grond om te verkavelen, amai. Mogelijks geraak je aan grondwaarde + afbraak nog aan winst...

Ik zou ze ook niet platgooien. Mag dat eigenlijk wel? Op de website staat subtype "historisch pand"

Als het toch zou mogen heb je een serieuze lap grond om te verkavelen, amai. Mogelijks geraak je aan grondwaarde + afbraak nog aan winst...
Zijn voor zover ik weet geklasseerd en doe je zo maar niet mee wat je wil inderdaad :smile:

Terug
Bovenaan