Opgelicht op 2dehands.be. Gegevens van de verkoper bekend. Hoe legaal mijn geld terugvorderen?

Volgens track and trace was het geleverd maar hij heeft nooit iemand gezien. Hij kon zelfs met zijn deurbelapp aantonen dat er die dag niemand aangebeld heeft (slaat ook 24/7 beelden op). Dus hij had bewijs dat het nooit aangekomen was.
Winkel wilt geen nieuwe tv sturen/het geld terug betalen aangezien het product volgens de track and trace geleverd werd. Na veel dreigen heeft hij na 2 weken toch een nieuwe tv gekregen.
Ik heb van de politie gehoord dat er bandieten zijn die achter pakjesleveranciers aanrijden en alles wat afgezet wordt gewoon meepakken.

Veel leveranciers tekenen trouwens de afgifte zelf heb ik al gemerkt. Sommigen zelfs recht voor uw neus. Dat is dus een hele dag door schiftvervalsing;
 
Veel leveranciers tekenen trouwens de afgifte zelf heb ik al gemerkt. Sommigen zelfs recht voor uw neus. Dat is dus een hele dag door schiftvervalsing;
Het ding is dat die digitale terminals waarop er moet getekend worden (met een vinger, want een styluspen hebben die niet mee) zo'n onleesbare handtekeningen achterlaten, dat er op geen enkele manier te detecteren valt of de klant zelf, dan wel de koerier getekend heeft.
 
Jij weet hem wonen en hij u niet?
Bel eens aan en maak duidelijk dat als hij niet binnen x termijn betaalt je het hier niet bij laat. Met wat geluk is hij geschrokken dat jij hem weet wonen en kiest hij eieren voor zijn geld. Achter de pc de held uithangen is gemakkelijk.

zeggen dat het is opgestuurd met bpost, terwijl het label van bpost zegt dat het pakje nooit is binnengebracht, en het feit dat na het ontvangen van het geld alle contact is stopgezet.

Lijkt me voldoende om aan te tonen dat er geen goede intenties zijn, niet? Ok, dit is geen bewijs, net zoals als ik op zijn gezicht zou slaan ook niet bewezen kan worden. De getuige had misschien een optische illusie waargenomen of had de zon in zijn ogen en kon niet goed zien wat er gebeurde. Wie weet wou ik gewoon mijn arm even strekken terwijl ik in perspectief achter het slachtoffer stond, op het moment dat hij een kramp kreeg in zijn nek waardoor zijn hoofd naar achteren bewoog. Kan louter toeval zijn he!
Ik ga dat hier gewoon even zetten: hoe frustrerend en oneerlijk dergelijke situaties zijn. Ga nooit, maar dan ook nooit naar het adres van zoiets.

Ik ben zelf ooit zo naïef geweest en door een last minute beslissing van alsnog politie te bellen als ik voor de deur stond is vermeden dat dat wel eens een heel nare situatie kon worden. Je kan een 18 jarige computernerd hebben die de deur opendoet, maar dat kan evengoed de uithangplek zijn van een bende.

Nee nee, zo een dingen lijken alleen maar in gedachten een goed idee.
 
Je moet hier in ieder geval goed mee oppassen. Zelfs al win je, de mensen die zich hier mee bezig houden zijn vaak toch niet de braafste.
Ik hield een jaar geleden regelmatig mijn ogen op voor goede deals omtrent dj-gear. Ik kom in contact met iemand via tweedehands, het gesprek gaat naar whatsapp (meestal al een red-flag, ik wist dit ook maar dacht lets try). Ik zeg uiteindelijk ook letterlijk tegen die persoon "Sorry maar dit gaat het niet worden. Ik weet wat je wil doen dus laten we het hier gewoon afsluiten".

Waarop deze persoon enorm kwaad was, mijn nummer in meerdere telegram groepen heeft gepost. Zowel met mijn whatsapp foto en de melding dat ik een pedofiel zou zijn die zijn zusje verkracht heeft alsook eentje met een foto dat ik zogezegd een vrouw was die opzoek was naar mannen om seks mee te hebben.

Resultaat: 3-4 weken nonstop telefoon, toch wel wat schrik om over straat te lopen.

Het is het niet waard, laat het gaan. Je hebt pech gehad, 2dehands is om zeep.
 
Om maar even te tonen wat voor dingen je van zo een persoon kan verwachten. Aangifte bij politie gedaan maar surprise, komt natuurlijk niets van.

(Blauwe krabbels zijn om mezelf even anoniem te maken natuurlijk)

dpVOHd9.jpg


OGDIyN3.jpg
 
Mijn man is opgelicht op tweakers. Die persoon had dezelfde processor verkocht aan meerdere mensen, en hield ze aan het lijntje met zogezegd 'te ziek' te zijn om het op te sturen. Ineens was zijn account dan gedeactiveerd. We kenden de naam en bankgegevens van de persoon, dus ik heb die gewoon opgezocht op facebook/linkedin/reddit/twitter en gevraagd om het geld terug te storten. Verschillende mensen hebben ook contact opgenomen met zijn werkgever (gevonden via linkedin), en de werkgever was daar niet mee gediend en dreigde naar de politie te stappen wegens laster. Dan heeft die oplichter ons (en enkel ons) toch terugbetaald, voor we naar de politie geweest zijn om aangifte doen. Misschien was hij toch geintimideerd omdat ik hem overal begon berichten te sturen...
 
Dus die mens gebruikte zijn echte gegevens?

Maar dat heb ik ook al ondervonden. Men scamt soms wel tientallen mensen, met de eigen gegevens, men doet niet eens meer moeite om de identiteit volledig te 'hiden'. Men moet maar durven. :wallbash:

Een aantal slimmeriken / intelligente koper traceren je dan en dienen klacht in --> Die mensen betaal je dan netjes terug.

En de naïef Jan Modaal die roept en tiert? .. Ik ben gescamd! --> Die betaal je gewoon niet terug.

EASY money. :confused:
 
Je moet hier in ieder geval goed mee oppassen. Zelfs al win je, de mensen die zich hier mee bezig houden zijn vaak toch niet de braafste.
Ik hield een jaar geleden regelmatig mijn ogen op voor goede deals omtrent dj-gear. Ik kom in contact met iemand via tweedehands, het gesprek gaat naar whatsapp (meestal al een red-flag, ik wist dit ook maar dacht lets try). Ik zeg uiteindelijk ook letterlijk tegen die persoon "Sorry maar dit gaat het niet worden. Ik weet wat je wil doen dus laten we het hier gewoon afsluiten".

Waarop deze persoon enorm kwaad was, mijn nummer in meerdere telegram groepen heeft gepost. Zowel met mijn whatsapp foto en de melding dat ik een pedofiel zou zijn die zijn zusje verkracht heeft alsook eentje met een foto dat ik zogezegd een vrouw was die opzoek was naar mannen om seks mee te hebben.

Resultaat: 3-4 weken nonstop telefoon, toch wel wat schrik om over straat te lopen.

Het is het niet waard, laat het gaan. Je hebt pech gehad, 2dehands is om zeep.
Maar ge had zijn nummer ook? 😏😏
 
Dus die mens gebruikte zijn echte gegevens?

Maar dat heb ik ook al ondervonden. Men scamt soms wel tientallen mensen, met de eigen gegevens, men doet niet eens meer moeite om de identiteit volledig te 'hiden'. Men moet maar durven. :wallbash:

Een aantal slimmeriken / intelligente koper traceren je dan en dienen klacht in --> Die mensen betaal je dan netjes terug.

En de naïef Jan Modaal die roept en tiert? .. Ik ben gescamd! --> Die betaal je gewoon niet terug.

EASY money. :confused:
Ja inderdaad, gebruikte zijn echte gegevens. Hij heeft me de screenshot van de terugbetaling gestuurd via zijn linkedin account, bankaccount stond op dezelfde naam. Ze zullen idd weten dat veel mensen er niet mee verder gaan, en dat het moeilijk is om het geld effectief terug te krijgen zelfs na aangifte bij de politie. Een aantal mensen hebben al effectief aangifte gedaan en nog niets terug gekregen.
 
Tja, als je recht in eigen handen wilt nemen, ik heb er es ene een enorme poets gebakken maar ja ik ga het maar niet posten..
Want heb gezien dat iemand hier al een warning met evt. Infractions kreeg op vorige pagina dus heb daar geen zin in.

Wel wa spijtig toch, want is een sappig verhaal geweest 😁
 
Tja, als je recht in eigen handen wilt nemen, ik heb er es ene een enorme poets gebakken maar ja ik ga het maar niet posten..
Want heb gezien dat iemand hier al een warning met evt. Infractions kreeg op vorige pagina dus heb daar geen zin in.

Wel wa spijtig toch, want is een sappig verhaal geweest 😁

Een legende leeft voor altijd voort, ook al is die even op non actief gezet. Laat je maar gaan!
 
Wat als ik het post in pm naar iemand, en die iemand copy paste het hier? :fingerguns_r::oi22:

Dan kan ik toch geen infraction krijgen he, men dunkt?

Ik kan nu geen ban veroorloven, want ik moet nog die bbq regelen en PMen....
Zou flauw zijn dat daardoor alles in het water valt.


Edit: jij werkt bij de politie. Juist mijn frank valt net. Nevermind dan. Ik hou het voor mezelf 😜
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet hier in ieder geval goed mee oppassen. Zelfs al win je, de mensen die zich hier mee bezig houden zijn vaak toch niet de braafste.
Ik hield een jaar geleden regelmatig mijn ogen op voor goede deals omtrent dj-gear. Ik kom in contact met iemand via tweedehands, het gesprek gaat naar whatsapp (meestal al een red-flag, ik wist dit ook maar dacht lets try). Ik zeg uiteindelijk ook letterlijk tegen die persoon "Sorry maar dit gaat het niet worden. Ik weet wat je wil doen dus laten we het hier gewoon afsluiten".

Waarop deze persoon enorm kwaad was, mijn nummer in meerdere telegram groepen heeft gepost. Zowel met mijn whatsapp foto en de melding dat ik een pedofiel zou zijn die zijn zusje verkracht heeft alsook eentje met een foto dat ik zogezegd een vrouw was die opzoek was naar mannen om seks mee te hebben.

Resultaat: 3-4 weken nonstop telefoon, toch wel wat schrik om over straat te lopen.

Het is het niet waard, laat het gaan. Je hebt pech gehad, 2dehands is om zeep.
Ook al iets soortgelijk voorgehad, en zo zie je eigenlijk hoe gevaarlijk dom de gemiddelde Belg is. Een willekeurig iemand die niemand kent, zet online dat jij een pedofiel bent, en iedereen neemt een vreemde en onbekende zijn woord voor waarheid...


Recent ook een CPU op het oog gehad via FB marketplace. Ik ging hem ter plaatse ophalen. Verkoper stuurt nog een aankoopfactuur door om aan te tonen dat deze nieuw is, maar zijn naam en adres zijn wazig gemaakt. Ik vraag waarom. Privacyredenen zegt hij. Ik snap dit niet want ik kom hem toch bij hem thuis ophalen, niet? Dan hoor ik zijn naam en adres toch te hebben? Ja maar toch wou hij die liever niet doorgeven.
Red flag right here.
 
Wat als ik het post in pm naar iemand, en die iemand copy paste het hier? :fingerguns_r::oi22:

Dan kan ik toch geen infraction krijgen he, men dunkt?

Ik kan nu geen ban veroorloven, want ik moet nog die bbq regelen en PMen....
Zou flauw zijn dat daardoor alles in het water valt.


Edit: jij werkt bij de politie. Juist mijn frank valt net. Nevermind dan. Ik hou het voor mezelf 😜
u maakt me nieuwsgierig!
 
Als je het geld op een Belgische bankrekening stort kan je meestal wel redelijk makkelijk via via de persoon en zijn adres terugvinden. Zo heb ik ook al eens iemand kunnen helpen.
 
Als je het geld op een Belgische bankrekening stort kan je meestal wel redelijk makkelijk via via de persoon en zijn adres terugvinden. Zo heb ik ook al eens iemand kunnen helpen.
Voila. Zo heb ik hem ook gevonden. En eens je iemand zijn adres hebt, kan je wel heel gekke dingen doen.
En je hebt zn rekeningnummer.
Doe daar nog een bezoekje bij op een openbare PC in een bib ofzo, en je kan die persoon slopen.

Maar ja... Als ze er om vragen, door u op te lichten... Dan moet je ook niet meer de lamme goedzak spelen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meestal help het idd al veel als je zoiemand op een ander kanaal terug weet te vinden en die persoon dan een berichtje te sturen.
En al deze dan nog niet over de brug komt, tja dan is de verleiding bij mij toch soms ook wel groot genoeg om deze persoon lik op stuk te geven.
Zo heeft een bedrijf ooit enkele renders van mij op een bepaalde freelancers platform gebruikt, alsof hij deze zelf gemaakt had.
Nadat ik hem hiervoor een factuur gestuurd had welke hij weigerde te betalen, was de persoon snel van het platform, was zijn reputie in de '3D scene' omzeep, heeft zijn website de nodige 'problemen gehad' en is uiteindelijk zwart gegaan.
Straks toch eens zien of hij terug begonnen is.
 
Was de eerste om commentaar te hebben op mensen die opgelicht worden online maar heb het nu ook vlaggen.
Via facebook marketplace 2 tickets gekocht voor de lokerse feesten van een legit Facebook profiel. Na betaling (1 week geleden) leest de persoon geen enkel bericht meer van mij. Ik word compleet genegeerd dus duidelijk dat ik mijn 2 tickets nooit zal krijgen + mijn geld kwijt ben.
 
Was de eerste om commentaar te hebben op mensen die opgelicht worden online maar heb het nu ook vlaggen.
Via facebook marketplace 2 tickets gekocht voor de lokerse feesten van een legit Facebook profiel. Na betaling (1 week geleden) leest de persoon geen enkel bericht meer van mij. Ik word compleet genegeerd dus duidelijk dat ik mijn 2 tickets nooit zal krijgen + mijn geld kwijt ben.
Sommige van die accounts zijn dan ook overgenomen door hackers of met phishing enz. Die mensen hebben dan tegen hun eigen wil in al die klachten aan hun been.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan