Zo voor volgend jaar zomervakatie 2024, wanneer zetten ze dat er ongeveer op ?
Kwestie van er snel bij te zijn ?

Ik denk dat de reizen er september-oktober op komen en deze keer kon je begin december inschrijven.

Ja, November December. Maar voor de zomer moet je niet echt snel zijn. Nobody cares blijkbaar. 10d all in in de alpen met gratis opvang voor 800 euro is blijkbaar niet fancy genoeg tegenwoordig.

Vrienden van mij gaan 3 periodes in de zomer...
 
Ja, November December. Maar voor de zomer moet je niet echt snel zijn. Nobody cares blijkbaar. 10d all in in de alpen met gratis opvang voor 800 euro is blijkbaar niet fancy genoeg tegenwoordig.

Vrienden van mij gaan 3 periodes in de zomer...
Kort door de bocht he, het is voor velen waarschijnlijk een interessante formule, maar niet iedereen doet graag dat type vakantie (ik kijk alvast naar mezelf). Je hebt wel gelijk dat voor wat je krijgt, het een wel zeer scherpe prijs is en dus heel interessant voor gezinnen die exact dit zoeken.
 
Kort door de bocht he, het is voor velen waarschijnlijk een interessante formule, maar niet iedereen doet graag dat type vakantie (ik kijk alvast naar mezelf). Je hebt wel gelijk dat voor wat je krijgt, het een wel zeer scherpe prijs is en dus heel interessant voor gezinnen die exact dit zoeken.
Klopt, ons zouden ze 800EUR mogen geven, dan nog zou ik twijfelen of ik hier naartoe zou gaan… absoluut mijn/ons ding niet.

En dat ondanks de waanzinnige parking vol audi’s, tesla’s en vw.
 
Hoe valt vliegen over het algemeen mee bij jullie met peuters? :) Wij hebben het nog niet gedaan met dieje van ons (nu 2 jaar en 2 maanden), maar zijn de mogelijkheden wat aan het bekijken. Luchthaven is altijd veel gedoe: wachttijden, drukte, etc. En dan nog de vliegreis zelf: letterlijk vast zitten voor enkele uren. Een vliegreis van 2-3 uur lijkt mij dan ook echt het maximum.
 
Klopt, ons zouden ze 800EUR mogen geven, dan nog zou ik twijfelen of ik hier naartoe zou gaan… absoluut mijn/ons ding niet.

En dat ondanks de waanzinnige parking vol audi’s, tesla’s en vw.
Ik heb ook al een paar keer gekeken, maar ik ben toch ook niet overtuigd. Al zou ik wel gaan als ze mij betalen :laugh:

En dat laatste is voor mij ook een argument eerder contra.
 
Hoe valt vliegen over het algemeen mee bij jullie met peuters? :) Wij hebben het nog niet gedaan met dieje van ons (nu 2 jaar en 2 maanden), maar zijn de mogelijkheden wat aan het bekijken. Luchthaven is altijd veel gedoe: wachttijden, drukte, etc. En dan nog de vliegreis zelf: letterlijk vast zitten voor enkele uren. Een vliegreis van 2-3 uur lijkt mij dan ook echt het maximum.
Dat valt eigenlijk wel mee. Enige moeilijke vlucht was ooit eens met mijn zoon die enorm hangerig was en enkel stopte met wenen toen ik recht stond. Kortom, 3 uur rechtgestaan in het vliegtuig met een peuter. Bleek de dag na aankomst dat de windpokken "zich veruitwendigden" dus hij zal dat de dag voordien al in zijn lijf gevoeld hebben.

Toch blij dat we door die fase gesparteld zijn. Nu is het vliegtuig in met ipad/nintendo en je hoort ze een hele vlucht niet. :)
 
Mogelijk een week richting Frankrijk (Annecy of verder richting Provence) in juli met onze tweejarige (tegen dan 2 jaar en 10 maanden). Eens zien op AirBNB of ik geen leuk huisje met zwembad kan vinden op een berg met zicht op een valleitje tegen een betaalbare prijs. :unsure:
 
Mogelijk een week richting Frankrijk (Annecy of verder richting Provence) in juli met onze tweejarige (tegen dan 2 jaar en 10 maanden). Eens zien op AirBNB of ik geen leuk huisje met zwembad kan vinden op een berg met zicht op een valleitje tegen een betaalbare prijs. :unsure:
Daar ben je wel al vrij laat voor, vrees ik. Enfin, je gaat zeker nog wat vinden, maar veel leuke zaken gaan al lang weg zijn.
 
Mogelijk een week richting Frankrijk (Annecy of verder richting Provence) in juli met onze tweejarige (tegen dan 2 jaar en 10 maanden). Eens zien op AirBNB of ik geen leuk huisje met zwembad kan vinden op een berg met zicht op een valleitje tegen een betaalbare prijs. :unsure:
In de Provence vind je normaal wel zeer mooie betaalbare huizen met zwembad. Ik heb voor volgend jaar al eens aan het kijken geweest in zowel Provence, Ardèche als de Luberon en overal vind je wel iets, al lijkt de Ardéche wel veruit de goedkoopste regio (met eigenlijk de mooiste uitzichten).

Het hangt er dus vanaf wat je zoekt, Ardèche lijkt mij wat meer natuurgericht, in de Provence heb je veel leuk dorpjes/steden en de Pont-du-Gard was vorig jaar een groot succes bij onze kinderen.
 
Daar ben je wel al vrij laat voor, vrees ik. Enfin, je gaat zeker nog wat vinden, maar veel leuke zaken gaan al lang weg zijn.
Daar vrees ik ook wel een beetje voor, maar we zullen wel zien wat er nog beschikbaar is. Volgend jaar hopelijk wat meer tijd uitrekken en ruimer op voorhand iets boeken.
In de Provence vind je normaal wel zeer mooie betaalbare huizen met zwembad. Ik heb voor volgend jaar al eens aan het kijken geweest in zowel Provence, Ardèche als de Luberon en overal vind je wel iets, al lijkt de Ardéche wel veruit de goedkoopste regio (met eigenlijk de mooiste uitzichten).

Het hangt er dus vanaf wat je zoekt, Ardèche lijkt mij wat meer natuurgericht, in de Provence heb je veel leuk dorpjes/steden en de Pont-du-Gard was vorig jaar een groot succes bij onze kinderen.
Damn, Pont-du-Gard is voor mij als historicus wel een uitstapje waard.
 
Als je niet in 1 trek wil rijden, stop dan ineens in Cluny, wij hebben daar in de zomer een nachtje in een hotel overnacht en zijn dan naar de abdij geweest (echt dik de moeite). Het dorp op zich is ook gezellig (cafétjes en restaurantjes).
Cluny was een vermaarde abdij in de middeleeuwen, dat lijkt me inderdaad boeiend om te bezoeken. Dijon/Lyon zijn ook interessante stopplaatsen, maar dat zijn meteen wel grotere steden waar je niet zomaar eventjes stopt.
 
Heb hier een week terug ook mooie huizen gevonden voor schappelijke prijzen in zuiden van Frankrijk.
Spijtig genoeg natuurlijk vaak volzet en ik wou omwille van de jongste zijn gezondheidsperikelen nog niet zo ver rijden deze zomer.

Het is dus voor de zomer de Loire streek geworden, een camping in vendée. Nog nooit gedaan zo een camping, kleine 7 uur rijden en hopelijk ver genoeg zuidelijk om goed weer te hebben.
 
Wij gaan een week met heel de familie naar een huisje aan een wijngaard tegen Lyon, en rijden daarna nog door naar een Huttopia tegen de Zwitsere grens voor een weekje met alleen het gezin. Ben benieuwd.
 
Hoe valt vliegen over het algemeen mee bij jullie met peuters? :) Wij hebben het nog niet gedaan met dieje van ons (nu 2 jaar en 2 maanden), maar zijn de mogelijkheden wat aan het bekijken. Luchthaven is altijd veel gedoe: wachttijden, drukte, etc. En dan nog de vliegreis zelf: letterlijk vast zitten voor enkele uren. Een vliegreis van 2-3 uur lijkt mij dan ook echt het maximum.
Al 3x gevlogen met onze kinderen eerste keer alleen met onze oudste, twee keer met de 2 oudste,...

Voor ons was 3u vliegen ook het max. Alles voor het vliegen zelf valt wel mee, maar dan is het natuurlijk hopen dat ze zich in de lucht gedragen.

Denk dat de moeilijkste leeftijd die is wanneer ze net kruipen/stappen en het dus moeilijk is om ze te laten stilzitten. Maar je bent al voorbij die leeftijd.

Wij hebben in ieder geval geen problemen gehad dus ik zou het niet afraden, zeker als je de vluchttijd wat beperkt
 
Ja is een heel goed zwembad, super proper en leuk voor volwassen en kinderen. Je krijgt een mooie korting als je uw regiopas toont die je krijgt van Intersoc.
St-Moritz is precies niet te warm in de zomer, max 16° ?
 
Dat is het minimum, bij minder weer is het rond de 20°C maar kan gerust richting de 25°C gaan bij mooi weer.
Aangezien wij veel wandelen is 20°C voor ons voldoende :)
Hmm, als ik online zoek vind ik nergens dat het in juli warmer wordt dan 16 graden. Zoek ik verkeerd?
 
Terug
Bovenaan