Op reis met kinderen

Luvion-systemen geven je de mogelijkheid om een app te installeren, dus het kan wel. Maar ik acht mensen wel in staat om hun kinderen achter te laten in een caravan om dan te gaan pintelieren. In 99% van de gevallen slapen die gewoon door en is er niets aan de hand, maar als er dan toch iets gebeurt ...
Laten we zeggen dat ze me overdag al opgevallen waren in hoe ze met de kinderen omgingen en dat ik er niet van verschiet dat ze hun kinderen zo zouden achterlaten..

Ja wij zitten hier nu 6 nachten en nog maar 1 nacht is er 1 uit zijn bed gekomen omdat er iets was. Dus veel gebeurd dat inderdaad niet. Maar als je er dan juist niet bent..

tzal wel wat massahysterie zijn maar ik krijg daar altijd zo een "Maddie Mccan vibes" bij.

Niet dat het eigenlijk niet zou mogen kunnen mits op een aanvaardbare afstand.
Dat is de reden waarom mijn vrouw weigerachtig is om onze dochter in een hotelkamer te laten slapen terwijl wij in de hotelbar/terras nog iets zouden drinken (mét babyfoon). Je moet dat toch ergens kunnen loslaten.

tzal wel wat massahysterie zijn maar ik krijg daar altijd zo een "Maddie Mccan vibes" bij.

Vanaf welke leeftijd laten jullie je kinderen eigenlijk alleen “los” op vakantie?

Ik zie hier bijvoorbeeld toch al vanaf 6 jaar schat ik (en jonger mits een wat ouder kind erbij) kinderen alleen rondgaan op de kamping. Hoewel ik dat zelf ook deed als kind (weet wel niet meer vanaf hoe oud) krijg ik het daar toch wat benauwd van.

De oudste is volgende zomer 6 en het gedacht om die bv een uur los te laten op de kamping lijkt me zenuwslopend. Hoewel ik wel vind dat dat op een gegeven moment mogelijk moet zijn. De kamping is afgesloten met barelen dus gesloten is het niet.

Vanaf welke leeftijd laten jullie je kinderen eigenlijk alleen “los” op vakantie?

Ik zie hier bijvoorbeeld toch al vanaf 6 jaar schat ik (en jonger mits een wat ouder kind erbij) kinderen alleen rondgaan op de kamping. Hoewel ik dat zelf ook deed als kind (weet wel niet meer vanaf hoe oud) krijg ik het daar toch wat benauwd van.

De oudste is volgende zomer 6 en het gedacht om die bv een uur los te laten op de kamping lijkt me zenuwslopend. Hoewel ik wel vind dat dat op een gegeven moment mogelijk moet zijn. De kamping is afgesloten met barelen dus gesloten is het niet.

Toevallig ook naar een camping geweest begin juli met een 3 en 6 jarige.

Die van 6 liep rond op de camping met de kinderen van mijn schoonbroer (11 en 14)
Vooral de "wild"waterbaan (gigantische lange glijbaan met wat beetje water dus echt wild was het niet) vonden ze plezant dus dat deden ze gemakkelijk twee uur aan een stuk terwijl wij aan de andere kant zaten.

Ook 's avonds liepen ze daar rond terwijl wij nog aan het eten waren, er was ne minigolf, kermiskraampjes, speeltuinen,...

Dus dat moet zeker kunnen vind ik, zo lang het is afgesloten en er geen auto's kunnen rijden.

Toevallig ook naar een camping geweest begin juli met een 3 en 6 jarige.

Die van 6 liep rond op de camping met de kinderen van mijn schoonbroer (11 en 14)
Vooral de "wild"waterbaan (gigantische lange glijbaan met wat beetje water dus echt wild was het niet) vonden ze plezant dus dat deden ze gemakkelijk twee uur aan een stuk terwijl wij aan de andere kant zaten.

Ook 's avonds liepen ze daar rond terwijl wij nog aan het eten waren, er was ne minigolf, kermiskraampjes, speeltuinen,...

Dus dat moet zeker kunnen vind ik, zo lang het is afgesloten en er geen auto's kunnen rijden.
Ja met kinderen van die leeftijd zou ik dat ook nog zien zitten (als die iets of wat een gevoel van verantwoordelijkheid hebben natuurlijk).

Hier rijden auto’s van mensen die komen en gaan natuurlijk, maar ik heb hier nog niemand te zot zien rijden. 10km per uur mag hier en ze houden hun eraan.

Tgoh ja, daar denk je wel eens aan, maar die hadden volgens mij geen babyfoon en gingen om de zoveel tijd kijken. Dat zou ik ook niet doen, al moet je dan nog enorm veel pech hebben dat net iemand met slechte bedoelingen daar rondloopt. Ergens moet je het toch kunnen loslaten in de meest veilige situatie natuurlijk.

Wij zaten nu op het balkon en zelfs dan deden we de voordeur van de hotelkamerdeur op slot.

Oostenrijk gedaan met 2 andere koppels en in totaal 5 kinderen tussen 3 en 6 jaar.

Het is een zeer kindvriendelijk land met massa's speeltuinen, meren waarin je kan zwemmen (met zicht op de bergen) en openbare zwembaden; "Erlebnispaden": wandelwegen met onderweg activiteiten voor de kinderen zoals een boomhut, speeltuig uit hout, blotevoetenpaden, ... Er zijn ook Erlebnisbergen waarbij je met de lift omhoog gaat en dan een pad naar beneden volgt met allemaal activiteiten onderweg.

Ook de restaurants zijn heel kindvriendelijk ingericht met altijd wel speelhoeken/speeltuinen.

Andere voordelen voor ons waren dat het maar 9u rijden was (wat al bij al nog meevalt) en vooral dat het niet te warm was (kind in een draagzak bij hitte is voor niemand fijn) en dat activiteiten voor kinderen tot 4 (en soms zelfs 6) gratis zijn.

Nadelen zijn dan dat het horecapersoneel vrijwel overal onvriendelijk was (zeer vreemd) en dat de activiteiten voor volwassenen duur kunnen uitvallen. Vooral de liften kosten wat geld. Wij hebben provinciekaarten (Salzburgerland- en de Tiroler-kaart) genomen waarop zo'n 180 activiteiten staan. Als je 3 activiteiten doet van op die kaart haal je de kosten er al uit.

Mensen die s’avonds om 21u in de bar zitten onder hun 2 terwijl ik ze met kinderen tussen 3 en 6 heb gezien heel het verlof. Ge laat uw jonge kinderen toch niet alleen achter in het huisje/caravan om daar gelijk 2 debielen op uw gsm te zitten tokkelen met een degoutante Heineken op tafel?
Maddy Mc-Cann style. Uiteraard not done. Of ze zaten misschien op het speelplein?

Luvion-systemen geven je de mogelijkheid om een app te installeren, dus het kan wel. Maar ik acht mensen wel in staat om hun kinderen achter te laten in een caravan om dan te gaan pintelieren. In 99% van de gevallen slapen die gewoon door en is er niets aan de hand, maar als er dan toch iets gebeurt ...
Mijn oudste is 5 en mijn jongste 2. slapen nu nog altijd niet door dus in mijn geval is dat gewoon onmogelijk :lol:

Nu wij boeken meestal gewoon een vakantiehuis waarin een salon en terras zijn. Zitten we gewoon gezellig in onze accommodatie en nooit een probleem. Zelf komt dat zelf nog niet bij mij op om de kinderen alleen te laten om zelf gaan te pintelieren.

Wij hebben uiteindelijk beslist om een all-in te doen in December op Tenerife met onze dochter van (tegen dan) 2.5 jaar i.p.v. naar Zuid-Amerika om familie te bezoeken.

Onze dochter is een slechte slaper en heeft een "sterke" persoonlijkheid. Meer dan 13 u op een vliegtuig zitten en met zo ne kleine 2.5 weken daar zitten die -god weet hoe lang nog- met jetlag zal zitten, zagen we niet zitten. Om nog maar te zwijgen van de ticketprijzen voor die maand. Ging alles tezamen toch richting de € 5000.

Nu gaan we naar een 5-sterren all-inclusive voor 8 dagen vliegtuig incl. voor € 3600.

Normaal de 15de naar Wales, maar schrik van het weer. Geen zin om 10 dagen regen te hebben.
Mss toch maar wat zuidelijker gaan zoeken.
Met een jarige die altijd zingt in de auto 🥲

Gisterenavond na Puy du Fou nog een mcdo’ke gedaan en kinderen pyjama aangedaan. Eerste tankstation nog gestopt voor de thermos met koffie te vullen en in 1 trek naar huis gereden. 20 na 9 vertrokken, half 5 thuis. Iedereen in slaap heel de rit. Zo moet het 😁.

De mama zat er dan mee toen ze niet meer wilden slapen als we thuiskwamen :unsure:

Dat is de reden waarom mijn vrouw weigerachtig is om onze dochter in een hotelkamer te laten slapen terwijl wij in de hotelbar/terras nog iets zouden drinken (mét babyfoon). Je moet dat toch ergens kunnen loslaten.
Wij doen dit soms als we nog zin hebben om iets te drinken :unsure: (op aanvaardbare afstand natuurlijk)

bad parents club zo te lezen.

Ik laat dan mijn gsm in de kamer als baby unit en op de vriendin haar gsm de parent unit want met die Luvion babyfoons heb je echt nul de kloten bereik.

Iemand tips voor een hotel/huisje in Oostenrijk (liefst niet te ver over de grens met DE) wat beetje 1-2 jarige peuter vriendelijk is? Waar je beetje mooi kan wandelen, iets van speeltuin in de buurt,...

Schoonbroer is in juli hier geweest en dat leek in ieder geval wel ideaal, maar ik zoek dus nog opties.

Iemand tips voor een hotel/huisje in Oostenrijk (liefst niet te ver over de grens met DE) wat beetje 1-2 jarige peuter vriendelijk is? Waar je beetje mooi kan wandelen, iets van speeltuin in de buurt,...

Schoonbroer is in juli hier geweest en dat leek in ieder geval wel ideaal, maar ik zoek dus nog opties.
Landalpark in Vorarlberg?

Zijn er 2, brandertal en hochmontafon

Wij zijn in juli hier geweest. Gelegen in jungholz, Oostenrijkse exclave die omgeven is door Zuid-Duitsland. 1 of 2 wegen naar het dorp vanuit Duitsland, aan de rest van Oostenrijk hangen ze nog ergens op een of andere bergtop vast en is even omrijden naar de rest van Oostenrijk, maar valt wel mee. Uitbaters hebben zelf wat speeltuigen in de tuin (buiten zandbak denk ik wel voor oudere kinderen), Speeltuin in het dorp, een openluchtzwembad, ook paar restaurants. Mooi wandelen op goede wegen (als je niet tot tegen de bergtoppen trekt) en goed bewegwijzerd. Ook wel een aantal leuke speelplaatsen in de buurt zowel in DE als AT. Vond het wel een leuke vakantie, beetje 2 werelden die cultureel misschien niet zoveel verschillen, maar qua karakter wel verschil tussen een Duits en een Oostenrijker.

Geen idee wat je budget is. Wij zijn enkele weken geleden een erlebniswandeling gaan doen in Gerlos en hadden geparkeerd langs een nagelnieuw kinderhotel. Zag er heel mooi uit, maar zal ook wel wat kosten: https://www.kroeller.at/en/. Je kan ook eens kijken naar de kinderhotels op https://www.familyresort.at/de/kinder-familienurlaub/

Terug
Bovenaan