Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ga morgenavond een stand van zaken gevenWas het eigenlijk meegevallen 29/7?
net de auto mooi in elkaar "geTetrised" Het grootste gevaar zit hem toch vaak bij de andere bestuurders. Veel Fransen rijden echt roekeloos en niet enkel jonge bestuurders. Eigenlijk zie je in het zuiden amper wagens die geen schade hebben. Dan heb je nog de Nederlanders met hun veel te grote caravans in verhouding tot de wagen, meestal nog wat fietsen op het dak en de helft maar half vastgemaakt. Plots bedenken ze dat willen inhalen en mag je snel uitwijken. Sommige rijden met van die slingerende loserremorkjes die de grootte hebben van een fietskar. Op de a75 eens zo een karretje zien scharen. Nieuwe trend is op reis gaan met een trage oude, rokende defender, het dak vol met bagage en jerrycans en daar nog een offroad-remork achter, maar dan wel gewoon gebruik maken van de tolwegen.Wissel je van chauffeur want snachts rijden is wel plezant wegens veel minder verkeer maar tegen dat licht wordt ben je wel extreem vermoeid en ben je soms echt wel noodgedwongen om te stoppen. Zwaarste accidenten gebeuren meestal ook bij zonsopgang. Dodelijk vermoeid en nog niet al te druk (lees: in file kun je elkaar moeilijk van de weg rijden) is resultaat voor soms heftige accidenten. Diegene die ik al gezien heb waren altijd in die ochtenduren.
Ik ben nog vertrokken naar het zuiden (regio Mont Ventoux) om 08.00 uur 'savonds om dan toe te komen tegen 05.00 uur smorgens. Dan sta je daar ook wel te schimmelen als je niet direct in je locatie kan. Was toen met een baby van drie maanden uit die ik in het ritme wou houden van snachts maximaal te slapen en we konden meteen in het huis omdat er al volk was. Als je rond 4 a 5 in Lyon komt dan lukt het wel om daar redelijk vlot door te rijden. Tenzij extreme accidenten (maar dat heb je in de gaten als je oprijdt) zou ik op dat uur niet omrijden en gewoon door lyon gaan.
Waze opzetten, niet blind vertrouwen dus als hij suggesties doet best wel eens het groter plaatje bekijken maar veelal volg ik die wel. In zwitserland zo een kwartier op een parallelweg gereden langs de a2 die geblokkeerd stond om aan de st. gothard tunnel te geraken. (op extreem drukke dagen is die gothard een pain in the ass, dat wel, maar viel al bij al nog mee)
Terugrijden vertrokken we soms ook op die zwarte weekends om 02.00 a 03.00 snachts en dan was het wel opvallend dat je toch altijd ook al wat file had aan de andere, opkomende kant. De files kan je dus gewoon niet meer vermijden maar ze zijn natuurlijk wel een stuk minder.
Vandaag niks van vertraging gehad oid, steeds vlot kunnen rijden. Een goe 5h30min gereden. Er toch langer over gedaan dan gedacht maar smiddags vrij lang gepauzeerd om te eten, etc.Was het eigenlijk meegevallen 29/7?
maar ze was al bij al wel flink.
. We gaan het nog proberen verlengen met 2 dagen door nog wat stops te doen.Vandaag redelijk cava. Voor Lyon wel dikke miserie en dan ook tussen Lyon en Valence maar al bij al OK, echt stilstaan was maar 15-20min ofzo. Wel deprimerend om 45min te rijden en de tijd maar met 2min te zien zakkenVandaag niks van vertraging gehad oid, steeds vlot kunnen rijden. Een goe 5h30min gereden. Er toch langer over gedaan dan gedacht maar smiddags vrij lang gepauzeerd om te eten, etc.
Wel nogmaals het bewijs dat onze dochter echt niet graag in de auto zitmaar ze was al bij al wel flink.
Morgen vrees ik dat het minder leuk gaat zijn qua drukte. In theorie nog 4h30min te gaan.
Mijn Ulys péage bakje werkt natuurlijk niet, ook frustrerend![]()

zeker met een tweede op komst... Dan verkies ik toch vliegen (ookal weet ik dat je vaak even lang bezig zijt, het is toch meer afleiding etc)Waarom rij je niet gewoon s’nachts?Vandaag redelijk cava. Voor Lyon wel dikke miserie en dan ook tussen Lyon en Valence maar al bij al OK, echt stilstaan was maar 15-20min ofzo. Wel deprimerend om 45min te rijden en de tijd maar met 2min te zien zakken
Dochter heeft wel immens tegen de slaap zitten vechten dus was vrij intens
We gaan het wel niet gauw opnieuw doenzeker met een tweede op komst... Dan verkies ik toch vliegen (ookal weet ik dat je vaak even lang bezig zijt, het is toch meer afleiding etc)
Omdat er ergens de angst is dat onze dochter ook snachts niet of zeer moeilijk gaat slapen (wat het voor ons dan ook extra "moeilijk" maakt)Waarom rij je niet gewoon s’nachts?
Mja als ze al moeilijk slaapt overdag maakt het weinig uit zeker als je het snachts eens probeertOmdat er ergens de angst is dat onze dochter ook snachts niet of zeer moeilijk gaat slapen (wat het voor ons dan ook extra "moeilijk" maakt)
Wel aan het overwegen om het op de weg terug gewoon te proberen maar de vriendin ziet het niet echt zitten
.Mijn dochter (bijna 3) heeft ook last van wagenziekte en als we lang in de auto moeten zitten geven we ze een kwart pilletje R-Calm, dat helpt altijd. Zit ook een beetje slaapmiddel in, dus dat ... eh ... helpt ook.Mja als ze al moeilijk slaapt overdag maakt het weinig uit zeker als je het snachts eens probeert.
Wij zijn bij vertrek om 9u allemaal gaan slapen. 2u snachts opgestaan, als laatste kinderen uit hun bed gelift en in de auto gezwierd en vertrokken. Hebben geslapen tot half 8 dan. Het zijn natuurlijk wel goeie slapers.
Overdag is het veel moeilijker ook. De oudste wordt ook opeens wagenziek heb ik de indruk dus die klaagt na een half uur in de auto dan. Ging gisteren naar machines d’isle in Nantes normaal gezien maar omwille van wagenziekte na 10 minuten toch maar hier gebleven (1,5u rijden).
Ik weet de omstandigheden daar nu niet maar als je een babyfoon mee neemt en het is niet te ver, dan zie ik het probleem niet echt.Mensen die s’avonds om 21u in de bar zitten onder hun 2 terwijl ik ze met kinderen tussen 3 en 6 heb gezien heel het verlof. Ge laat uw jonge kinderen toch niet alleen achter in het huisje/caravan om daar gelijk 2 debielen op uw gsm te zitten tokkelen met een degoutante Heineken op tafel?
Akkoord, maar tenzij het op de gsm was was er alleszins geen babyfoon te zien.Ik weet de omstandigheden daar nu niet maar als je een babyfoon mee neemt en het is niet te ver, dan zie ik het probleem niet echt.
Luvion-systemen geven je de mogelijkheid om een app te installeren, dus het kan wel. Maar ik acht mensen wel in staat om hun kinderen achter te laten in een caravan om dan te gaan pintelieren. In 99% van de gevallen slapen die gewoon door en is er niets aan de hand, maar als er dan toch iets gebeurt ...Akkoord, maar tenzij het op de gsm was was er alleszins geen babyfoon te zien.
Wij hebben dat niet gedaan, maar als dat vrij dicht in de buurt is en idd met babyfoon, kan dat toch perfect?