Op reis met kinderen

Vrijdag vertrekken we naar L'Isle sur la Sorgue naar zo'n vakantiepark domein (https://www.belambra.be/destinations/provence/club-l-isle-sur-la-sorgue-le-domaine-de-mousquety-ete) met onze driejarige. M'n vrouw is 7 maand zwanger van onze 2e dus we hebben wel de upgrade met airco genomen. Voor de eerste keer ook zover rijden met onze elektrische auto dus ben benieuwd. We vertrekken vrijdagavond zodat we op het gemak heel de nacht kunnen rijden zonder file op de baan en aan de oplaadpunten om dan 's morgens toe te komen.

Ik ben gelukkig gewoon van 's avonds laat en 's nachts te werken dus 's nachts rijden is geen probleem.

Om de drukte aan de péage een beetje te omzeilen is dit wel handig: https://www.fulli.com/nl

Hier Bip & Go besteld. Maar ja. 2,5 euro.
Iemand nog aanraders of vertrouwd met de tele-peage mogelijkheden?

Elke keer we naar/door Frankrijk gaan denk ik: dat moet ik nu toch ook eens aanschaffen.
Langs de andere kant is dit meestal maar om de 2-3 jaar en als je dan met maandelijkse/jaarlijkse kosten zit kost kom je op 20-30 EUR per "vakantie" dat je dat gebruikt wat toch weer wel de moeite is temeer we meestal op "rustige" momenten rijden en we alle peage samen vaak <30min kwijt zijn.

Vermits via werk elke 4-5 jaar een andere wagen (met andere nummerplaat) en dus max 1-2 keer daarmee in Frankrijk ook geen zin om dat aan te schaffen/registreren voor eenmalig gebruik als dat gekoppeld zou zijn aan nummerplaat.

Langs andere kant rijden ouders wel elk jaar naar Spanje (via Frankrijk) en zouden zij dit ook kunnen gebruiken (dat factuur dan bij mij komt geen probleem)

Vandaar:
-Zijn er systemen zonder vaste kosten (maandelijks of jaarlijks indien geen gebruik)?
-Kan je contract ook gewoon stopzetten en vb 2 jaar later opnieuw activeren zonder aanschaf nieuw "bakje"? Of "doorgeven" aan ouders zodat zij enkel nieuw contract moeten afsluiten?
-Kan je eenvoudig switchen tussen nummerplaten of doorgeven aan familie/vrienden? Of is nummerplaat niet relevant en moet je deze niet doorgeven?

thx voor de info

Iemand nog aanraders of vertrouwd met de tele-peage mogelijkheden?

Elke keer we naar/door Frankrijk gaan denk ik: dat moet ik nu toch ook eens aanschaffen.
Langs de andere kant is dit meestal maar om de 2-3 jaar en als je dan met maandelijkse/jaarlijkse kosten zit kost kom je op 20-30 EUR per "vakantie" dat je dat gebruikt wat toch weer wel de moeite is temeer we meestal op "rustige" momenten rijden en we alle peage samen vaak <30min kwijt zijn.
je moet rekenen dat dat u rond de 2 a 3 euro per maand kost bij gebruik. Voor de rest komt er niets bij als je het jaarlijks gebruikt. Gebruik je hem meer dan een jaar niet dan rekenen ze meestal een kost aan tussen de 10 en 15 euro per jaar
Vermits via werk elke 4-5 jaar een andere wagen (met andere nummerplaat) en dus max 1-2 keer daarmee in Frankrijk ook geen zin om dat aan te schaffen/registreren voor eenmalig gebruik als dat gekoppeld zou zijn aan nummerplaat.
nummerplaat moet je zelf ingeven en kan je ook gewoon aanpassen, hier heb ik er 1 voor 3 wagens en die pas ik dan gewoon aan wanneer ik die wissel.
Langs andere kant rijden ouders wel elk jaar naar Spanje (via Frankrijk) en zouden zij dit ook kunnen gebruiken (dat factuur dan bij mij komt geen probleem)
Normaal geeft dit geen probleem.
Vandaar:
-Zijn er systemen zonder vaste kosten (maandelijks of jaarlijks indien geen gebruik)?
-Kan je contract ook gewoon stopzetten en vb 2 jaar later opnieuw activeren zonder aanschaf nieuw "bakje"? Of "doorgeven" aan ouders zodat zij enkel nieuw contract moeten afsluiten?
-Kan je eenvoudig switchen tussen nummerplaten of doorgeven aan familie/vrienden? Of is nummerplaat niet relevant en moet je deze niet doorgeven?

thx voor de info

Die Ardèche is zeer mooi, maar naar mijn mening is de regio overtoeristisch. Als ik dan vergelijk met de Dordogne/Lot vorig jaar dan is het naar mijn aanvoelen nog een ferm pak drukker. De rivier is de goudader van de streek, maar ziet letterlijk groen/blauw/rood van de Kayaks.

De talrijke aanwezigheid van de luidruchtige Nederlanders is echt storend. Er is maar 1 volk dat je boven de rest hoort roepen en tieren. Zijn er ook plaatsen waar er geen zijn? Misschien dat ik volgend jaar kijk voor een huisje met zwembad, i.p.v. een Yelloh camping.

Die Ardèche is zeer mooi, maar naar mijn mening is de regio overtoeristisch. Als ik dan vergelijk met de Dordogne/Lot vorig jaar dan is het naar mijn aanvoelen nog een ferm pak drukker. De rivier is de goudader van de streek, maar ziet letterlijk groen/blauw/rood van de Kayaks.

De talrijke aanwezigheid van de luidruchtige Nederlanders is echt storend. Er is maar 1 volk dat je boven de rest hoort roepen en tieren. Zijn er ook plaatsen waar er geen zijn? Misschien dat ik volgend jaar kijk voor een huisje met zwembad, i.p.v. een Yelloh camping.

In het midden van de baai, geen last van Nederlanders 🤷‍♂️

Ik heb toch de indruk dat het sinds corona in veel plaatsen in Europa het veel drukker geworden is. Misschien is de beste keuze als je van de luidruchtige Nederlanders af wil wel Nederland, deze tijd van het jaar.

Voor de mensen die terugkomen uit frankrijk en over lille willen, informeer je goed want normaal is de snelweg afgesloten tot eind deze maand dacht ik.
Gisterenavond op de A1 van Parijs naar Lille gezeten, de afrit naar Duinkerke in Lille is afgesloten momenteel, dus wie van Parijs komt en richting Kortrijk wil moet omrijden via Doornik. Eventueel kan je ook een kleine omweg maken via Roubaix om toch terug naar Kortrijk te kunnen maar ik geloof dat dat tijdens drukke momenten geen voordeel zal opleveren.

En hoe is de vlucht gegaan?

Terug van de vakantie, de heenreis was vroeg in de avond dus de kleinste was klaarwakker en heel energiek. Helaas voor ons. Was dus 3 uur continue aandacht schenken om ervoor te zorgen dat de vlucht probleemloos verliep. En ze was elk stuk speelgoed beugespeeld na 20 minuten. Na een goeie 2,5 uur was ik het zelf beu en heb ik de laptop opgezet om haar wat muziekvideos te laten zien van wat ze graag ziet die ik op voorhand had gedownload.
Terugreis was gemakkelijker, we vertrokken pas om 22h (al werd dat 23h30 wegens vertraging) en ze viel vrij snel in slaap ondanks de lichten en de continue RyanAir hostessen met hun gezeik om dingen te kopen.

Geen problemen gehad met druk of pijn, ze heeft geen enkele keer gehuild bij het stijgen of landen. Ook geen oorstoppen gebruikt uiteindelijk. Gewoon drinken, lolly en tutter.
Antibiotica ook nergens een probleem.

Binnen enkele weken komt er wel iets fataal aan... Vliegen via Athene verder door naar een Grieks eiland. Maar om geen overnachting en overbodige dag in Athene te hebben gaan we dus laatste vlucht naar Athene (die aankomt na middernacht) en eerste vlucht naar eiland om 6u 's ochtends.

Ik zal nog laten weten of ik dit ga overleven 😵
Uiteindelijk vlucht verzet. Ochtends naar Athene en vlucht om 11u40 naar Paros. Maar best ook. Nu allemaal een siesta doen om morgen scherper voor de dag te komen. Vollenbak zon hier maar niet de hitte van het vasteland. Stevig wat wind ook. Bbq zal makkelijk aanvliegen

Ik heb toch de indruk dat het sinds corona in veel plaatsen in Europa het veel drukker geworden is. Misschien is de beste keuze als je van de luidruchtige Nederlanders af wil wel Nederland, deze tijd van het jaar.
Dat gaan wij doen :D Maar dan heb je de duitsers... :D

Net terug uit Frankrijk. Ik heb die Bip & Go nu goed kunnen gebruiken, maar de massa's tijdswinst die hier werd voorspeld vond ik toch maar relatief. We hebben geen lange aanschuifrijen gezien bij péagestations, zelfs niet op de heenrit op zaterdag. Ik vind het wél een heel gemakkelijk ding: geen gedoe meer met raampje open doen, ticketje nemen of betaalkaart nemen. Gewoon aanrijden waar de minste auto's staan, "biep" en het poortje gaat open. Gezien de minimale meerkost vind ik het wel een grote meerwaarde om het aan te schaffen, gewoon omdat je wat sneller door kan rijden.

Gewoon de eerste week van juli gaan, aangezien Nederlanderse koters dan nog geen Grote Vakantie hebben?

Yelloh-camping Domaine du Colombier Fréjus ***** vond ik trouwens wel een aanrader, ook al ben ik helemaal geen campingmens of mens die graag tussen een hoop andere vakantiegangers vertoeft. Stacaravans zijn netjes in orde mét performante airco (belangrijk!), het zwembad en faciliteiten waren zéér degelijk en het animatieteam deed het ook erg goed. Mijn dochter is nog altijd de dansjes aan het doen van de kinderminidisco van 20u-21u. :p Die heeft de tijd van haar leven gehad en is megaflink geweest, dus ook twee blije ouders. Geen al té druk programma aangehouden, zodat we niet met een oververmoeide kleuter zaten. Ik vond het ook te plakkerig warm om in de namiddag nog stadjes te gaan bezoeken, dus deden we maar een plonske in het zwembad. Voor meer sightseeing lijkt het voor- of najaar me gepaster omdat het klimaat dan aangenamer is.

Gorges du Verdon: prachtlocatie, maar zie dat je er al tegen 9u staat om de insane crowds voor te zijn. Als je er pas tegen 11u aankomt is het je eigen dikke schuld.
Fréjus zoo: nope nope nope.
Fréjus centrum: charmant en fraai centrum, de moeite om eens te stoppen.
Fréjus plage: yep yep yep én vlak aan het strand bij de jachthaven aan goedkope parking waar altijd plaats is.
Nice: echt de moeite waard, wat een prachtige stad al was het kakincident van mijn dochter geen aanrader
Marineland Antibes: mijn dochter zegt al een aantal dagen dat ze van de orka's gaat dromen, dus zéker een bezoekje waard

Gezien de wagenziekte van mijn dochter was een kwartje R-calm wel aangeraden voor de autoritten in het heuvelachtige landschap. Slechts een keertje vergeten op weg naar Nice en daar was dus het enige kotsincident van de reis. Maar wel een prachtig geel kleedje ter plekke gekocht waarmee ze straalde. :love:

Laatst bewerkt:
Gewoon de eerste week van juli gaan, aangezien Nederlanderse koters dan nog geen Grote Vakantie hebben?

Yelloh-camping Domaine du Colombier Fréjus ***** vond ik trouwens wel een aanrader, ook al ben ik helemaal geen campingmens of mens die graag tussen een hoop andere vakantiegangers vertoeft. Stacaravans zijn netjes in orde mét performante airco (belangrijk!), het zwembad en faciliteiten waren zéér degelijk en het animatieteam deed het ook erg goed.

Gorges du Verdon: prachtlocatie, maar zie dat je er al tegen 9u staat om de insane crowds voor te zijn. Als je er pas tegen 11u aankomt is het je eigen dikke schuld.
Fréjus zoo: nope nope nope.
Fréjus centrum: charmant en fraai centrum, de moeite om eens te stoppen.
Fréjus plage: yep yep yep én vlak aan het strand bij de jachthaven aan goedkope parking waar altijd plaats is.
Nice: echt de moeite waard, wat een prachtige stad al was het kakincident van mijn dochter geen aanrader
Marineland Antibes: mijn dochter zegt al een aantal dagen dat ze van de orca's gaat dromen, dus zéker een bezoekje waard

Gezien de wagenziekte van mijn dochter was een kwartje R-calm wel aangeraden voor de autoritten in het heuvelachtige landschap. Slechts een keertje vergeten op weg naar Nice en daar was dus het enige kotsincident van de reis. Maar wel een prachtig geel kleedje ter plekke gekocht waarmee ze straalde. :love:

Ik ben ondertussen al sinds 5 juli in Zuid-Frankrijk en inderdaad die eerste week was veel kalmer, soms zelf nog doods.

In de paasvakantie Yelloh village gedaan in Ramatuelle, toen geen Nederlanders, enkel veel Duitsers, maar die zijn eerder rustig en beleefd. Dat was ook eerder een kleinere camping, met een gezonde bezetting t.o.v. de capaciteit van de faciliteiten.

Dit is nu de 3e Yelloh die ik bezoek. Eigenlijk is er niks op aan te merken, buiten het feit dat de camping zeer groot is en het zwembad te klein voor het aantal mensen op deze camping. Er is ook al iemand uit de glijbaan gevlogen.

Wat het bezoeken om 9u betreft, dat is ook hier van toepassing, wat je ook doet kom op tijd. Pont d'arc om 9u gedaan, tegen 10u kwam de massa toe, inclusief de overheersende Hollanders...

Ik zit op dit moment in Gran Canaria in een all-in voor de eerste keer in mijn leven, en ik heb een tip voor u: Doe het niet 😩

I feel you.

Momenteel in Gran Canaria en het zal wel aan het hotel liggen maar:
-Luidruchtige Britten met massa’s tattoos (niets tegen een tattoo, maar wat je hier ziet..,)
- hoeveel zwaar obese mensen dat ik hier al gezien heb?
- foto’s op website misleidend
- gaan ze om drinken, gewoon in hun Speedo’s en bikini’s, ondanks vraag om er iets over heen te trekken.

Volgende keer maar terug een 5-sterrenhotel nemen denk ik.
Ik dacht we nemen eens 4*, maar in het buitenland is dat toch een risico.

I feel you.

Momenteel in Gran Canaria en het zal wel aan het hotel liggen maar:
-Luidruchtige Britten met massa’s tattoos (niets tegen een tattoo, maar wat je hier ziet..,)
- hoeveel zwaar obese mensen dat ik hier al gezien heb?
- foto’s op website misleidend
- gaan ze om drinken, gewoon in hun Speedo’s en bikini’s, ondanks vraag om er iets over heen te trekken.

Volgende keer maar terug een 5-sterrenhotel nemen denk ik.
Ik dacht we nemen eens 4*, maar in het buitenland is dat toch een risico.
Ik neem aan dat ge dit soort fratsen overal wel wat zult hebben waar kinderen toegelaten zijn. Het is niet omdat een 5* wat duurder is, dat daar geen marginalen zitten.

Ik neem aan dat ge dit soort fratsen overal wel wat zult hebben waar kinderen toegelaten zijn. Het is niet omdat een 5* wat duurder is, dat daar geen marginalen zitten.
Er zijn helaas ook marginalen met veel geld. Gelukkig viel het bij ons wel mee, maar all-in-toestanden trekken wel een bepaald publiek aan denk ik.

Er zijn helaas ook marginalen met veel geld. Gelukkig viel het bij ons wel mee, maar all-in-toestanden trekken wel een bepaald publiek aan denk ik.

All-in is leuk, maar op zich als ik eens kijk nu:
- enkele uitstappen buiten hotel gedaan waardoor we eigenlijk vaak s avonds hier niet gegeten hebben en ook ‘s middags niet.
- eten is in Spanje erg goedkoop, drinken ook (outside hotel barretje gevonden waar gin tonic 5 eur kost, komen hem gewoon van de grote gin-fles in uw glas kappen.).
- buffet is elke keer hetzelfde (dat is nu eenmaal zo).

Nu ja, is niet de schuld van hotel, ‘T zijn wie die all-in kozen, maar elk jaar laat ik mij daaraan vangen (voor het gemak), maar we halen het er niet uit zeg maar.

Wij zijn naar een 5* All In in Belek, nabij Antalya gegaan. Wij hebben een TUI-hotel geboekt omdat die gestopt zijn met hun diensten in Rusland en we echt geen overvloed aan Russen in ons hotel wilden.
Los daarvan, eigenlijk geen marginalen gezien of ervaren. Het was wel een heel groot complex net aan het strand, dus strand en 5 zwembaden verspreid over heel het domein zorgden ervoor dat je eigenlijk nooit een "crowded"/op mekaar geplakt gevoel had. Verschillende bars ook, dus weinig wachtrijen/afval/wespenoverlast etc.
Vooral Duitsers, en wat Belgen en Polen. Ook Britten, maar geen marginalen. Hotel staat geadverteerd als een echt familie hotel, dus dat zal wel meegespeeld hebben.

Ah, en meer MILFkes dan obese mensen gezien eigenlijk :coolbrows:

All-in is leuk, maar op zich als ik eens kijk nu:
- enkele uitstappen buiten hotel gedaan waardoor we eigenlijk vaak s avonds hier niet gegeten hebben en ook ‘s middags niet.
- eten is in Spanje erg goedkoop, drinken ook (outside hotel barretje gevonden waar gin tonic 5 eur kost, komen hem gewoon van de grote gin-fles in uw glas kappen.).
- buffet is elke keer hetzelfde (dat is nu eenmaal zo).

Nu ja, is niet de schuld van hotel, ‘T zijn wie die all-in kozen, maar elk jaar laat ik mij daaraan vangen (voor het gemak), maar we halen het er niet uit zeg maar.
Als ik in het buitenland ben laat ik me graag verrassen door de lokale gastronomie en in mijn ogen is dat quasi onmogelijk als je een all-inbuffet voorgeschoteld krijgt. Dat kan kwalitatief best wel dik in orde zijn, maar dat is toch eerder "internationaal" gericht en heeft de charme niet van een lokaal familierestaurant. Hangt uiteraard ook wel af van je bestemming: in Sharm-el Sheikh ga je die lokale cuisine niet zo vlot kunnen vinden als in Sardinië of Kreta.

Ik begrijp het ontzorgende karakter wel van een all-in: je betaalt een forfait en je kan je gangen gaan zonder te denken aan de mogelijke kosten. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het op mij overkomt als een luxegevangenis.

En met peuters en kleuters heb je soms nood aan die ontzorging. Een huisje huren waar je zelf nog het eten moet voorzien is dan soms een zorg te veel en dan wil je gewoon aanschuiven aan een buffet.

All-in vind ik gemakkelijk als je een week op vakantie gaat buiten de zomervakantie (bvb. Pasen). Je bent maar een week weg en ben je inderdaad 'ontzorgd' (mooi gezegd). Terwijl in de zomervakantie gaan we altijd met de caravan weg voor minstens 2 weken.

Terug
Bovenaan