3850 - max 4000€
Strand, hotel en gewoon ontbijt. (we zoeken s'avonds dan wel iets om te ergens). Ook graag nergens druk.
Edit: vliegen
Voor dat budget zijn er toch reizen genoeg te vinden met 2 en 1 kind. Natuurlijk een aparte kamer is niet gemakkelijk als je voor hotel gaat.
 
Voor dat budget zijn er toch reizen genoeg te vinden met 2 en 1 kind. Natuurlijk een aparte kamer is niet gemakkelijk als je voor hotel gaat.
Er is zekers genoeg te vinden, maar aparte kamer niet. Dan wordt die prijs ineens opgeschroefd naar 5500€. En persoonlijk voor 10 dagen weg te gaan.. Tikkeltje te veel
 
Er is zekers genoeg te vinden, maar aparte kamer niet. Dan wordt die prijs ineens opgeschroefd naar 5500€. En persoonlijk voor 10 dagen weg te gaan.. Tikkeltje te veel
Misschien eens kijken op airbnb en een huisje huren? Dan heb je wat meer privacy en kn jullie kindje rustig apart slapen.
 
Hoe jij dat? Bedje voor jullie bed zetten en uw kleine zo laten slapen? Veel privé heb je dan niet he :tongue:
Onze dochter is pas 1.5 jaar, dus hebben nog maar 1 vakantie gehad samen. Dat was idd met een babybedje in onze kamer. Nu gaan we naar Malta en hebben we een "woonkamer" erbij. Dus ze slaapt wel in onze kamer, maar in de avond kunnen we ene drinken zonder haar te storen.

Edit: kijk zeker ook eens op Eliza was here . Daar hebben ze vaak wel huisjes/appartementen/familiekamers. Zelf wel nog geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
In juli verlof van 15 tem 28. Maar niet echt een idee waar naar toe te gaan.
Iemand suggesties? Gezin van drie met een 5jarige die wel graag actie heeft en water. ( Wandelen, natuur, kastelen, grotten ).

Schotland is een optie ( vliegen 900 )
Kroatie staat hoog op mijn lijstje. ( vliegen kost 1200, valt dat mee? )
En anders Duitsland maar dan de rechterkant tegen Tsjechie aan / Engeland het middenstuk tussen Manchester en Newcastle, of de klassieker Bordeaux / Zuid frankrijk.
 
In juli verlof van 15 tem 28. Maar niet echt een idee waar naar toe te gaan.
Iemand suggesties? Gezin van drie met een 5jarige die wel graag actie heeft en water. ( Wandelen, natuur, kastelen, grotten ).

Schotland is een optie ( vliegen 900 )
Kroatie staat hoog op mijn lijstje. ( vliegen kost 1200, valt dat mee? )
En anders Duitsland maar dan de rechterkant tegen Tsjechie aan / Engeland het middenstuk tussen Manchester en Newcastle, of de klassieker Bordeaux / Zuid frankrijk.
Slovenië past misschien ook nog in het rijtje.
 
In juli verlof van 15 tem 28. Maar niet echt een idee waar naar toe te gaan.
Iemand suggesties? Gezin van drie met een 5jarige die wel graag actie heeft en water. ( Wandelen, natuur, kastelen, grotten ).

Schotland is een optie ( vliegen 900 )
Kroatie staat hoog op mijn lijstje. ( vliegen kost 1200, valt dat mee? )
En anders Duitsland maar dan de rechterkant tegen Tsjechie aan / Engeland het middenstuk tussen Manchester en Newcastle, of de klassieker Bordeaux / Zuid frankrijk.
Yorkshire Dales in Engeland zijn zeker een aanrader, prachtige natuur, leuke wandelingen en kastelen, kleine watervallen en dergelijke heb je daar bij de vleet. Lake District is in dat opzicht ook een dikke aanrader, zeker omdat je dan ook eens naar de Ierse Zee kan in Ravenglass.

Wij sliepen in de Yorkshire Dales in Malham in de Lister Arms.
In de Lake District hadden wij een cottage in Hall Dunnerdale.

Als je nog vragen hebt: shoot!
 
Te avontuurlijk voor madam...
Kroatië gaat nog net, maar vreemdere landen No go met zoontje.
Als Duitsland tegen Tsjechische grens een optie is, kan je Tsjechië zelf mss ook overwegen. Ik ga in juli met de kinderen naar daar; noord Bohemen/reuzengebergte. Voor bezoekbare kastelen en natuur kan je niet veel beter zitten en daarbij ook nog heel schappelijk van prijs. En bier.
In de winter verhuren ze die huizen voor ski vakanties maar in de zomer is er een overaanbod en de prijs heel schappelijk. Vaak met een opzet zwembad wat ideaal is om te verfrissen na een daguitstap terwijl de bbq opwarmt. Ook dierenpark genre beekse bergen (maar dan aan fractie van de inkomprijs) en waterparken in die omgeving.
Toen de kinderen 4 maand en 2,5 jaar waren, ben ik er ook geweest en de bestemming leek me zeker niet “te avontuurlijk”. Nuja dat is wsl persoonlijk.
 
. Vaak met een opzet zwembad wat ideaal is om te verfrissen na een daguitstap terwijl de bbq opwarmt.

Niets zo leuk na dag hiken, ff afkoelen in een pool en bbq aansteken.

Hier in juli ook naar de bergen, wel verkeerde halfrond.

Maar pool, bier, bbq en een view
images
 
Vorig jaar een Yellohvakantiedorp in Zuid-Frankrijk gedaan wat nog verrassend fijn was. Ik hoop dit jaar misschien eens naar Noord-Italië te gaan, heb je daar ook soortgelijke vakantiedorpen? Als de dochter wat ouder kiezen we wel een apart vakantiehuisje, maar ze had er de tijd van haar leven en als zij er zo hard van kan genieten doen mijn vrouw en ik dat ook wel.
 
Iemand tips voor een zonnige vakantie eind september met een kind van 2? Liefst een combinatie van een zwembad waar ze in kan spelen en een stadje of iets dergelijks waar we kunnen wandelen. Het hoeven geen grote bezienswaardigheden te zijn, gewoon een mooie/leuke omgeving is goed. We zijn aan het kijken richting Tenerife, maar vinden het best duur, dus misschien dat er mensen nog tips hebben :)
 
Iemand tips voor een zonnige vakantie eind september met een kind van 2? Liefst een combinatie van een zwembad waar ze in kan spelen en een stadje of iets dergelijks waar we kunnen wandelen. Het hoeven geen grote bezienswaardigheden te zijn, gewoon een mooie/leuke omgeving is goed. We zijn aan het kijken richting Tenerife, maar vinden het best duur, dus misschien dat er mensen nog tips hebben :)
Algarve! Betaalbaar, zeker nog mooi weer in september, leuke dorpjes, en genoeg hotels met zwembad 😉
 
Ik geloof niet dat ik het vraag, maar als ik richting Turkije zou gaan deze zomer - wat is dan de betere regio om te gaan waar ik naast de gebruikelijke "zon-zee-strand"-shizzle ook boeiende uitstappen kan doen? De ruïnes van Efeze lijken me geweldig en de hele regio is bezaaid met gelijkaardige ruïnes. Ik vrees alleen dat de hele regio extreem toeristisch is en ik wil graag wel iets van de lokale cultuur opsnuiven zonder dat het aanvoelt dat het een opgevoerd nummertje is om de toeristen te behagen. Ergo: restaurants met brak eten, vreselijke verkopers, zatte toeristen, ... Egypte zal wel nog erger zijn op dat vlak.

Grootste nadeel van deze zomer is dat we dit gaan doen in de eerste helft van augustus - dus duur en druk. Begin juli was helaas geen mogelijkheid.
 
Ik geloof niet dat ik het vraag, maar als ik richting Turkije zou gaan deze zomer - wat is dan de betere regio om te gaan waar ik naast de gebruikelijke "zon-zee-strand"-shizzle ook boeiende uitstappen kan doen? De ruïnes van Efeze lijken me geweldig en de hele regio is bezaaid met gelijkaardige ruïnes. Ik vrees alleen dat de hele regio extreem toeristisch is en ik wil graag wel iets van de lokale cultuur opsnuiven zonder dat het aanvoelt dat het een opgevoerd nummertje is om de toeristen te behagen. Ergo: restaurants met brak eten, vreselijke verkopers, zatte toeristen, ... Egypte zal wel nog erger zijn op dat vlak.

Grootste nadeel van deze zomer is dat we dit gaan doen in de eerste helft van augustus - dus duur en druk. Begin juli was helaas geen mogelijkheid.

Heb 7-tal verschillende all-inn vakanties in badsteden aan de Turkse Riviera gedaan
Het is overal wel een beetje hetzelfde maar met andere features.

Voor echt authentieke locale cultuur moet je niet in de badsteden zijn in ieder geval.

- Meestal is het eten wel lekker in Turkije.
- Meestal hoe duurder het hotel, hoe lekkerder het eten en vermijd je ook meestal vaak luidruchtigere toeristen.
(maar ook buiten de all-in hotels kan je goed eten).
- Zatte toeristen niet echt meegemaakt.
- Het is overal wel wat toeristisch zelf Efeze , het is maar hoe hard je ergert aan andere mensen.
- Opdringere verkopers zijn vooral in de toeristische winkelstraten , de lokale markten valt dat goed mee.
(persoonlijk vond ik opdringere verkopers wel leuk , als je er een beetje een sport van maakt en niet teveel van aantrekken).
- boek je uitstapjes niet met Corendon ofzo , vaak kan je het vele malen goedkoper zelf boeken op de straat.
Maar op bijna iedere excursie zijn er tourist traps (ook die van de Corendon), met een stop waar er niks is waar je iets kan drinken.
 
Ik heb recente ervaring met:
Reizen met de Thalys, vanuit Rijsel relatief snel (en direct) naar Marseille, Aix-en-Provence etc
www.irrland.de eeen landbouwspeeltuin, grens NL en Duitsland (huur een BBQ en neem je eigen gerief mee!)
www.beeksebergen.nl, NL, een zoo zoals we die hier in Vlaanderen niet kennen
 
Terug
Bovenaan