Op het werk: Telefoon - toilet

Squidward

Well-known member
Vreemde titel maar ik vraag mij af wat de algemene mening is:

Voor mijn - nog een paar weken - huidige job zitten voor sommige shifts alleen aan de balie. Het toilet is door het restaurant en een trap af. Als we alleen zitten, doen we ons best om voor die 8 uur niet naar het toilet te gaan. Maar soms moet je gewoon.

Baas vraagt om voor het toiletbezoek de draagbare telefoon mee te nemen. Dat ding is oud en werkt maar half en er is geen wacht-functie.
Indien telefoon niet mee naar beneden en er is een beller, is kans groot dat baas zelf aan balie staat en je een serieuze bolwassing krijgt. (Baas zal niet even je plaats innemen als je dringend moet).

Nu is mijn vraag: wat is het beste, blijven zitten op toilet en proberen de beller te helpen evenwel zonder reservatiesysteem voor de neus óf telefoon even op grond leggen, ondergoed en kousen omhoog heisen en hopen dat beller de flush niet te goed hoort.

Wat gebeurt er als er een klant belt terwijl je al aan de lijn bent met iemand anders? Gaat dan toch ook direct op VM. Als het belt terwijl je op de wc zit, kan je toch direct de oproep weigeren. En als je baas dan komt zeuren kan je hem nog altijd wijsmaken dat je aan het bellen was tegelijkertijd.

Als ik me niet vergis, moet de werkgever na maximaal 6u werken een pauze voorzien. Dus hetgeen je werkgever eist, mag volgens mij gewoonweg niet.
Pauze of niet: uw behoefte gaan doen moet kunnen zonder dat ge een telefoon moet meenemen om uw job daar verder af te handelen. En ik denk dat ge ook wel naar het toilet moet kunnen gaan buiten pauzes (zeker als dat niet elke dag en elk uur gebeurt)
Ik zou het als klant niet willen dat ik bediend word van op het toilet. Allez, wat bezielt die baas om te denken dat dit ok is.
Bovendie is het is uitermate onhygienisch. Dit is gewoon middeleeuws.

Volgende keer dat je naar toilet moet, leg je de telefoon af of bel je de sprekende klok of zo. Een klant kan wel vijf minuten wachten hoor.

Laatst bewerkt:
Vastgelegde plaspauzes zijn in principe niet toegelaten.

Volgens het algemeen reglement voor de arbeidsbescherming moeten werknemers zich naar toilet kunnen begeven wanneer zij hier nood aan hebben.

Alleen al omwille van gezondheidsredenen is het niet toegelaten om je werknemers een beperking op te leggen.

BRON

Hangt ook allemaal van werk tot werk af vind ik.

Als je aan een hotelbalie zit en vaak een kwartier of langer met uw vingers zit te draaien, zou ik het niet erg vinden om die telefoon mee te nemen.
In het geval dat er dan toch iemand belt, neem ff snel op, noteer hun nummer en zeg dat je terug zal bellen binnen x-aantal minuten.

Mocht je echt afgejakkerd worden en geen tijd krijgen om op te kijken dan zou ik er vierkant mijn voeten aan vegen.

Is er geen knop op die telefoon zodat je de lijn bezet houdt en er niemand binnen raakt?

Hangt ook allemaal van werk tot werk af vind ik.

Als je aan een hotelbalie zit en vaak een kwartier of langer met uw vingers zit te draaien, zou ik het niet erg vinden om die telefoon mee te nemen.
In het geval dat er dan toch iemand belt, neem ff snel op, noteer hun nummer en zeg dat je terug zal bellen binnen x-aantal minuten.

Mocht je echt afgejakkerd worden en geen tijd krijgen om op te kijken dan zou ik er vierkant mijn voeten aan vegen.

Is er geen knop op die telefoon zodat je de lijn bezet houdt en er niemand binnen raakt?

Baas is type ‘als je tijd hebt om te leunen, kan je kuisen’ dus er moet altijd iets van werk gedaan zijn. Er ís ook altijd wel werk en wij verstaan dat we met een minimumbezetting werken dus dat wij zijn bij tijden ook kamermeisjes of wellness-poetsers. Maar dat toiletbezoek, dat is er zo eentje dat steekt. We mogen ook niks te drinken bij hebben, het mag in een achterkamer maar daar moet je… de balie voor verlaten.

My two cents:
Veeg daar dan uw voeten aan en zeg hem dat ook vlakaf bij de volgende opmerking erover?

Indien hij teveel van zijn neus maakt: wijs er hem op dat hij dit niet mag eisen van jou en je desnoods de vakbond erop zet indien hij mottig blijft doen erover of jou ontslaat/contract niet verlengt hierdoor.

Neem best ook het gesprek op met jouw telefoon terwijl je het er met hem over hebt. :p

Baas is type ‘als je tijd hebt om te leunen, kan je kuisen’ dus er moet altijd iets van werk gedaan zijn. Er ís ook altijd wel werk en wij verstaan dat we met een minimumbezetting werken dus dat wij zijn bij tijden ook kamermeisjes of wellness-poetsers. Maar dat toiletbezoek, dat is er zo eentje dat steekt. We mogen ook niks te drinken bij hebben, het mag in een achterkamer maar daar moet je… de balie voor verlaten.
Het toekennen en zelfs aanmoedigen van het nemen van drinkpauzes kunnen uw bedrijf een impuls geven.

Er is bewijs dat aantoont dat optimaal gehydrateerde medewerkers positiever en productiever zijn, zich beter kunnen concentreren, meer energie hebben en minder kans hebben op hoofdpijn en vermoeidheid.

BRON

Of pak het toch mee naar de wc en als de telefoon gaat, introduceer je het ook zo. "Sorry, maar ik zit momenteel op het toilet, dus ik kan uw gegevens enkel op een wc papier blaadje schrijven. "
Nee, komaan, dit is er toch gewoon over. Ga langs een vakbond, contacteer de federale dienst voor arbeid, PM @JPV .
Dat mensen dit als werknemer pikken. Uwe pisophouden is ongezond, werkgerief op het wc meenemen onhygienisch (en zeker in Corona-tijden zou iedereen nu toch wel mogen weten dat dit niet gepast is).

Volgens mij overtreedt hij wel meer dan 1 regel met deze eis en als er nu 1 reden is om uw baas tegen te spreken is het hier wel.

En het is aan hem hier een wettelijke/deftige oplossing voor te vinden en niet aan de werknemer.

Je gaat daar nog 3-4 (?) weken werken, trek u daar toch eens niks van aan. wat gaat hij doen, u buitensmijten daarvoor? dan heb je nog een zaak ook waarschijnlijk

Je gaat daar nog 3-4 (?) weken werken, trek u daar toch eens niks van aan. wat gaat hij doen, u buitensmijten daarvoor? dan heb je nog een zaak ook waarschijnlijk
Op 31 juli is het uit voor mij. Het klinkt cliché maar ik ben echt te oud geworden om op mij te laten roepen als een klein kind. Maar ik werk met echt jonkies en dan voel ik mij soms moederkloek.

Uiteraard moet de telefoon in een hotel (of eender welk bedrijf) 99% van de tijd (tijdens kantooruren) beantwoord worden, maar door omstandigheden kan het nu eenmaal altijd wel even zijn dat die telefoon niet meteen beantwoord wordt he. Zeker in een hotel kunnen er tig redenen zijn waarom mensen niet meteen iemand aan de lijn krijgen, en mensen zullen dan heus wel even later terug bellen aangezien ze beseffen dat daar geen helpdesk met tientallen mensen zit.

Toen ik in hotel werkte gebeurde het soms ook dat de lobby vol stond, er externe lijnen binnenkwamen, en ook nog eens interne lijnen van kamers ozfo. Ge probeert dan alles zo goed mogelijk af te handelen en hoe meer ervaring, hoe beter dat lukt, maar als ge niet kúnt opnemen, dan kúnt ge nu eenmaal niet opnemen he. En "naar het toilet gaan" beschouw ik alleszins als een zeer geldig excuus om niet te kunnen opnemen. Uiteraard moet ge nu ook wel zo slim genoeg zijn om tien minuten op het toilet te gaan zitten (ik heb sowieso nooit begrepen hoe mensen er in slagen om 10-15 min te doen over een toiletbezoek), maar als ge nu twee minuten weg zijt en net dan belt iemand? Tja pech. Als het dringend is dan zullen ze wel asap opnieuw proberen bellen he. En als het niet dringend was, dan zal het ook geen ramp zijn dat ge even niet kunt opnemen.

Een werkgever die eist dat zowel balie als telefoon 100% van de tijd bemand worden zodat er nooit iemand moet wachten, die moet daar dan ook maar extra personeel voor voorzien. Zo niet, dan moet hij maar aanvaarden dat 1 personeelslid niet kan toveren en niet overal tegelijk kan zijn.

Op 31 juli is het uit voor mij. Het klinkt cliché maar ik ben echt te oud geworden om op mij te laten roepen als een klein kind. Maar ik werk met echt jonkies en dan voel ik mij soms moederkloek.
Ben er tot op heden nog nooit mee geconfronteerd maar een baas die begint te roepen! No way
Bij mij is dat gelijk aan: laten staan ter plaatse, jas aan doen en doktersbriefje dezelfde dag of de dag erop. Niemand hoeft dit soort gedrag te pikken...wat gaat hij doen? Je buiten zetten?

Laatst bewerkt:

Zoals @zarathustra sprach: gewoon niks van aantrekken, indien de baas u erop aanspreekt gewoon uw standpunten zeggen + eventueel arbeidsreglement erop nakijken/bijhalen. Zelf werk ik in een totaal andere sector maar hier zitten soms mensen die ook niet durven tegen te spreken of niet zo mondeling zijn, al paar keer gebeurd dat 'wij' (de iets oudere garde) het dan wel voor hun opnemen...Komt alleen de toekomst maar ten goede. Op den duur leren ze zelf hun boontjes wel doppen. ;-)

Als jij nu die standpunten al ter discussie stelt, en het dan afbolt, gaan andere mensen rapper durven tegenpruttelen eenmaal je weg bent i.p.v. hun te laten afzeiken of misbruiken door een dinosaurus van een baas...

Koopt u gewoon zo'n mobiele porta potti zoals deze:

porta_potti_345-white-open_packaging-hr.jpg

Plaats die bij de balie zodat je op elk ogenblik ter plekke kan kakken en pissen en uw taken kan uitvoeren.

En als dat ook niet mag doe je dat op de vloer. Laat uw innerlijke caveman tot uiting komen. Vertoon je dominantie en laat ruiken en zien dat de laagheid van uw baas niets invergelijking is tov uw bereidheid om nog lager te gaan en te bewijzen dat geen grens te hoog of te laag voor je is. Misschien word je wel de nieuwe baas!

Uiteraard moet ge nu ook wel zo slim genoeg zijn om tien minuten op het toilet te gaan zitten (ik heb sowieso nooit begrepen hoe mensen er in slagen om 10-15 min te doen over een toiletbezoek), maar als ge nu twee minuten weg zijt en net dan belt iemand? Tja pech. Als het dringend is dan zullen ze wel asap opnieuw proberen bellen he. En als het niet dringend was, dan zal het ook geen ramp zijn dat ge even niet kunt opnemen.

Ik snap niet hoe je al die ontlasting in al zijn diverse vormen in grootte, dichtheid en volume in hoog snel tempo door een kleine opening kan rammen. Soms duurt vegen ook veel langer. Zodanig lang dat je u na de 50ste wipe afvraagt wat daar in godsnaam aan de hand is.

Wees lief voor uw tweede brein. Neem je tijd zodat je zo vreedzaam mogelijk en zonder geweld kan lossen. Dat beperkt de kans op een hemorragische beroerte en herseninfarct.

Terug
Bovenaan