Op desktop werken vanaf Laptop

Kamperske

Well-known member
Ik ben dus opzoek naar een manier om Op mijn desktop te kunnen werken vanop mijn laptop.

Waarom? al mijn bestanden enz staan allemaal op de Desktop (eerste verdieping) en wil ik nog ff iets doen en geen zin om naar boven te gaan. En een online drive lijkt me wat omslachtig? en altijd bestanden downloaden en uploaden.. Klint als veel gedoe altijd.

Ik zag bijvoorbeeld Remote Desktop van Windows, Maar dat werkt niet op mijn W10 Home.
Dan kwam ik iets tegen met software dat je kon downloaden via github om dat werkend te krijgen, maar daar zaten virussen in, dus maar niet gedownload.

Wat zijn nog makkelijke opties? en wat zijn jullie ervaring daarmee?

Het zal vooral wat Editing en Photoshop Werk zijn.

Alvast bedankt.
 
Ik ben dus opzoek naar een manier om Op mijn desktop te kunnen werken vanop mijn laptop.

Waarom? al mijn bestanden enz staan allemaal op de Desktop (eerste verdieping) en wil ik nog ff iets doen en geen zin om naar boven te gaan. En een online drive lijkt me wat omslachtig? en altijd bestanden downloaden en uploaden.. Klint als veel gedoe altijd.

Ik zag bijvoorbeeld Remote Desktop van Windows, Maar dat werkt niet op mijn W10 Home.
Dan kwam ik iets tegen met software dat je kon downloaden via github om dat werkend te krijgen, maar daar zaten virussen in, dus maar niet gedownload.

Wat zijn nog makkelijke opties? en wat zijn jullie ervaring daarmee?

Het zal vooral wat Editing en Photoshop Werk zijn.

Alvast bedankt.
Rustdesk is eentje die gratis is, maar ik vond die wat sloom. Er is ook nog teamviewer, maar ik weet niet of dat gratis is voor persoonlijk gebruik.
 
mogelijke alternatieven (maar niet altijd gratis): Teamviewer - Anydesk - Parsec
maar enkel lokaal kun je ook weg met VNC. (RealVNC, op uw desktop als 'server' installeren, op uw desktop als client)
 
En een online drive lijkt me wat omslachtig?

Dat ge voor bepaalde software wilt remote desktoppen kan ik snappen, maar dit mag toch geen reden zijn.
Heb je het al ooit geprobeerd?
Eens ingesteld is dat gewoon zoals uw lokale map ‘Mijn Documenten’. Ge merkt geen verschil, maar uw bestanden zijn overal toegankelijk, zijn veilig, hebben versiebeheer, zijn makkelijk te delen…
 
Wake on lan, zodat je vanaf de zetel beneden je desktop kan opstarten.
En je hdd via het netwerk beschikbaar maken, zodat je aan de bestanden kan vanop je laptop.
 
Dat ge voor bepaalde software wilt remote desktoppen kan ik snappen, maar dit mag toch geen reden zijn.
Heb je het al ooit geprobeerd?
Eens ingesteld is dat gewoon zoals uw lokale map ‘Mijn Documenten’. Ge merkt geen verschil, maar uw bestanden zijn overal toegankelijk, zijn veilig, hebben versiebeheer, zijn makkelijk te delen…
ik bedoelde dan meer opties zoals Dropbox enz
 
Ik ga Teamviewer eens checken denk ik, is zowat de enigste naam die ik "ken".
is kijken wat dat allemaal inhoud enz
 
ik bedoelde dan meer opties zoals Dropbox enz

Ik ook. Bij alle bekende, Dropbox, GDrive, Onedrive mapt ge gewoon een netwerkmap, exact zoals ge een C of D schijf hebt met daaronder ‘Mijn Documenten’. Die worden dan gesynchroniseerd, niets manueel te uploaden of op te volgen.
 
Ik ook. Bij alle bekende, Dropbox, GDrive, Onedrive mapt ge gewoon een netwerkmap, exact zoals ge een C of D schijf hebt met daaronder ‘Mijn Documenten’. Die worden dan gesynchroniseerd, niets manueel te uploaden of op te volgen.
Maar dan kan ik nog steeds de programma’s die op desktop staan niet gebruiken.
 
voor te video editen zit er toch teveel vertraging op de audio om goed te zijn. Maar als het echt moet gaat het desnoods wel.

En iedereen bedankt voor alle tips enz
 
Vroeger hiervoor (PC op kot bedienen van thuis uit) TightVNC gebruikt maar dat is meer dan 20 jaar geleden, geen idee of dat nog iets goed is.

Maar kan je niet beter eens denken om een NAS te kopen en daar je bestanden op te zetten?

Edit: ok, gaat om je programma's ook... Kan je die niet op laptop ook draaien?
 
Vroeger hiervoor (PC op kot bedienen van thuis uit) TightVNC gebruikt maar dat is meer dan 20 jaar geleden, geen idee of dat nog iets goed is.

Maar kan je niet beter eens denken om een NAS te kopen en daar je bestanden op te zetten?

Edit: ok, gaat om je programma's ook... Kan je die niet op laptop ook draaien?
Meestal krijg ik als ik beneden ben nog wat ideetjes om te doen. En dan wil ik gwn ff snel op “Photoshop” wat dingen proberen.

Heb nu Wan on Lan en Teamviewer. Eens kijken hoe da loopt
 
Bestaat er eigenlijk een soort van draadloze docking station waarmee je dat kan?
Denk het niet!
Probleem is de benodigde snelheid voor het videosignaal, krijg je vermoedelijk nooit draadloos verstuurd.
Dit is tegelijk het grootste probleem bij oplossingen zoals teamviewer etc, de trage refresh snelheid van het beeld.
Voor documentbewerking heb je daar geen last van, maar video/fotobewerking gaat echt wel pijnlijk worden.
Eigenlijk werkt Remote Desktop nog het beste van allemaal. Maar inderdaad alleen maar mogelijk met Windows Pro versie aan de host zijde.
 
Als ik u noden lees kan je toch beter iets als Onedrive gebruiken. Alles altijd automatisch gesynchroniseerd op u pc's. Veel handiger dan met WOL en remote desktop te knoeien. Gaat ook gewoon veel soepeler werken.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan