Général Zantas
Well-known member
Wat doen we als een man een vrouw wil versieren, en die gebruikt meteen pepperspray op hem? Dat zal ook voor de nodige discussies zorgen.
Zorgen dat je knap genoeg bent, dan zal dat niet gebeuren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat doen we als een man een vrouw wil versieren, en die gebruikt meteen pepperspray op hem? Dat zal ook voor de nodige discussies zorgen.
Als je een vrouw probeert te versieren en die vrouw zegt of laat blijken dat ze geen interesse heeft, ga je gewoon weg. Toch niet zo moeilijk?
Ik kan mij niet inbeelden dat als je een gesprek aanknoopt de eerste reactie van een vrouw zou zijn om pepperspray te gebruiken. Of probeer jij vrouwen te versieren 's nachts op straat?
Allez misschien ben ik verkeerd he... Ik ben al bijna 20 jaar van het straat dus mijn beperkte ervaring met versieren is waarschijnlijk serieus outdated.
En wat als in me, als man van 194cm en 88kg droog aan de haak me onveilig voel*? Of mogen wij ons niet onveilig voelen en een verdedigingsmiddel hebben? “Stiff upper lip, chaps, suck it up for King and Country”Er wordt je niets aangedaan als vrouwen zich veiliger voelen op straat, hoor.
Een opbod aan wapens werkt niet, daar heb je gelijk in. Dan zit je op den duur met de noodzaak om gewapende wachten in te huren voor een fucking basisschool.Dat is gewoom hetzelfde met geweren in de VS, mensen denken dat dat hun veiliger maakt, want ahja ze zijn gewapend dus kunnen zich beter verweren, maar uiteindelijk wordt de ganse maatschappij er een stuk onveiliger door.
Voel jij je onveiliger als vrouwen een pepperspray hebben? Indien niet, dan verandert dit toch niks aan jouw veiligheidsgevoel en blijft het kloppen wat ik zeg: er wordt jouw niks aangedaan als vrouwen zich veiliger voelen.En wat als in me, als man van 194cm en 88kg droog aan de haak me onveilig voel*? Of mogen wij ons niet onveilig voelen en een verdedigingsmiddel hebben? “Stiff upper lip, chaps, suck it up for King and Country”
* Ik woon in Brussel, ik kom ook nog wel eens graag buiten na zonsondergang. En zelfs met mijn karuur en gezicht (al meermaals gehoord dat ik blijkbaar kwaad kijk) krijg ik te maken met intimidatie, ook fysiek.
Begrijpend lezen: Ik zeg dat ik mij in Brussel 's avonds onveilig voel op bepaalde plekken en bepaalde uren, en dat ik, ondanks mijn gestel, ook mijn deel van intimidatie, spuwen,... heb gehad. Ik kan mij niet verdedigen als er eentje met een patattenschiller voor mij staat. Maar ik heb dus geen recht om een verdedigingsmiddel dat een afstand kan overbruggen bij te hebben, omdat ik een man ben. Duidelijk!Voel jij je onveiliger als vrouwen een pepperspray hebben? Indien niet, dan verandert dit toch niks aan jouw veiligheidsgevoel en blijft het kloppen wat ik zeg: er wordt jouw niks aangedaan als vrouwen zich veiliger voelen.
. Ik ben hier geen fan van om dingen te verspreiden die veel meer in negatieve situaties gebruikt worden (overval, diefstal, random geweld,...) dan in positieve situaties (zelfbescherming)Een opbod aan wapens werkt niet, daar heb je gelijk in. Dan zit je op den duur met de noodzaak om gewapende wachten in te huren voor een fucking basisschool.
Zwitserland toont aan dat een gewapende bevolking ook vreedzaam kan zijn. Maar de VS is geen Zwitserland. In Japan heb je amper vuilbakken én amper zwerfvuil. Doe dat in België en iedereen gaan erover struikelen.
En wat als in me, als man van 194cm en 88kg droog aan de haak me onveilig voel*? Of mogen wij ons niet onveilig voelen en een verdedigingsmiddel hebben? “Stiff upper lip, chaps, suck it up for King and Country”
* Ik woon in Brussel, ik kom ook nog wel eens graag buiten na zonsondergang. En zelfs met mijn karuur en gezicht (al meermaals gehoord dat ik blijkbaar kwaad kijk) krijg ik te maken met intimidatie, ook fysiek.
En wat indien wel? Als je je wel onveiliger voelt als een vrouw pepperspray draagt?Voel jij je onveiliger als vrouwen een pepperspray hebben? Indien niet, dan verandert dit toch niks aan jouw veiligheidsgevoel en blijft het kloppen wat ik zeg: er wordt jouw niks aangedaan als vrouwen zich veiliger voelen.
En nog een keer: ik ben géén voorstander van het legaliseren van pepperspray. Maar dat moet niet per definitie discriminerend zijn. Allee, als een advocaat zegt dat het onderzocht moet worden, denk ik niet dat het zo’n belachelijk idee is dat het zou mogen.
Kan toch dat een vrouw geen zin heeft om versiert te worden, en meteen naar die pepperspray grijpt? Een slechte dag ofzo.Als je een vrouw probeert te versieren en die vrouw zegt of laat blijken dat ze geen interesse heeft, ga je gewoon weg. Toch niet zo moeilijk?
Ik kan mij niet inbeelden dat als je een gesprek aanknoopt de eerste reactie van een vrouw zou zijn om pepperspray te gebruiken. Of probeer jij vrouwen te versieren 's nachts op straat?
Allez misschien ben ik verkeerd he... Ik ben al bijna 20 jaar van het straat dus mijn beperkte ervaring met versieren is waarschijnlijk serieus outdated.
Ik denk dat je een te wat rooskleurig beeld hebt van wat advocaten allemaal uitkramen, het is een deel van hun job om de wet soms heel krom te interpreteren om hun standpunten te maken.Voel jij je onveiliger als vrouwen een pepperspray hebben? Indien niet, dan verandert dit toch niks aan jouw veiligheidsgevoel en blijft het kloppen wat ik zeg: er wordt jouw niks aangedaan als vrouwen zich veiliger voelen.
En nog een keer: ik ben géén voorstander van het legaliseren van pepperspray. Maar dat moet niet per definitie discriminerend zijn. Allee, als een advocaat zegt dat het onderzocht moet worden, denk ik niet dat het zo’n belachelijk idee is dat het zou mogen.
i.v.m. Zwitserland: zie hierboven.Zwitserland toont aan dat een gewapende bevolking ook vreedzaam kan zijn. Maar de VS is geen Zwitserland. In Japan heb je amper vuilbakken én amper zwerfvuil. Doe dat in België en iedereen gaan erover struikelen.
Je argumenteert dus om eender welk wapen of voorwerp dat als wapen kan dienen illegaal te houden. Allez misschien heeft een vrouw een slechte dag wanneer je ze wil versieren en valt ze jou aan met een schaar hé.Kan toch dat een vrouw geen zin heeft om versiert te worden, en meteen naar die pepperspray grijpt? Een slechte dag ofzo.
Je argumenteert dus om eender welk wapen of voorwerp dat als wapen kan dienen illegaal te houden. Allez misschien heeft een vrouw een slechte dag wanneer je ze wil versieren en valt ze jou aan met een schaar hé.
De vraag lijkt me of er indicaties zijn dat zo'n dingen waarschijnlijk zijn.
We hebben nu ook al een systeem waarin wettelijke zelfverdediging wordt gedefinieerd en er zoiets als proportionaliteit speelt. Ik vind de angst om plots pepperspray in je gezicht te krijgen omdat je een vrouw zou versieren nogal absurd.Ik dacht dat dat juist de volledige reden was achter onze wapenwetgeving ? Het feit dat je dit niet ter beschikking stelt van zomaar iemand, omdat dit gebruikt kan worden op een niet defensieve wijze.
Waarbij dit de maatschappij onveiliger maakt. In Amerika wordt wapendracht toch ook vergoelijkt onder de noemer van... het is voor defensieve redenen. Waarbij het gevolg is dat qua aantal schietincidenten en dergelijke dat daar toch echt wel significant is. En bij tegenstanders van vrije wapendracht wordt er toch ook verwezen naar het feit dat het de maatschappij niet veiliger maakt.
Het kan in bepaalde individuele omstandigheden wel veiliger zijn. Maar in zijn geheel maakt het de maatschappij niet veiliger.
Het feit dat een vrouw het onoordeelkundig gebruikt is dan evengoed een factor erin. Uiteindelijk draait het gebruik rondt het hebben van een gevoel. Gevoelens zijn zeer subjectief. Niet direct iets dat ik zou openlaten voor het gebruik van wapens.
Zelfs geen pepperspray.
Dit inderdaad. Is het vreemd om te zeggen dat ik me als vrouw net onveiliger zou voelen met als zonder? Kan er niet echt de vinger op leggen...Pepperspray adequaat gebruiken is niet zo simpel. Als je dat in een noodsituatie gaat gebruiken, is de kans groot dat je niet gaat checken hoe de wind staat en heb je dus een 50/50 kans dat je je situatie nog verergert door uzelf te peppersprayen.
Nog los van het feit, ik heb in kader van mijn werk een opleiding daar rond gehad, dat goed mikken met een pepperspray zelfs zonder wind niet evident is.
Het bij hebben van een pepperspray gaat misschien het subjectieve veiligheidsgevoel vergroten, objectief gezien lijkt de kans me groter dat het niets gaat opbrengen of zelfs tegen je werkt.
Plus dat de kans groot is dat als je dat gaat legaliseren, het vooral diegenen zijn waar je als maatschappij vooral van wil dat ze dat niet bij hebben, die zich dat gaan aanschaffen.