Het vinden van de oorzaak zal inderdaad essentieel zijn om die ongelijkheid weg te werken, maar dat gaan we hier op het forum niet kunnen doen.Hetgeen ik gelezen heb in een gepubliceerd boek is nochtans dat de testdummies de hoofdreden zijn. Misschien dat er intussen bijkomende inzichten zijn, maar kom er dan mee af i.p.v. zo'n vage reactie te geven en doen alsof je mijn punt verlegt door een wasem van woorden te posten.
Jij geeft aan dat er een blind spot is m.b.t. opgedane verwondingen in het verkeer. Ik antwoord aanvullend met een bewezen oorzaak over die blind spot. En dan reageer jij dat geen verschil maakt wat nu de reden is?
Waarom meen je te moeten vragen dat het weinig tot geen verschil maakt wat nu de oorzaak is? Wat bedoel je nu met die vraag?
Waarom mag ik hier niet gewoon een inzichtelijke reactie posten en moet je het toxisch maken door te doen alsof ik onverschillig ben over de ongelijkheid hierover? Het vinden van de oorzaak is net essentieel om de ongelijkheid weg te werken, dus het maakt een gigantisch verschil.
In dit gesprek maakt het toch niet uit of de veel grotere kans op verwondingen nu komt door de gordel of de testdummies? Want dat verhaal komt erbij om aan te tonen dat er een blinde vlek is/was bij onderzoeken wat betreft vrouwen. Heel lang werd alleen naar mannen gekeken, en pas sinds kort ook naar vrouwen apart. Een voorbeeld daarvan is dat vrouwen met gordel 70% meer kans hebben op zware letsels bij een ongeval dan mannen met gordel. Of dat nu aan de gordel ligt of aan de testdummies, de conclusie en daarbij de relevantie voor dit gesprek blijft toch hetzelfde: Een blinde vlek zorgt voor een (ongewilde) benadeling van de vrouw.
Ik heb het idee dat je mijn vraag meteen ziet als een aanval, maar dat was absoluut niet zo bedoeld.