Ontdek de soundtrack van Avatar: Frontiers of Pandora

Vanaf 7 december kan je de wereld van Pandora verkennen in Avatar: Frontiers of Pandora. In aanloop naar de release, hebben Ubisoft en Massive Entertainment een nieuwe video online geplaats die ons achter de schermen meeneemt en ons laat kennismaken met de soundtrack van het spel. In de onderstaande Behind the Music-video leggen Music Supervisor bij Ubisoft Music Simon Landry en Massive Entertainment's Audio Director Alex Riviere uit hoe de 49 tracks tellende soundtrack tot stand is gekomen.

De officiële soundtrack van Avatar: Frontiers of Pandora is geschreven door de Emmy genomineerde componist Pinar Toprak (Captain Marvel). "Mijn doel is om een score te creëren die resoneert in de harten en hoofden van de mensen, die hen bijblijft," legt Toprak uit. "Het is zo'n prachtig verteld, mooi verhaal, dat ik ervoor wil zorgen dat het publiek erbij betrokken is. De muziek speelt een rol in dat verhaal." Riviere vervolgt: "Muzikaal gezien was het doel in de eerste plaats om trouw te blijven aan de basis van James Horners originele Avatar-soundtrack en die verder uit te breiden". Landry voegt toe: "Pinar begreep echt het Avatar DNA en wat de Avatar muziek zo memorabel en iconisch maakt."

Aangezien Avatar: Frontiers of Pandora's Western Frontier bestaat uit enorm verschillende regio's met verschillende clans en biomen, zorgde Toprak ervoor dat haar score de toon van elke regio weergaf door middel van unieke muzikale thema's. Riviere legt uit: "Ons doel was om een interactieve en naadloze ervaring te creëren en om een emotionele band met de wereld en de personages mogelijk te maken door middel van de soundtrack en de thema's, die evolueren afhankelijk van waar je bent en wat je doet in het spel."

Er is ook het overkoepelende thema van Na'vi worden, dat terugkomt in de score door het toenemende gebruik van houtblazers, percussies en een Bulgaars koor. "De muziek van Avatar: Frontiers of Pandora is echt uniek," zegt Landry. "We zijn erin geslaagd om de grenzen tussen videogame en filmervaring te doen vervagen. Ik hoop echt dat het aansluit bij de verwachtingen van de fans."

 
Terug
Bovenaan