Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie

Ik heb een "laag" technisch profiel (elektricien dus) met +- 15j ervaring voornamelijk uitvoerend maar ook leidinggevend en ik heb nu, de voorbije 2 maand, al 4 cold calls gehad van recruiterders. Ik weet dat er een tekort is maar is het zo erg?
Daarbij aansluitend, is het de moeite om bvb een LinkedIn te maken? Ik ben niet op zoek maar sta altijd open voor interessante aanbiedingen.... plus, binnen dit en 5j ben ik sowieso uit de praktijk (zou moeten lukken bij huidige WG) maar sneller kan altijd.

Ik heb een "laag" technisch profiel (elektricien dus) met +- 15j ervaring voornamelijk uitvoerend maar ook leidinggevend en ik heb nu, de voorbije 2 maand, al 4 cold calls gehad van recruiterders. Ik weet dat er een tekort is maar is het zo erg?
Daarbij aansluitend, is het de moeite om bvb een LinkedIn te maken? Ik ben niet op zoek maar sta altijd open voor interessante aanbiedingen.... plus, binnen dit en 5j ben ik sowieso uit de praktijk (zou moeten lukken bij huidige WG) maar sneller kan altijd.
Ik heb zo een basic Linkedin,met weinig op. Vroeger toen ik een carrièremens was had ik een uitgebreid profiel met massas connecties en aanbevelingen. Ik sta open voor recruiters, maar dat zijn toch vaak bureaus die gewoon een fee willen opstrijken ( genre LMH, manpower, hays, experza, vind!)

Interessante jobs moet je zelf zoeken. Wat bedoel je met binnen dit en 5 jaar uit de praktijk?

Interessante jobs moet je zelf zoeken. Wat bedoel je met binnen dit en 5 jaar uit de praktijk?
Simpel, ik nader de 40 en ik merk nu al dat de fysiek het begint na te laten, ik ga over 5j echt niet meer heelder dagen op mijn knieën rondkruipen en buisjes vastleggen...

En ik ben niet op zoek (tot nu toe wel altijd zelf gevonden) maar ge weet nooit wat er in uw schoot komt gevallen denk ik dan, niet geschoten is altijd mis.

Simpel, ik nader de 40 en ik merk nu al dat de fysiek het begint na te laten, ik ga over 5j echt niet meer heelder dagen op mijn knieën rondkruipen en buisjes vastleggen...

En ik ben niet op zoek (tot nu toe wel altijd zelf gevonden) maar ge weet nooit wat er in uw schoot komt gevallen denk ik dan, niet geschoten is altijd mis.
Ik ken dat fysiek ongemak van werken op de betonplaat. Ik zou dat ook niet meer doen voor een baas. Misschien moet je eerder techniekerswerk gaan doen en niet meer het puur installateurswerk?

@Gromker, ik gok dat in uw sector een LinkedIn profiel minder cruciaal en nuttig is?
Maar het zal zeker ook geen kwaad kunnen imo. In het slechtste geval heeft het u wat tijd gekost en levert het niks op...

ALS ge 1 maakt, zou ik wel een half uurke ofzo uittrekken om het even deftig in te vullen (ge moet niet elk veldje in detail invullen, maar uw ervaring en expertise meegeven is wel waardevol) en proberen wat (echte) connecties te zoeken.

iemand die toevallig weet of Selor mondelinge testen doet met Corona? Wil mij inschrijven voor mondeling Frans en er staat ook inschrijvingen zijn open maar ik kan nergens aanduiden dat ik mij wil inschrijven of een datum kiezen.

Iemand die iets meer kan vertellen over het interne personeelsbeleid/de sfeer/reputatie binnen Cegeka?
Wat wil je precies weten?

Cegeka is een bedrijf met +5000 werknemers, de sfeer en dergelijke zal dus volledig afhangen van het team waarin je terecht komt.

Ik heb onbetaald verlof gekregen van werkgever 1 om bij werkgever 2 te gaan werken en indien het mij niet aanstaat, terug te kunnen keren.

Nu heeft werkgever 1 laten weten geen vakantieattest te kunnen leveren omdat mijn contract nog niet beëindigd is. Werkgever 2 heeft er nog niet naar gevraagd, maar dat is een kwestie van tijd denk ik? Valt nog te voorkomen dat ik tegen werkgever 2 moet zeggen dat ik op onbetaald verlof ben?

Ik heb onbetaald verlof gekregen van werkgever 1 om bij werkgever 2 te gaan werken en indien het mij niet aanstaat, terug te kunnen keren.

Nu heeft werkgever 1 laten weten geen vakantieattest te kunnen leveren omdat mijn contract nog niet beëindigd is. Werkgever 2 heeft er nog niet naar gevraagd, maar dat is een kwestie van tijd denk ik? Valt nog te voorkomen dat ik tegen werkgever 2 moet zeggen dat ik op onbetaald verlof ben?
Ze gaan het ten laatste in december vragen, je kan altijd zeggen dat je werkgever het nog niet heeft gegeven aan jou, maar je datum einde contract staat daar toch op, dus ja, wg2 kan het wel degelijk allemaal te weten komen.

Zou zen aantal uren bijwerken naar mijn diploma interessanter zijn dan een flexijob of is dat ongeveer breakeven?

Ik laat de berekening nog maken om daar een goed zicht op te krijgen.

Zou zen aantal uren bijwerken naar mijn diploma interessanter zijn dan een flexijob of is dat ongeveer breakeven?

Ik laat de berekening nog maken om daar een goed zicht op te krijgen.
Als je geen uurlonen zegt, is het moeilijk te rekenen.

Groot verschil als je gaat poetsen aan 10,28 euro 3 uur per week of in een driesterrenrestaurant aan 20 euro bijklust. Groot verschil als je normaal uurloon 11 euro is of indien je 40 euro per uur verdient met je normale job.

Als je geen uurlonen zegt, is het moeilijk te rekenen.

Groot verschil als je gaat poetsen aan 10,28 euro 3 uur per week of in een driesterrenrestaurant aan 20 euro bijklust. Groot verschil als je normaal uurloon 11 euro is of indien je 40 euro per uur verdient met je normale job.
Geen idee wat mijn uurloon is.

De flexijob is betaald aan 12 €/uur.

De andere job zou als thuisverpleegkundige zijn bij WGK. Betaald volgens IFIC barema, maaltijdcheques en kilometervergoeding voor gebruik eigen wagen.

Voor zover ik weet, zit ik in de hoogste belastingsschaal. Moest dat relevant zijn.

Ik zou niet weten hoeveel het ific Barema bedraagt voor een thuisverpleegkundige
Dat zal met zijn anciënniteit rond de 20 euro liggen:

Hij valt onder categorie 14.

Laatst bewerkt:
Dan zal, als de flexijob hetzelfde aantal uren oplevert, die flexijob net voordeliger uitdraaien

Hm, had gehoopt wat minder uren te kunnen draaien bij wgk.

Nu toch bijna 8 dagen per maand 8 uur als flexijob.

Hm, had gehoopt wat minder uren te kunnen draaien bij wgk.

Nu toch bijna 8 dagen per maand 8 uur als flexijob.
check toch eens wat er op je loonfiche staat. Cat 14 met 7 jaar is 20,14 euro. Cat 14 met 8 jaar is al 20,56. 3 jaar later zit je al weer meer dan een euro hoger.

Je zei overigens dat je in de hoogste belastingsschaal zou zitten. Klopt niet als je een uurloon van 20 euro hebt en verder geen noemenswaardige inkomens. Check eens je belastbaar loon op je belastingsaangifte :).

Als ik aan de lagere schaal (45% ipv 50%) reken en met 20,14 (7 jaar ancienniteit), dan kom ik op:

(20,14 x 0.8693 (de RSZ eraf) x 13,92/12 (eindejaarspremie en vakantiegeld verrekenen) x 0.55 (45% belasting) + 0,85 euro (verrekening maaltijdcheques/uur= 12,01 euro. (de eindejaarspremie is wel een klein beetje minder in de thuiszorg dan wat ik uitreken, maar de exacte formule is iets te ingewikkeld om hier ook nog te gebruiken)

Dus het verschil is héél klein en zal uiteindelijk wel in het voordeel van het WGK draaien. Want je uren als flexijobber zijn wss minder zeker én mss heb je als thuisverpleegkundige ook nog premies wegens onregelmatige diensten/zaterdagwerk/zondagwerk? (ken ik niet van buiten)

check toch eens wat er op je loonfiche staat. Cat 14 met 7 jaar is 20,14 euro. Cat 14 met 8 jaar is al 20,56. 3 jaar later zit je al weer meer dan een euro hoger.

Je zei overigens dat je in de hoogste belastingsschaal zou zitten. Klopt niet als je een uurloon van 20 euro hebt en verder geen noemenswaardige inkomens. Check eens je belastbaar loon op je belastingsaangifte :).

Als ik aan de lagere schaal (45% ipv 50%) reken en met 20,14 (7 jaar ancienniteit), dan kom ik op:

(20,14 x 0.8693 (de RSZ eraf) x 13,92/12 (eindejaarspremie en vakantiegeld verrekenen) x 0.55 (45% belasting) + 0,85 euro (verrekening maaltijdcheques/uur= 12,01 euro. (de eindejaarspremie is wel een klein beetje minder in de thuiszorg dan wat ik uitreken, maar de exacte formule is iets te ingewikkeld om hier ook nog te gebruiken)

Dus het verschil is héél klein en zal uiteindelijk wel in het voordeel van het WGK draaien. Want je uren als flexijobber zijn wss minder zeker én mss heb je als thuisverpleegkundige ook nog premies wegens onregelmatige diensten/zaterdagwerk/zondagwerk? (ken ik niet van buiten)
Ok, even gekeken.

Mijn gemiddelde aanslagvoet was 29.5. Daar dacht ik dus verkeerd over. In welke mate verandert dit de zaak?

Als ik je formule volg dan kom ik wel beter uit qua uurloon voor WGK.

Ik wil de switch maken als het de moeite waard is en eventueel een beetje minder te werken dan 8 dagen aan 8 uur.

Mijn dochtertje wordt groter en de uren op de markt zijn nu ook niet zo comfortabel.

Ik kom uit nacht, slaap wat en de dagen nadien eruit om respectievelijk 5h, 4h30, 4h en 3h30.

Als ik dan eventueel kan ruilen om van 8 tot 17h te werken drie dagen en zaterdagvoormiddag van 8h tot 13h. Dan dacht ik toch met minder inspanning hetzelfde te bekomen.

Een stuk meer slaap en ritme die het huishouden ten goede komen.

Terug
Bovenaan