Ongewenste callcenter telefoontjes op vaste lijn

Satangel

Member
Ongewenste telefoontjes, voornamelijk van 'Microsoft' in 1 of ander shady callcenter. Gebeurt toch wel 5 keer per week, echt niet meer plezant.

Ik vind het nummer niet die belt op onze landlijn, ik heb ook gekeken in MijnTelenet en je kan enkel uitgaande oproepen blokkeren.

Heb al meermaals gezegd dat ze niet hoeven te bellen, dat de persoon overleden is, .... Wat kan ik nog doen?
 
Advies dat mij gegeven is door cybersecuritymanager op 't werk: telefoon nooit opnemen als je het nummer niet herkent. Want als je opneemt, dan weten ze dat dat nummer actief is.
 
Tegenwoordig ook vrij vaak last van ongewenste telefoons allerlei (toch minstens 1 x per week). Als ik al opneem zeggen ze ofwel niks, oftwel is het in jet frans te doen en proberen ze u iets aan te smeren. SMS gelijk tgc_9012 heb ik ook regelmatig. Van zogezegd Bpost, de federale overheid of de bank. Gisteren zelfs een SMS met een uitnodiging om 1500€ per maand te verdienen om betatester te worden van iets. Ja, want solliciteren doen we met een SMS-linkje natuurlijk...
Ik denk dat een of ander bedrijf mijn GSM-nummer doorverkocht heeft en 'k vind het wel vrij kak.
 
Tegenwoordig ook vrij vaak last van ongewenste telefoons allerlei (toch minstens 1 x per week). Als ik al opneem zeggen ze ofwel niks, oftwel is het in jet frans te doen en proberen ze u iets aan te smeren. SMS gelijk tgc_9012 heb ik ook regelmatig. Van zogezegd Bpost, de federale overheid of de bank. Gisteren zelfs een SMS met een uitnodiging om 1500€ per maand te verdienen om betatester te worden van iets. Ja, want solliciteren doen we met een SMS-linkje natuurlijk...
Ik denk dat een of ander bedrijf mijn GSM-nummer doorverkocht heeft en 'k vind het wel vrij kak.

Heb je hem al eens ingetoetst op Google of andere zoekmachine? Misschien staat die een lijst daar.
 
Heb je hem al eens ingetoetst op Google of andere zoekmachine? Misschien staat die een lijst daar.
Yep maar niks te vinden. Ben echt weigerachtig om nog ergens een telefoonnummer te geven als ik me ergens registreer, als het verplicht is geef ik steeds een hoop nullen op. Alles wordt toch te grabbel gegooid anders.
 
Ongewenste oproepen: opnemen en de lijn laten open liggen.
Zo ben ik daar vanaf geraakt.
Ongewenste sms'en, zoals tgc_9012 zegt, maar ik stuur dan geen bericht terug.
Privacy? Welke Privacy?
 
Hier ook sinds pakweg anderhalf jaar of zo, maar da's eerder in periodes.
Kan mij vooral vorig jaar in de winter herinneren, moet zo ook februari-maart geweest zijn denk ik, dat ze ons gedurende enkele weken aan een stuk elke dag 2-3 keer opbelden.
Wel chance dat ze ons nooit uit bed gebeld hebben, en dat het altijd mooi tijdens de 'kantooruren' was :p
Soms zeiden ze gewoon niets, als ze iets zeiden was het meteen in gebrekkig engels, was ook elke keer iemand anders leek me, mannen/vrouwen, heb er zo ook eens ene aan de lijn gehad met een heel franke teut. Die had wel door dat er bij mij niets te rapen viel en die ging wel heel ferm in discussie. En hij vond het precies leuk ook om mensen te treiteren.
Anyway, na een tijd beginnen dreigen met politie en de dag erna was't ineens gedaan.
Daarna maanden niets meer gehoord. In het najaar terug eens een tel. gehad van die mannen maar daar was het bij gebleven.
En nu vorige week terug een dag of 2 op rij telefoons gehad. Maar had dit topic gelezen en heb beide keren gewoon niets gezegd toen ze belden.
Na een paar "Hello? Hello?" 's en dan 20s stilte legden ze vanzelf toe. Ze hebben niet meer teruggebeld :p
 
Na een paar "Hello? Hello?" 's en dan 20s stilte legden ze vanzelf toe. Ze hebben niet meer teruggebeld
Da's hier de laatste tijd ook veel, maar dan op mijne voicemail, want ik pak nooit op.
Tegenwoordig zijn het +32 2 xxx xx xx nummers, ondertussen al 7 geblocked.
Tijdje ervoor was't constant Tsjechische nummers.
 
Ik heb hetzelfde aan de hand maar dan ''zogezegd'' van Proximus en op mijn mobiel nummer, geregeld telefoon van een 02 nummer en dat ik dan zogezegd al mijn mobiele 4G data opgebruik de voorbije 6 maanden volgens hun ''analyze'' en ik dan beter een abbo van 37 pak ipv van 26 maar ik heb 15gb data per maand en in de Proximus app kom ik nooit boven de 6gb per maand als ik dat check.

Maar zoals hierboven gezegd als je geen voicemail achter laat in dat geval en ik ken het nummer niet dan neem ik enkel op als ik echt niets te doen heb en thuis in de zetel zit, anders kan je wel inspreken voor wat het was en of ik kan terug bellen en anders ga ik er van uit dat het maar zever of spam is.
 
Da's hier de laatste tijd ook veel, maar dan op mijne voicemail, want ik pak nooit op.
Tegenwoordig zijn het +32 2 xxx xx xx nummers, ondertussen al 7 geblocked.
Tijdje ervoor was't constant Tsjechische nummers.
Heb ik een tijdje terug ook constant gehad. Soms 4-5 keer op een dag. Vooral nummers van Roemenië, VK, Kroatië, Frankrijk en elke keer een ander nummer.

Heb gewoon een firewall app geïnstalleerd en buitenlandse nummers geblokkeerd. Kreeg wel elke keer een melding, maar telefoon ging niet over. Elke keer dat die belde die specifieke nummers op de zwarte lijst gezet en heb sinds een paar maanden geen enkele keer telefoon van zo'n nummers gekregen.

Mijn telefoon heeft zelf ook een zwarte lijst, maar kan geen buitenlandse nummers blokkeren, enkel als ze gebeld hebben.
 
Terug
Bovenaan