Onderzoek: Dementie in Vlaanderen

silkecreten

New member
Hallo iedereen!

Zoals veel van jullie zelf ondervinden, komen steeds meer mensen met dementie in aanraking. Toch is er relatief weinig geweten over het beeld dat Vlamingen over die aandoening hebben. Daarom verspreid ik samen met prof. dr. Priscilla Heynderickx van de KU Leuven een enquête die naar kennis en meningen over dementie in Vlaanderen peilt. We zijn dus op zoek naar meerderjarige mensen met de Belgische nationaliteit.

De resultaten van het onderzoek kunnen leiden tot een verbeterde interactie. Het invullen van de vragenlijst neemt ongeveer 15 minuten in beslag. Het is volledig anoniem (en ethisch goedgekeurd) en kan via deze link: https://kuleuven.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_9FDUTCXBBdrDbtH . Bij vragen over het onderzoek kunnen jullie mij ook via mail contacteren: [email protected]. Steun het onderzoek door de enquête met uw vrienden en uw familie te delen.

Dank jullie wel!
 
Ik ken veel mensen die veel te weinig slapen en dan bijna doodvallen als ze werken, slaap is heel belangrijk tegen alles en ook tegen dementie.
 
Ik ken veel mensen die veel te weinig slapen en dan bijna doodvallen als ze werken, slaap is heel belangrijk tegen alles en ook tegen dementie.
Klopt, ze kennen de precieze oorzaak voor dementie nog niet, jammer genoeg, maar slaap is zeker een belangrijke factor. Wat hart- en vaatziekten kan veroorzaken, speelt ook mee bij dementie.
 
Terug
Bovenaan