Olympische Winterspelen 2022

Redelijk schandalig. Uiteindelijk 4 sprongen van 4 verschillende landen (allemaal medaillekandidaten) die ongeldig verklaard zijn door de jury voor materiaal wat niet in orde was ofzo. Terwijl er in het weekend niks aan de hand was.
Uiteindelijk goud voor de favoriet Slovenië, zilver voor Rusland dat normaal 5e ofzo zou worden en brons voor Canada die normaal 0% kans hadden op een medaille.
Jury's die scores bepalen, toch een beetje achterhaald. Hier zit een geurtje aan
Dan gaan we veel sporten mogen schrappen :lol:

lmao, hier is een sport sub-forum. Persoonlijk geen fan van sport of competitie, maar de broer is coach dus ja.

soit, die Stijn en Hanne Desmet hebben nog getraind met mijn broer (die nu hulpcoach is en de volgende lading is aan het preppen).
Jammer dat Stijn zo vroeg eruit ligt, vond ik wel ne toffe pé.
Ik zag dat Mathias Vosté ook aanwezig was, die komt ook van short-track maar doet nu blijkbaar langebaan. Ook getraind met mijn broeder.

Lol Hanne (Desmet). Plaatste zich met alle moeite van de wereld voor de kwartfinales. In de HF kon ze de rest niet volgen en ze moest al snel een gaatje laten, ze was eigenlijk 100% kansloos. Dan valt er iemand letterlijk weg. Een beetje later vallen er nog 2 letterlijk weg. Hanne ziet plots haar kans, perst er met een sprintje nog alles uit en wordt nog nipt tweedes en gaat naar de HF :biglaugh:

Ik vind Shorttrack altijd zo dubbel. Soms is gewoon al rechtblijven voldoende om u te plaatsen, want daar wordt enorm véél gevallen.

En bij Hanne is het nét omgekeerd lol. Ze is zonet gevallen in haar HF maar ze wordt heropgevist (DQ concurrente) en ze mag naar de finale. :rofl:
Ik zou toch eens meer naar shorttrack kijken i.p.v. je te baseren op de OS…

Ik zou toch eens meer naar shorttrack kijken i.p.v. je te baseren op de OS…
Ik kijk al 30 jaar naar het shorttrack, sinds Geert Blanchart meegedaan heeft (1992). Er wordt eigenlijk niet zo verschrikkelijk véél gevallen, maar in vergelijking met véél andere sporten is het percentage wel hoog sé. Ook véél DQ's in verhouding tot véél andere sporten.

Technisch is het gewoon een héél moeilijke sport. Je zit ook héél dicht op elkaar gepakt.

Ik zat op de NOS te kijken tijdens de live finale , khad zelf niet door dat er een Belgische id finale zat :p pas later in de verslaggeving van VRT doorgehad .

Ik kijk al 30 jaar naar het shorttrack, sinds Geert Blanchart meegedaan heeft (1992). Er wordt eigenlijk niet zo verschrikkelijk véél gevallen, maar in vergelijking met véél andere sporten is het percentage wel hoog sé. Ook véél DQ's in verhouding tot véél andere sporten.

Technisch is het gewoon een héél moeilijke sport. Je zit ook héél dicht op elkaar gepakt.
Het is dan ook een contactsport maar verhalen zoals Bradbury, die de sport zogezegd typeert, geeft een totaal verkeerd beeld. Korea trouwens naar TAS gestapt en je kunt het ze niet kwalijk nemen want de PEN van Hwang was zeer twijfelachtig, zelf onbestaande in mijn ogen. Die van Liu is terecht, zeker die van op de meet.

Toch jammer dat je niet eenvoudig kan langeafstandsschaatsen in Belgie. Lijkt me thans echt heel plezant om te doen. Zalige sport om te kijken ook;

die willekeur bij shorttrack is toch te bizar voor worden. Die mannen zijn in de leer geweest bij onze Belgische voetbalrefs en VAR :crazy:

die willekeur bij shorttrack is toch te bizar voor worden. Die mannen zijn in de leer geweest bij onze Belgische voetbalrefs en VAR :crazy:
veel drama ook binnen die sport, zelfs in de Belgische competities (waar ik regelmatig bij ben om de broer nog eens te zien).
ik lach daar altijd mee want het is toch maar een spel, maar dat wordt niet echt geapprecieerd door die mannen die het menen.
ze mogen het hebben want ik heb al veel benen gepenetreerd zien worden en zelf ooit een rug volledig doorstoken door zo een mes van de schaats.
broer zelf moeten stoppen met voor de spelen te gaan door een dubbele beenbreuk.

Stevige dopinggeruchten over de nummer 1 in het kunstschaatsen bij de vrouwen, zou goed nieuws zijn voor Hendrickx wel :p .

Stevige dopinggeruchten over de nummer 1 in het kunstschaatsen bij de vrouwen, zou goed nieuws zijn voor Hendrickx wel :p .
Loena is volgens mij de beste ter wereld zonder :shutup: (Als ze natuurlijk géén fouten maakt hé ;))

Allé ja ik wil de Russinnen niet rechtstreeks beschuldigen -zonder gebrek aan bewijzen- maar als je ziet dat 1 land een absurd hoger niveau haalt dan alle andere landen .. laten we zeggen: Ik zou niet verrast zijn als één van de Russinnen te veel van het potje gegeten heeft en nu effectief betrapt is.

Echter zolang er géén officieel statement is, is het gewoon een vorm van speculatie ..

Laatst bewerkt:
goh ja medaille teamcompetitie niet gekregen vanwege officieel juridische problemen. T stinkt er weer serieus.

goh ja medaille teamcompetitie niet gekregen vanwege officieel juridische problemen. T stinkt er weer serieus.
Als de geruchten waar zijn dan zou Loena mogelijks nog het brons pakken op het EK. Maar dat valt af te wachten.
Maar ja, er stinkt precies wel 'iets'. Misschien overmatig zweet. :rofl:

Het Russisch olympisch comité (ROC) blijft alvast achter Valieva staan. Het ziet geen reden om haar uit competitie te nemen. “Ze heeft het recht om zonder beperkingen deel te nemen aan trainingen en competities

Tja, wat had je anders van de russen verwacht he. Ze leren het daar niet. Sluit ze nog maar eens uit van alle competities.

Bron

Tja, wat had je anders van de russen verwacht he. Ze leren het daar niet. Sluit ze nog maar eens uit van alle competities.

Bron
Dat is zoals tegen een klein kind 'raak dat vuur niet aan!' zeggen, dat kind negeert u en hij/zij raakt alsnog het vuur aan. Dat doet pijn.

Maar je bent een stoere Rus! Russen hebben géén pijn of mogen dat alvast nooit laten zien! Dus wat doet de Rus? Ondanks dat het pijn doet, blijft ie voor eeuwig het vuur aan raken.

Nu goed: Ze is nog minderjarig dus de straf kan gaan van een reprimande tot de maximumstraf van 2 jaar.
Maar wat het eindverdict ook zal zijn, wat erger is, is dat Rusland toch alweer een slechte beurt maakt. :S

Laatst bewerkt:
Nu goed: Ze is nog minderjarig dus de straf kan gaan van een reprimande tot de maximumstraf van 2 jaar.
:S
Als ze mee doen met de elite, dan moeten ze ook niet kijken naar minderjarig of niet. De regels zouden daar voor iedereen gelijk moeten zijn.
Dus alles afpakken vanaf de positieve test en uitsluiten voor competitie voor X tijd

Terug
Bovenaan