Olympische Winterspelen 2022

Zend sporza het eigenlijk uit met eigen commentatoren?
De livestream op sporza was met een engelse commentator. (Voor mij geen probleem opzich)

Shorttrack toch begonnen met een eerste teleurstelling voor Schulting. Prachtige 500m gereden waar ze letterlijk iedereen op een hoopje reed en OR. Jammer genoeg gevallen in de mixed relay. Hanne Desmet als beste 3e door maar kwartfinale zal toch de eindhalte worden aangezien haar capaciteiten op de langere afstanden ligt. Stijn Desmet onbezonnen naar binnen gesneden en dus een terechte penalty.

Schulting zal nog wel minstens twee (en als de 500m wat meezit drie) titels pakken maar t was een beetje een bijzondere rit wel ja, hollanders leken op t dooie gemakje richting finale te schaatsen in de relay en dan ineens pets op de grond zonder dat er iemand echt in de buurt was.

Op de 3km toch ook "maar" één medaille voor onze Noorderburen, wel een gouden met Schouten (die ook zomaar drie keer goud kan pakken, 5km en massastart is zij ook favoriete).

Biatlon relays was zeer spannend na meer dan een uur sprint met drie waarin Boe toch weer de winst binnen harkte voor de Noren voor de Fransen en de Russen.

Kingsbury die zowat alles wint al jaren in de moguls (toch bijna alles) ook geklopt door een Zweed, had de eerste meervouvdige OS kampioen kunnen worden op dat onderdeel.

Johaug een andere die zowat alles wint al enige tijd wint zowaar haar eerste individuele goud (straf dat dit nu pas komt) maar wel met machtsvertoon.

Benieuwd morgen vooral naar de Downhill skiën bij de mannen en hoe ver Nils Van Der Poel de Nederlanders achter zich laat op de 5km snelschaatsen. Bart Swings zal wel top 8 (en top 5 denk ik ook nog) rijden, medaille zal er net niet inzitten.

Bart Swings zal wel top 8 (en top 5 denk ik ook nog) rijden, medaille zal er net niet inzitten.
Top 8 is er, top 5 niet, degelijke race maar niks al te bijzonders.

Van Der Poel tot de laatste ronde achter op de tijd van Roest maar won toch nog :love: .

Allee Evy poppe er ook al uit. Ze hadden precies toch beter die Loranne gestuurd

Als ons Evy Poppe zoals verwacht meteen uitgeschakeld. En daarvoor moest Smans thuisblijven. Achterlijke bond.

Ondanks dat ik fan ben van Evy,
Begrijp ik het ook niet.

Het had haar gesierd had ze haar plaats afgestaan.

Als ge echt goed zijt, hebde ni eerst 3 olympische spelen nodig om iets te bereiken (denk in)

Denk ni dat ze veel zal te brengen hebben op de big air.

Soit Evy is 17, ge kunt haar natuurlijk niets kwalijk nemen

Swings 7de op de 5k. Hij was niet helemaal tevreden maar de top-3 was buiten zijn mogelijkheden denk ik. En of je nu 4des of 7ste bent. T'is een Olympische medaille diploma en meer zat er niet in. Dus alles OK.

Soit Evy is 17, ge kunt haar natuurlijk niets kwalijk nemen
Ze is ook niet kwaad op Evy hé. Evy kan er niets aan doen dat ze haar verkiezen boven Loran.
Ik had persoonlijk ook Loran gestuurd maar het was nu zo. Het beste dat Evy kon doen was haar .. mmm best doen?

Het had haar gesierd had ze haar plaats afgestaan.
Dat doet bijna niemand in praktijk hé ;)
Maar dat had ze kunnen doen sure ..

Laatst bewerkt:
Top 8 is er, top 5 niet, degelijke race maar niks al te bijzonders.

Van Der Poel tot de laatste ronde achter op de tijd van Roest maar won toch nog :love: .
Roest toch laten liggen in de laatste 3 rondes. Normaal gezien is één van zijn sterke eigenschappen toch net naar die hoge 28’er of lage 29’er te gaan in de laatste ronden en daar het verschil te maken. Was nu toch niet het geval. Swings toch eerder matig dan goed. Wel jammer van Kramer maar die zijn rug is tot op het bot versleten. De ploeg van Orie presteert toch maar bwa deze Spelen.

Swings 7de op de 5k. Hij was niet helemaal tevreden maar de top-3 was buiten zijn mogelijkheden denk ik. En of je nu 4des of 7ste bent. T'is een Olympische medaille en meer zat er niet in. Dus alles OK.
Bij mijn weten is een medaille nog altijd alleen het podium :p

Lol Hanne (Desmet). Plaatste zich met alle moeite van de wereld voor de kwartfinales. In de HF kon ze de rest niet volgen en ze moest al snel een gaatje laten, ze was eigenlijk 100% kansloos. Dan valt er iemand letterlijk weg. Een beetje later vallen er nog 2 letterlijk weg. Hanne ziet plots haar kans, perst er met een sprintje nog alles uit en wordt nog nipt tweedes en gaat naar de HF :biglaugh:

Ik vind Shorttrack altijd zo dubbel. Soms is gewoon al rechtblijven voldoende om u te plaatsen, want daar wordt enorm véél gevallen.

Mijn god, wat een rollercoaster in die race van Stijn Desmet!
1e start: hij glijdt uit bij inhaalmanoevre, maar race wordt ronde later herstart.
2e start: beter weg en 3e positie, wringt zich nr 2e en achter hem gaan ze onderuit. Maar hij krijgt penalty wegens hinderen van de anderen en vliegt er uit :(
En bij Hanne is het nét omgekeerd lol. Ze is zonet gevallen in haar HF maar ze wordt heropgevist (DQ concurrente) en ze mag naar de finale. :rofl:

Laatst bewerkt:
Al 3 diskwalificaties bij de mixed team schansspringen, vreemd
Redelijk schandalig. Uiteindelijk 4 sprongen van 4 verschillende landen (allemaal medaillekandidaten) die ongeldig verklaard zijn door de jury voor materiaal wat niet in orde was ofzo. Terwijl er in het weekend niks aan de hand was.
Uiteindelijk goud voor de favoriet Slovenië, zilver voor Rusland dat normaal 5e ofzo zou worden en brons voor Canada die normaal 0% kans hadden op een medaille.
Jury's die scores bepalen, toch een beetje achterhaald. Hier zit een geurtje aan

Terug
Bovenaan