Offerte voor heraanleg oprit en terras (kasseien): normale prijs?

Gezien de oppervlakte vind ik dit precies nu ook niet zó waanzinnig duur tbh.

Maar dé correcte oplossing is hier al gegeven: vraag prijs op minstens 3 plaatsen, dan ga je héél snel een indicatie hebben of een prijs realistisch is of niet. Als die 3 prijzen dicht in de buurt liggen zal de prijs correct zijn, als er eentje uit schiet (zowel naar onder als boven) weet je dat daar waarschijnlijk iets niet klopt. Je kan ook altijd zelf eens even proberen rekenen... €500/dag/man + materiaal. Mensen hebben naar mijn ervaring wel de neiging om werkuren (vaak drastisch) te onderschatten...

Vergeet overigens ook het materieel niet, ik zie dat op deze offerte bv niet apart op staan. Ik zou toch op voorhand even navragen of dat materieel bij in de kost van de uitvoering zit dat ze niet nadien nog afkomen met een kraantje van €100/dag... stond niet op offerte dus je kan daar over discussieren nadien maar je kan beter van in het begin alle discussies achteraf vermijden.

Specifiek over het voorschot: 40% is véél te véél voor dit werk. De bestaande kasseien worden herlegd dus het enige wat moet aangekocht worden zijn die keramische tegels? :unsure: Das 15% van de offerte en daar zit dan al plaatsing in ook. Ik zou hier echt nooit meer dan 10% voorschot voor betalen. Daarmee is het risico van de aannemer dat hij met dat materiaal blijft zitten bij annulatie afgedekt en dat is waarover het gaat.

Betalingsmodaliteiten algemeen:je zegt 80% voor ze iets gedaan hebben. Puur theoretisch: ja akkoord. Maar in praktijk zijn dit snelle werven hé, het is geen nieuwbouwwoning met een doorloop van 9 maand oid. Dit is waarschijnlijk een werf die op een week (max 2) wordt afgehandeld. Dan kan je wel factureren volgens vordering der werken maar wat ga je doen? Elke 2 dagen een factuur sturen? Das ook belachelijk hé... en ik zou als vakman ook niet akkoord zijn met pakweg 20% voorschot en dan pas 80% na afronding werken. Als de klant dan begint te discussieren ben je gechareld, als de klant een discussie start over de laatste schijf van 20% zijn je kosten in principe wel afgedekt en gaat het vooral nog over je marge... dat gezegd zijnde lijkt 15% voorschot - 55% start - 30% oplevering een faire regeling.

EDIT: last but not least. Ik zou nooit meer akkoord gaan met een budgetprijs voor afvoer. Wij hebben onszelf daarmee dik in het zak gezet bij de grondwerken voor onze tuin. Als ze ter plaatse zijn komen kijken is het aan hun, met hun kennis van zaken om dit correct in te schatten en hiervoor de nodige provisie te voorzien.
 
200m² oprit is wel de moeite, hier doet het stad al vervelend als je een tweede parkeerplaats wil op je oprit.
 
Tja en als je die individuele posten bekijkt ziet dat er allemaal vrij logisch uit eigenlijk.

Wij hebben hier voor onze oprit 140m² (net voor corona) in platines gelegd een 18.000 euro betaald.
Geen rioleringswerken, geen elektrische werken (zelf gedaan) en ook slechts 2 kleine putdeksels.

Zijn ze ook 6 werkdagen aan bezig geweest.

Oprit was gewoon gravé met aarde onder, dus kon gemakkelijk weggeschept worden.
 
Voor dat bedrag kan je toch serieus veel andere nuttige werken doen aan een huis (indien dat nog een mogelijkheid is) die wrs ook meer renderen.
 
Voor dat bedrag kan je toch serieus veel andere nuttige werken doen aan een huis (indien dat nog een mogelijkheid is) die wrs ook meer renderen.
Ik vermoed dat het hier niet gaat over een klein huis waar je met 50k waarschijnlijk sowieso niet heel veel kan doen :)
 
Ik vermoed dat het hier niet gaat over een klein huis waar je met 50k waarschijnlijk sowieso niet heel veel kan doen :)
met 50k kan je toch al wat doen zoals bv dakrenovatie met isolatie voor een redelijk huis, enz maar zoals ik zei; als dat tot de mogelijkheden behoort en wenselijk is.
 
Ik heb een offerte van +- 5000 euro voor het opnieuw aanleggen van een oprit in kasseien. Ongeveer 90m2
Ook verschillende offertes gevraagd, de meesten lagen rond de 11 à 12000 euro. Ik vind dat zotte prijzen eerlijk gezegd...

🤷‍♂️
 
Hier quasi verplicht/genoodzaakt om +/- 800m² min of meer te verharden - huis in 2de bouwlijn - enkel toegankelijk door lange losweg. Meer een gesel dan een zegen om dat wat betaalbaar/berijdbaar en netjes te houden.
Je kan ook grasdallen of een karrenspoor aanleggen natuurlijk. Niet dat onder die stukjes groen niet gewoon stabilisé ligt ofzo. Maar misschien helpt minder kasseien in totaal om de prijs ook te drukken?
 
Je kan ook grasdallen of een karrenspoor aanleggen natuurlijk. Niet dat onder die stukjes groen niet gewoon stabilisé ligt ofzo. Maar misschien helpt minder kasseien in totaal om de prijs ook te drukken?
Hehe - neenee, gewoon veredelde kiezel hier - oppervlakte is te groot voor grasdallen - laat staan kasseien, bijkomend zijn er best wat zaken/regels om rekening mee te houden i.f.v. doorlaatbaarheid etc. Bijkomend is de losweg niet mijn eigendom maar van de buren, een deeltje ervan is zelfs openbare (wandel) weg. Al zou zo een dreef in kasseien en wat verlichting heel mooi zijn - maar ik ben helaas Rockefeller niet :ROFLMAO:
 
@LaCucaracha - gisteren even gepolst bij buurman (tuinman - aanleg) voor de prijs voor enkel het leggen van grote kasseien en die gaf 52 €/m² op als gangbaar voor dergelijke oppervlakte.
 
Niet noodzakelijk. Ze zullen ongetwijfeld de nodige maatregelen nemen om de waterhuishouding te compenseren. Toch? :)
Ik heb hier 100m² waterdoorlatende (grind in honinggraatmatten met waterdoorlatende fundering) verharding waarvan ik meer dan de helft zou moeten uitbreken van onze stad. Hoe kan je in dit geval de waterhuishouding compenseren?
 
Niet noodzakelijk. Ze zullen ongetwijfeld de nodige maatregelen nemen om de waterhuishouding te compenseren. Toch? :)
Ben ook wel eens benieuwd naar de voorwaarden dan.

De voorschriften die ik steeds onder mijn neus heb gekregen, spreken steeds over waterdoorlatende verharding. Kasseien die opgevoed worden, gegoten beton,..... zijn al uit de boze. Want verharding moet steeds waterdoorlatend zijn.

Quote uit onze voorschriften
De voortuinstroken worden voor maximum 30 % verhard.
Verhardingen worden uitgevoerd in kleinschalige, waterdoorlatende materialen zoals klinkers, betonstraatstenen, dolomiet.
Klinkers/betonstraatsteen met een open voeg zijn waterdoorlatend.


Heel veel mensen hier in de straat zondige hier dus aan. Ook omdat ze het niet weten blijkbaar. Mijn buren hebben heel de voortuinstrook verhard met dolomiet.
Haja dat is toch waterdoorlatend dan mag dat toch?. Neen dat mag niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan