Offerte voor heraanleg oprit en terras (kasseien): normale prijs?

LaCucaracha

Well-known member
Mijn ouders gaan hun oprit en terras heraanleggen met kasseien.

Ze hebben al een eerste offerte opgevraagd en hoewel het een serieuze oppervlakte is, verschoot ik toch wel wat van de prijs, maar geen idee of dit normaal is.


Ook de betalignsmodaliteiten vind ik toch niet echt gebalanceerd: nog voor ze begonnen zijn moet je al 80% betaald hebben, terwijl het hier toch niet om zeer specifiek maatwerk gaat dat ze niet kunnen herverkopen.

Wat denken jullie?
 
Amai. Het zijn dan ook nog eens de eigen kasseien die herlegd worden.

Kasseien leggen is wel erg arbeidsintensief, maar dit vind ik toch wel erg duur.
 
Aankoop en plaatsing van die keramische tegels lijken mij alleszins nogal stevig doorgerekend of moet zijn dat het gewoon erg dure tegels zijn. Over de rest kan ik mij moeilijker uitspreken.

Betalingsmodaliteiten kan misschien een mouw aan gepast worden of vraag dat de kosten van plaatsing en aankoop materiaal uit elkaar worden getrokken.

Maar voor de rest, 315m2 aan verharding? Really?
 
Mijn ouders gaan hun oprit en terras heraanleggen met kasseien.

Ze hebben al een eerste offerte opgevraagd en hoewel het een serieuze oppervlakte is, verschoot ik toch wel wat van de prijs, maar geen idee of dit normaal is.


Ook de betalignsmodaliteiten vind ik toch niet echt gebalanceerd: nog voor ze begonnen zijn moet je al 80% betaald hebben, terwijl het hier toch niet om zeer specifiek maatwerk gaat dat ze niet kunnen herverkopen.

Wat denken jullie?
ik heb toevallig ook een offerte voor mijn oprit liggen, kortelings aan te leggen.

Voor plaatsing (ze maken geen onderscheid tussen klinkers, eurodals of grote tegels), inclusief fundering en grondwerken daarvoor, rekenen ze 80€/m², voor grote (120x120) tegels is de materiaalkost 49€/m². Dat maakt 130€/m² totaal.

Bij u is dat 36€/m² fundering + 98€/m² (tegel + plaatsing) =140€/m².

Dat is dus gelijkaardig. Maar als je rekent dat de materiaalprijs van een tegel rond de 50€/m² is, dan weet je dat ze goed doortellen want je legt niet 1 tegel per uur.
Anderzijds rekenen ze dat allemaal wel want ik kijk nu even op de offerte van mijn vloerder (tegels in huis, 100x100) en die rekende ook 45€/m² plaatsingskosten.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me niet abnormaal van prijs, gaat ook over een behoorlijk grote oppervlakte. Best wel bij meerdere partijen een offerte aanvragen, want de prijzen kunnen serieus schommelen. Voor mijn oprit, terras en paadjes kreeg ik zo offertes binnen van 25k all-in tot 40k all-in.
 
De post van die stabilisee bedding is echt wel prijzig.
Zeker omdat dat maar grof spreiden is,want je klopt ze er nadien toch in. (Plaatsingskost).

Maar er zijn er weinig die nog kasseien plaatsen, al zeker als ze geen kasseien kunnen mee verkopen. Dus veel alternatief zal je niet hebben.

Post 1 uitbraak, daar is 2 man 1 dag aan bezig. Goed verdiend 2900€
 
Lijkt me niet abnormaal van prijs, gaat ook over een behoorlijk grote oppervlakte. Best wel bij meerdere partijen een offerte aanvragen, want de prijzen kunnen serieus schommelen. Voor mijn oprit, terras en paadjes kreeg ik zo offertes binnen van 25k all-in tot 40k all-in.

Dit! Bij ons zat er ook 40% prijsverschil tussen verschillende offertes, waarbij de duurste zeker niet de beste indruk gaf.

Ik vind vooral die voorschotten bij akkoord en bij aanvang werken echt hoog, zeker omdat er weinig materiaal in de totaalprijs zit. Best eens checken wat anderen over dat bedrijf zeggen en eens vragen of ze vorige klanten als referentie kunnen geven.
 
Dat had ik nog gemist, het voorschot is wel heel wat.
Ik betaal bij de mijne niets op voorhand, 100% bij oplevering. Redelijk zou nog zijn als je de materiaalkost als voorschot moet betalen omdat uw aannemer dat anders moet voorfinancieren, en de rest bij oplevering. 80% voor er nog maar iets is gebeurd is best wel veel.
 
Is die grote kost voor stabilisee wel nodig? Want als je de oude kasseien verwijderd dan heb je toch nog de stabilisee liggen voor ze terug te leggen? Voor die uitbraak zou ik aan je ouders voorstellen om het zelf te doen, scheelt ook een pak en kan je niets mis met doen, mooi stapelen op palletten naast de oprit en hebben ze nadien er maar af te nemen om terug te leggen.
 
Is die grote kost voor stabilisee wel nodig? Want als je de oude kasseien verwijderd dan heb je toch nog de stabilisee liggen voor ze terug te leggen? Voor die uitbraak zou ik aan je ouders voorstellen om het zelf te doen, scheelt ook een pak en kan je niets mis met doen, mooi stapelen op palletten naast de oprit en hebben ze nadien er maar af te nemen om terug te leggen.
Weet jij wel wat stabilisee is?
Dat kan je niet herbruiken eens dat uitgehard is.
 
Wist ik niet. Stabilisee die ik destijds onder een klein stuk oprit had verwijderd was nog precies zandvorm, dus ging ervan uit dat dit herbruikbaar was. My bad 🙈
 
Wij hebben net offerte gekregen voor plaatsen terras 30m2, fundering in betonpuin is er al. Totaalprijs is 4 592 EUR excl. BTW.

BeschrijvingPrijs excl. BTW
Leveren tegels 80x80, 32 m2€ 44,90 per m2
plaatsen terrastegels inclusief tegellijm en
chape ( voegen vantegels inclusief)
€ 80,00 per m2
Plaatsen gootje met eindplaatjes beide kanten€ 75,00 per m
Plaatsen boordstenen rondom terras€ 21,00 per m
 
Vragen bijna evenveel voor de stabilisé dan voor het herleggen van de kasseien. Gaan ze die stabilisé met een soeplepel leggen ofzo? Mis ik iets? Dat is toch gewoon een los gestort bed van stabilisé? Absurde prijs imo.
 
regio?

Zijn sowieso allemaal wel dure prijzen eigenlijk... Hoeveel stabil steken ze eronder? Reken nog uw afvoerkost ook, als ze 30cm uitgraven, mag je nog eens 20 euro/m² bij rekenen...
 
Daarom vraag je altijd meerdere offertes ...
Kans is 50/50 dat die boite al vol zit en ze er eigenlijk geen zin in hebben.
Maar ze zetten de prijs op x2 en als je hapt springen ze natuurlijk.
Offertes keuken hier zat een spread op van +60k
 
Ivm die betalingsmodaliteiten, zoek de laatst ingediende balans van die mannen is op. Dan weet je al snel of het een solvabel bedrijf is.
Indien de cash te klein is en de cijfers rood, omdraaien en wegwandelen.
 
Het stukje over de containers vind ik ook bizar geformuleerd.
Ze weten dus nog niet hoeveel containers en welk type ze zullen wegvoeren, maar geven enkel de stukprijs die totaal niet transparant is (is dit voor 10m³ of 4 m³??).
Voor hetzelfde geld komen ze nadien af dat ze 20 containers weggevoerd hebben en er 8.000 € bijkomt voor afvoer.

Ik zou toch ergens anders informeren.
 
Terug
Bovenaan