Obi-Wan Kenobi

Disney+ Obi-Wan Kenobi

Goh, aanvanklijk was ik ook geen fan maar de laatste eps vond ik eigenlijk wel tof. Fanservice idd, maar daar ben ik altijd vatbaar voor :D
Imo toch een beetje redemption voor wat ze McGregor en Christensen hebben aangedaan met de prequels.
 
Ik ben nog altijd teleurgesteld dat ze de kans hebben laten liggen om Vader te laten zeggen: Now I have the high ground, Master.

Komaan, ze staan alleen voor doel en nog trappen ze die bal de tribune in.
Ik heb het in mezelf gedacht terwijl de scène zich afspeelde. In Vader-stem in m'n hoofd. Heerlijk.
 
Ik ben nog altijd teleurgesteld dat ze de kans hebben laten liggen om Vader te laten zeggen: Now I have the high ground, Master.

Komaan, ze staan alleen voor doel en nog trappen ze die bal de tribune in.
Ik snap wel niet waarom hij op dat moment wegloopt.
Was Vader in de veronderstelling dat Obi-Wan dood was? Of wat was de bedoeling dat we moesten denken nadat hij bedolven werd onder de stenen?
Je weet gewoon dat Obi-Wan niet zal sterven, dus ik vond het nogal een vreemde situatie. En Vader moet hem toch kunnen voelen via de force?
 
Ik ben nog altijd teleurgesteld dat ze de kans hebben laten liggen om Vader te laten zeggen: Now I have the high ground, Master.

Komaan, ze staan alleen voor doel en nog trappen ze die bal de tribune in.
Ik was er echt van overtuigd dat hij iets dergelijks ging zeggen! Ik zat vol spanning te wachten en dan... begint hij gewoon die put toe te gooien 😬

Verder, zoals de meesten hier, "Not great, not terrible".

Paar leuke momentjes, maar de logica in het verhaal was vaak ver te zoeken. En ben ik nu de enige die de lightsaber gevechten veel beter vond in de prequels?
 
Die voiceswitches tussen Anakan/Vader :drool:.

Unpopular opinion: The Mandalorian valt enkel bij iedereen in de smaak omdat het iets "nieuws" is in de franchise.
Echte unpopular opinion: ik vond The Mandalorian saai en inspiratieloos, met vreselijk eendimensionele karakters. Ik heb nog geprobeerd om het tweede seizoen een kans te geven, maar echt. Neen.
 
Was Vader in de veronderstelling dat Obi-Wan dood was? Of wat was de bedoeling dat we moesten denken nadat hij bedolven werd onder de stenen?
Je weet gewoon dat Obi-Wan niet zal sterven, dus ik vond het nogal een vreemde situatie. En Vader moet hem toch kunnen voelen via de force?
ja, wij weten dat Obi-Wan niet gaat sterven he, maar Darth Vader heeft Rebels en A New Hope niet gezien, dus die weet dat niet.
ik snap nog altijd niet dat mensen denken dat de force een constante connectie is tussen 2 mensen. Zo werkt dat toch niet? Anders halen Luke en Leia hun eerste verjaardag niet. Net zoals Obi-Wan op Mustafar niet voelde dat Anakin nog leefde, voelde Darth Vader nu niet dat Obi-wan nog leefde.

ik volg de meeste meningen ook wel. Het was geen slechte reeks, maar er zaten een paar hele slechte dingen in bepaalde afleveringen, waardoor het als een ramp aanvoelt. ep 4 was echt een ramp, in ep 3 was de loop van zaken totaal niet logisch, maar de rest viel wel mee.
 
ja, wij weten dat Obi-Wan niet gaat sterven he, maar Darth Vader heeft Rebels en A New Hope niet gezien, dus die weet dat niet.
ik snap nog altijd niet dat mensen denken dat de force een constante connectie is tussen 2 mensen. Zo werkt dat toch niet? Anders halen Luke en Leia hun eerste verjaardag niet. Net zoals Obi-Wan op Mustafar niet voelde dat Anakin nog leefde, voelde Darth Vader nu niet dat Obi-wan nog leefde.

ik volg de meeste meningen ook wel. Het was geen slechte reeks, maar er zaten een paar hele slechte dingen in bepaalde afleveringen, waardoor het als een ramp aanvoelt. ep 4 was echt een ramp, in ep 3 was de loop van zaken totaal niet logisch, maar de rest viel wel mee.
Maar de titel van de serie is Obi-Wan Kenobi. Er werd toch helemaal niet dramatisch gedaan over het feit dat hij misschien dood kon zijn? Ik denk dat zowat niemand, zelfs degenen die niets van SW kennen, dachten dat hij dood zou zijn. Dat Vader dat misschien niet weet, tot daar aan doe, maar je maakt de serie voor de kijker, niet voor Vader.
En hoe zat dat dan bij de eerdere afleveringen waarbij Vader Kenobi kon voelen via de Force? Is die connectie dan iets dat at random aan en uit gaat?
 
Een geslaagde landing maakt nog geen geslaagde vlucht.

Eén van de beste lightsabergevechten van de franchise, een cameo waar iedereen op gehoopt had, goede acteerprestaties (eindelijk voor sommige personages, en dat lag dus duidelijk aan het script/regie niet aan hen als actrice) ...

Maar tegelijkertijd: meer plotholes, overmatig veel aandacht - bait and switch - voor een personage dat me nauwelijks kon boeien (en waarmee ze dan zelfs de finale nog een deel verpesten), lightsaber stabwounds zijn blijkbaar eerder "it's only a flesh wound" geworden dan de doodsteek die het was voor Qui-Gon Jinn in Episode I.

Op een paar leuke quotes en momenten na is deze serie vooral overbodig én boven alles een grote gemiste kans om beter te doen.

Als er nog hoop is voor het Star Wars universum dan ligt die wat mij betreft bij volledig nieuwe dingen, zoals Taika Waititi
die belooft nieuwe oorden te gaan verkennen. Het was net dat wat bijdroeg aan het succes van The Mandalorian.

The Book of Bobba Fett was om vergelijkbare redenen als Obi-Wan Kenobi een teleurstelling en daar was de énige redding de 2 afleveringen die oh ironie, toch terug over The Mandalorian gingen.
 
Die voiceswitches tussen Anakan/Vader :drool:.

Unpopular opinion: The Mandalorian valt enkel bij iedereen in de smaak omdat het iets "nieuws" is in de franchise.
Goh ja, misschien wel. Op zich ook niet zo gek. Want met alle prequels, sequels, midquels en side story's wordt het originele verhaal er alleen maar chaotischer en onlogischer op.
 
De laatste aflevering was in zekere zin wel genieten door Vader en Kenobi, maar dat was het ook. Reva die daar opeens weer springlevend, al dan niet wat mankend, op Tatooine staat slaat ook weer gewoon op niets. Het minst interessante personage wellicht in het star wars universum trouwens als je het mij vraagt.


Nee ze hebben het verkloot. En het jammere is dat het bij deze ook gebeurd is. Wat een interessante verhaallijn had kunnen zijn…
 
kijk, dat je Reva geen goed personage vindt, mij ok hoor. maar "meest nutteloze personage in SWU"?

Jar Jar Binks al vergeten?
of qua échte nutteloosheid: Captain Phasma, Snoke, ...
 
Jar Jar zorgde er wel voor dat de Gungans zouden meevechten in The Battle of Naboo :unsure:

Relevantie: Jar Jar > Snoke/Phasma

Reva was best wel nutteloos. Ik vroeg me op een bepaald moment zelfs af of ze haar mssn laat in de productie er nog ingeschreven hadden.
Het verhaal had ook gewerkt als gewoon de andere inquisitors (die nu volledig ongebruikt zijn) de ontvoering van Leia op zich hadden genomen. Dan hadden we al die andere forced zever niet nodig gehad, en misschien zelfs een leukere confrontatie gehad met Obi-Wan.
We hebben nu wel de Owen-Beru verdedigings scène gehad, maar om daar te geraken hebbe ze zich sowieso al door bochten moeten wringen.

Ze hebben gekozen voor het emo/revenge-plot van een nieuw personage. Mits goed uitgewerkt had het iets kunnen worden. Maar da's helaas niet het geval.
 
Laatst bewerkt:
Maar tegelijkertijd: meer plotholes, overmatig veel aandacht - bait and switch - voor een personage dat me nauwelijks kon boeien (en waarmee ze dan zelfs de finale nog een deel verpesten), lightsaber stabwounds zijn blijkbaar eerder "it's only a flesh wound" geworden dan de doodsteek die het was voor Qui-Gon Jinn in Episode I.

Op een paar leuke quotes en momenten na is deze serie vooral overbodig én boven alles een grote gemiste kans om beter te doen.

Als er nog hoop is voor het Star Wars universum dan ligt die wat mij betreft bij volledig nieuwe dingen, zoals Taika Waititi
die belooft nieuwe oorden te gaan verkennen. Het was net dat wat bijdroeg aan het succes van The Mandalorian.

The Book of Bobba Fett was om vergelijkbare redenen als Obi-Wan Kenobi een teleurstelling en daar was de énige redding de 2 afleveringen die oh ironie, toch terug over The Mandalorian gingen.


Past toch gewoon in de huidige trend van Hollywood om de correcte boodschap te brengen?

Ze willen het verhaal brengen van een strong diverse character, beseffen tegelijkertijd wel dat niemand echt zit te wachten op characters die enkel dienen om de boodschap te brengen, dus ze hangen hun character gewoon aan de reeds established franchise carrier.
Die laatste wordt dan gerelegeerd tot sideshow character in zijn eigen franchise. Een truuk die je tegenwoordig ook in de MCU begint te zien.

Kenobi doet niets anders in deze hele serie dan reageren op wat Reva doet.
De hele show is geen verhaal over Kenobi, maar Reva's story.

Ze hebben het gewoon gemarket als kenobi omdat er anders wss geen kat ging naar kijken omdat het nu eenmaal een slecht geschreven character is. Af en toe een beetje fan service insteken zodat ze die in de trailer kunnen steken om toch wat kijkers te lokken.
En uiteraard iedereen die terecht opmerkingen geeft over wat een zooi deze serie is, wegzetten als racist omdat er op de beerput van sociale media een paar idioten zitten die Reeva bad vinden omwille van haar skin colour ipv gwn omdat het een lousy character is.
 
Lag het aan mij of was die laatste episode visueel ook gewoon veeeel te donker? Zowel op het scherm van de Macbook van mijn vriendin als op onze tv precies 80% naar een zwart scherm met ondertitels aan het kijken :p
 
Lag het aan mij of was die laatste episode visueel ook gewoon veeeel te donker? Zowel op het scherm van de Macbook van mijn vriendin als op onze tv precies 80% naar een zwart scherm met ondertitels aan het kijken :p
Een echte fan kijkt uiteraard in een volledig donkere kamer. Zeker nodig bij oled voor serie als deze om ten volste te kunnen genieten van de donkere scenes. Die waren er hier wel veel inderdaad, maar had niet t gevoel dat er niks anders te zien was.
 
Terug
Bovenaan