Obi-Wan Kenobi

Disney+ Obi-Wan Kenobi

dat en de glare/reflectie van de lightsabers was te veel.
er was volgens mij niet goed gekeken naar hoe storend die blauwe en rode randen waren bij het duel.
ze hebbennaltijd wel aparte visuele keuzes behouden, zoals veel blur en grain, maar maak het op zijn minst aangenaam.
 
Ik wil dit heel hard goed vinden, maar episode 3 ziet er op papier heel vet uit maar bleek uiteindelijk toch teleurstellend slap.
 
Er zaten weer de nodige onlogische gebeurtenissen in de 4de aflevering, maar het blijft vermakelijk om naar te kijken.
 
Er zaten weer de nodige onlogische gebeurtenissen in de 4de aflevering, maar het blijft vermakelijk om naar te kijken.

Het is net omdat het Star Wars is dat ik blijf kijken, ik heb veel “geïnvesteerd“ in de lore maar mocht dit een willekeurige reeks geweest zijn, had ik aflevering drie zelfs niet gehaald denk ik.
 
Was ook niet helemaal weg van deze. Al was er wel veel actie, 't zag er weer vaak zo clumsy en onlogisch uit. Het plot was gewoon een kopie van ANH. Daar mogen ze wel eens mee ophouden bij Disney :unsure:
 
Ik vind het maar bagger bij nader inzien.

Vooral slecht script en daarna brakke regie ... en teveel onervaren acteurs die er weinig van bakken. Leia en Reva zijn zo houterig vgl met Obi en Tala en de rest bvb.
Slechte dialogen, te veel houterige actie, onlogische gebeurtenissen maken het een zwakke(re) serie voor me.
Darth Vader is zo slecht uitgewerkt en 1 dimensioneel slecht (idem Reva die nog erger is). Zeker zijn invloed op Obi, alsof die bevriest van de PTSD, en vergeet wie hij was en zelfs schrik krijgt van een paar storm troopers(ep3). En dat omdat hij Darth voelt nabij.
In ep4 lijken z'n ballen stilletjes aan terug te groeien... de bacta tank misschien?
Disney maakt alweer een legendarische Jedi een oudere probleemvent maw.

Plus, de settings zijn wel OK .... Ewan kan natuurlijk acteren en moet de boel proberen redden.
The empire heeft nog steeds een goeie kuisfirma of leger kuisrobots ... die vloeren in hun basissen blinken nog steeds als geen ander.
 
Laatst bewerkt:
Kben er ook echt niet wild van. Mijn verwachtingen lagen laag, maar ik hoopte dat mijn fout hiermee bewezen zou worden. Maar voorlopig is dat toch niet het geval. De ep van deze week was wel de minst slechte tot nu toe imo.
 
Heb toch eens moeten lachen ze in E4 opt einde. Vraag me soms af of ze er echt om doen daar bij Disney om dingen echt zo ongeloofwaardig te maken. Het enige dat ontbrak was ne grote pijl " -> IK BEN HIER!!! "
 
Visueel mooi maar al de rest (script, dialogen, actiescenes) is toch heel ondermaats en amateuristisch zelfs. Er is precies nog niets gebeurd terwijl we bijna aan het einde zitten.
 
Ik snap nie dat je hier voor Ewan Mcgregor en Hayden Christensen terug haalt. Voor de bacta tank hadden ze perfect een flashback kunnen doen met hun beiden...
 
Elke keer de title card muziek speelt denk ik dat ik Spider-Man op ps4 heb opgezet. :unsure:
 
man, wat was dat...

heel dat third sister die een 10-jarige ondervraagt en martelt (of poging tot)... hoe cringe was dat? zitten we hier echt naar een serieuze serie voor volwassenen te kijken?
die attack met die airspeeders was gewoon lachwekkend slecht. en dan gewoon "guess you are soldiers now"... wtf zeg.
en Darth Vader die die 3rd sister wilt choken, maar dan net genoeg lucht doorlaat zodat ze dat van die tracker kan zeggen, terwijl hij toch gewoon haar nek had moeten snappen, zoals die gast vorige ep.

nee, dit was van het slechtste van SW dat ik al gezien heb.
 
Zal op mijne donder krijgen maar hier zitten toch wel wat kritiekers tussen hoor, man man..

Ik vind het tot nu toe niet slecht maar er zitten momenten bij van zucht..
---
Reva krijgt zoveel haat en ik heb geen idee waarom? Slecht acteren? Wat is er nu slecht aan? Niet alle acteurs zijn hier Leo Dicaprio's. Die kon ook in het begin niet acteren maar is er door ervaring zo geworden, geef iemand toch de kans. Die kleine 'Leia' doet het imo goed.

Zitten er zwakke momenten tussen? ja, zoals het zogezegd martelen van een peuter maar wat konden ze nu doen? Ze in de hoek zetten? Ze willen die kleine toch angst aanjagen, Disney kan moeilijk haar benen laten afsaberen en in de bacta tank er terug aan laten groeien, want dat is weer niet volgens de "lore". Ik vind deze Darth Vader op zich goed. Hij is minder "stabiel" omdat hij nog maar juist zo is, en vol met rage zit.

De scene met het vechten in die canyon vond ik nu wel slecht. Dat was precies een fight van youtube door 2 cosplayers. Waarom Darth Vader ook gewoon niet Obi met de Force vasthield ondanks het vuur (bij ontsnapping) geen idee. Zal wel zijn omdat de show anders gedaan was zeker, of hij wilde Obi verder angst inboezemen? Het ontsnappen van Leia onder die jas was echt wel slecht :D

Ook vind ik het jammer dat ze NOOIT rekening houden met Stormtroopers hun vizier, die mannen zien ook in infrarood (jaja Lore) en zogezegd zien die geen fluit als het donker wordt..
 
Zitten er zwakke momenten tussen? ja, zoals het zogezegd martelen van een peuter maar wat konden ze nu doen? Ze in de hoek zetten?

ja, inderdaad. ze in de cel zetten. of ze gewoon laten zeggen: "wel, de mensen van Het Pad zouden mij naar hun basis brengen, maar gij hebt ze allemaal gedood om mij te vangen. Dus nee, ik weet niks". als ze dan toch de sassy volwassen Leia moet zijn op 10 jaar.
. Ik vind deze Darth Vader op zich goed. Hij is minder "stabiel" omdat hij nog maar juist zo is, en vol met rage zit.
hij is al 10 jaar zo he
 
Zal op mijne donder krijgen maar hier zitten toch wel wat kritiekers tussen hoor, man man..

Ik vind het tot nu toe niet slecht maar er zitten momenten bij van zucht..
---
Reva krijgt zoveel haat en ik heb geen idee waarom? Slecht acteren? Wat is er nu slecht aan? Niet alle acteurs zijn hier Leo Dicaprio's. Die kon ook in het begin niet acteren maar is er door ervaring zo geworden, geef iemand toch de kans. Die kleine 'Leia' doet het imo goed.

Mijn issue met Reva is zeker niet de acteerprestatie, maar de motivatie. Heel haar motivatie en obsessie met Obi-Wan draait om 1 ding, de nieuwe Grand Inquisitor worden. Oftewel, evil person wants more power. En dat is gewoon ongelooflijk saai terwijl het echt zo simpel kan zijn.

Zet het Grand Inquisitor worden wat op de achtergrond en focus op de obsessie op Obi-Wan. En wat blijkt, het was Obi-Wan (of zijn meester, Qui-Gon) die haar tegen haar zin bij haar gezin heeft weggehaald om Jedi te worden. Ik dacht even dat ze die richting uitgingen toen ze tegen Leia zei dat zij vroeger ook een droid had. En zij wilt nu wraak omdat de Jedi haar leven hebben afgenomen, en in het bijzonder Obi-Wan.

Dat zou toch 100 keer interessanter zijn als motivatie dan het cliché van meer macht willen.

De kritiek dat Vader te wild/overdreven slecht is snap ik dan weer totaal niet? Alsof Vader in de original trilogy zo vredelievend was? In het eerste half uur een admiraal die gefaald heeft force choken tot hij dood is, een andere force choken omdat hij The Force in twijfel neemt, Han Solo folteren, Luke's hand afhakken, en je hebt in Rogue One die epische scene op het schip. Ik zie niet in waarom het nu zou zijn dat hij overdreven slecht is? Je wordt niet zomaar de meest gevreesde persoon in de galaxy eh. Het is anno 2022 nu eenmaal ook makkelijker om dergelijke scenes te implementeren dan in de jaren 70.

Ook de actrice die Leia speelt doet het toch zeker niet slecht? Okay, het personage zelf zou misschien wel nog iets meer angst mogen vertonen. Maar dat ligt dan vooral aan het script, niet aan het meisje dat Leia speelt.

Sommige dingen zijn dan weer wel ronduit debiel. Die achtervolging waarbij Leia ontvoerd wordt ziet er niet uit. Ik snap dat een achtervolging tussen volwassenen en een 10-jarige moeilijk is. Want als je als volwassene wat doorstapt haal je zo'n lopende 10-jarige ook nog wel in. Dus daar hadden ze misschien wat meer gebruik mogen maken van de omgeving, een nog dichter bos waar zij dan net onderdoor kan kruipen. Geheime gangetjes die zij kent omdat ze al zo vaak gaan lopen is.

En Leia die onder de jas van Obi-Wan wegglipt uit een basis, tjah...
 
mijn kritiek is niet dat Vader té evil is he, integendeel.
mijn punt was dat Reva, na "you have failed me for the last time" ineens gespaard wordt. hij laat haar in zijn choke zelfs genoeg ademruimte om duidelijk te spreken? dàt past er niet bij.
 
Terug
Bovenaan