NVIDIA zal samen met modders Half-Life 2 RTX klaarstomen!

GPU-fabrikant NVIDIA blijft voortdurend hun technologische innovaties met een marketing push vooruit duwen, maar het is ondertussen al een tijdje geleden sinds we iets hoorden over een nieuw project à la Quake II RTX of Portal with RTX. Dat merkte de firma ook op, want sinds kort corrigeerde men zo'n stilte met de volgende game die men grafisch zal verwennen. NVIDIA selecteerde Valves Half-Life 2, de klassieke First-Person Shooter met (volgens velen) één van de beste verhalen die het medium ooit heeft aangeboden. Het is jammer genoeg te vroeg voor een geschatte releasedatum van deze dramatische upgrade, maar op deze officiële pagina schreven de betrokken partijen wel meer informatie over het project.

Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project wordt op dit moment gerealiseerd in samenwerking met (naar verluidt) vier van de beste mod teams binnen de community, welke gezamenlijk bekend staan als Orbifold Studios. Met behulp van onder andere RTX Remix, oftewel een modding tool die NVIDIA vorig jaar vrijgaf, kan men allerlei visuele aspecten van het spel een serieuze opknapbeurt geven, wat logischerwijze een groots initiatief zal zijn. Orbifold Studios vermeldde dat ze alle materialen met PBR-eigenschappen (Physically Based Rendering) zullen herbouwen, en dat ze met behulp van Valve's Hammer editor meer geometrische details zullen toevoegen. Verder zal men ook full ray tracing (oftewel path tracing) integreren, samen met DLSS 3, NVIDIA Reflex en RTX IO. Men durft alvast beweren dat het huidige resultaat een stijging van "acht keer meer pixels en twintig keer meer polygons" vertoont!

De bovenstaande alinea zit tjokvol verwarrende jargon, maar gelukkig uploadde NVIDIA eveneens beelden die de simpele zielen onder ons (waaronder mezelf) sneller zullen overtuigen, beginnende met een teaser op hun YouTube-kanaal. Wil je daarentegen screenshots bestuderen waar men zowel de oude als de nieuwe versie van Half-Life 2 naast elkaar illustreert, plus wat extra uitleg over x of y facet, dan moet je hiervoor de eerder gelinkte website bezoeken.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan