Het valt mij de laatste tijd steeds meer op dat verschillende nieuwsberichten gewoon letterlijke kopieën zijn van, allicht, persberichten die jullie opgestuurd krijgen.
Dat komt niet goed over. Niet alleen voelt het heel lui aan, je vindt exact dezelfde teksten op andere websites terug, het zorgt er ook voor dat er geen eigenheid of eigen identiteit zit in de nieuwsberichten van BG. Het zijn allemaal gladde perspraatjes, vol superlatieven. En dat tast dan weer jullie neutraliteit, objectiviteit en geloofwaardigheid als nieuwsplatform aan.
Enkele voorbeelden:
https://www.beyondgaming.be/threads...-suicide-squad-kill-the-justice-league.29277/ -> zelfde bericht stond enkele uren eerder op https://evilgamerz.com/warner-bros-games-en-dc-lanceren-suicide-squad-kill-the-justice-league/. Letterlijk overal op het internet lees je shit over deze game, maar hier wordt het aangekondigd met alle superlatieven van de persboys van Warner Bros. Games.
https://www.beyondgaming.be/threads/ontdek-de-launchtrailer-van-like-a-dragon-infinite-wealth.29146/ -> identiek op https://www.gamebrain.be/like-a-dragon-infinite-wealth-vanaf-nu-verkrijgbaar/, https://press.plaion.com/nl/Like-a-Dragon-Infinite-Wealth-vanaf-nu-verkrijgbaar, ... Ook hier, dit is geen nieuwsbericht meer hé, dit is een reclamebericht.
https://www.beyondgaming.be/threads...pril-2024-in-stadsschouwburg-antwerpen.29416/ -> exact hetzelfde bericht op tig websites terug te vinden, zoals https://www.ilovetheater.nl/wegens-...anssensatie-rhythm-of-the-dance-in-antwerpen/
https://www.beyondgaming.be/threads...eumshow-kung-fu-naar-gent-en-antwerpen.29419/ -> lees je identiek op bvb https://www.houseofentertainment.be...ar-capitole-gent-en-stadsschouwburg-antwerpen
Ik kan nog wel even voortgaan. Ik snap dat je zo veel mogelijk nieuwsberichten op de website wil om zo hoger te ranken in de zoekmachines, maar als je gewoon persberichten letterlijk gaat kopiëren creëer je nul toegevoegde waarde, laat staan een USP, ten opzichte van andere platformen. En dat heb je wel nodig als je mensen wil binden aan je platform.
Ofwel herschrijf je de persberichten op een neutrale, eigen manier, ofwel plaats je ze helemaal niet. Want dan ben je geen nieuwsplatform meer, maar een reclameplatform. En zo devalueer je ook de berichten en (p)reviews die wel originele creaties zijn. Enfin, dat zijn my 2 cents.
Dat komt niet goed over. Niet alleen voelt het heel lui aan, je vindt exact dezelfde teksten op andere websites terug, het zorgt er ook voor dat er geen eigenheid of eigen identiteit zit in de nieuwsberichten van BG. Het zijn allemaal gladde perspraatjes, vol superlatieven. En dat tast dan weer jullie neutraliteit, objectiviteit en geloofwaardigheid als nieuwsplatform aan.
Enkele voorbeelden:
https://www.beyondgaming.be/threads...-suicide-squad-kill-the-justice-league.29277/ -> zelfde bericht stond enkele uren eerder op https://evilgamerz.com/warner-bros-games-en-dc-lanceren-suicide-squad-kill-the-justice-league/. Letterlijk overal op het internet lees je shit over deze game, maar hier wordt het aangekondigd met alle superlatieven van de persboys van Warner Bros. Games.
https://www.beyondgaming.be/threads/ontdek-de-launchtrailer-van-like-a-dragon-infinite-wealth.29146/ -> identiek op https://www.gamebrain.be/like-a-dragon-infinite-wealth-vanaf-nu-verkrijgbaar/, https://press.plaion.com/nl/Like-a-Dragon-Infinite-Wealth-vanaf-nu-verkrijgbaar, ... Ook hier, dit is geen nieuwsbericht meer hé, dit is een reclamebericht.
https://www.beyondgaming.be/threads...pril-2024-in-stadsschouwburg-antwerpen.29416/ -> exact hetzelfde bericht op tig websites terug te vinden, zoals https://www.ilovetheater.nl/wegens-...anssensatie-rhythm-of-the-dance-in-antwerpen/
https://www.beyondgaming.be/threads...eumshow-kung-fu-naar-gent-en-antwerpen.29419/ -> lees je identiek op bvb https://www.houseofentertainment.be...ar-capitole-gent-en-stadsschouwburg-antwerpen
Ik kan nog wel even voortgaan. Ik snap dat je zo veel mogelijk nieuwsberichten op de website wil om zo hoger te ranken in de zoekmachines, maar als je gewoon persberichten letterlijk gaat kopiëren creëer je nul toegevoegde waarde, laat staan een USP, ten opzichte van andere platformen. En dat heb je wel nodig als je mensen wil binden aan je platform.
Ofwel herschrijf je de persberichten op een neutrale, eigen manier, ofwel plaats je ze helemaal niet. Want dan ben je geen nieuwsplatform meer, maar een reclameplatform. En zo devalueer je ook de berichten en (p)reviews die wel originele creaties zijn. Enfin, dat zijn my 2 cents.
Laatst bewerkt: