Nieuwe videokaart.

Dizzee

Member
Hallo,

Ik ben van plan om mijn videokaart te upgraden naar een 3080, momenteel heb ik de gtx 1080.
Maar er zijn zoveel versies beschikbaar en zie het het bos niet meer door de bomen. Ik ben ook geen expert qua hardware.
Kunnen jullie mij wat informeren op prijs/kwaliteit. Het budget maakt eigenlijk zoveel niet uit.

Alvast bedankt!

Beste advies is wachten. Ja er zijn veel modellen, maar ze zijn allemaal belachelijk overprijsd (adviesprijs maal 1.5-2) tenzij je een FE te pakken krijgt, maar de kans daarop is klein. Er komen letterlijk slechts enkele kaarten per maand vrij en daar zit honderden man tegelijk op te snipen.

Dit is echt de slechtste periode ooit om een videokaart te kopen.

Algemeen advies in normale tijden: Asus, Gigabyte en MSI hebbeb propere kaartjes, neem wel geen budget 2-fan model. Sommige kaarten komen met hogere power limits en lopen iets sneller stock, maar zoveel scheelt dat niet en die kaarten zijn vaak een stuk duurder. Voor de rest is het vooral persoonlijke smaak qua uitzicht/RGB.

Ik weet dat er veel schaarste is met de nieuwe videokaarten en was nog niet van plan meteen al te upgraden.
Dit is vooraf al eens horen waar ik moet naar uitkijken. Toch al bedankt voor de tips.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan