Nieuwe partij, Vlinks. Wat denken we?

Als je als gezin 2 miljoen hebt, dan ben je misschien niet "superrijk", maar toch al "zeer rijk". Al is dat vooral een kwestie van semthaniek. Dat je dan wat peanuts aan belastig moet gaan betalen en doen alsof deze mensen dan plots "geviseerd" worden, sorry, maar dat vind ik belachelijk. Dat is bijna gelijk GL Bouchez die ook denkt dat de middenklasse een paar huizen op overschot heeft over het algemeen.
Ik doe nergens alsof deze groep geviseerd zou zijn he... Heb gewoon bedenkingen bij hoe PVDA dit idee pitcht. Kans bestaat toch dat mensen die erven niet alleen de erfenisbelasting betalen maar daarboven ook nog 's boven die grens geraken waardoor er nog een beetje belasting wordt geïnd. Ook al is het niet veel, PVDA mag dit in mijn ogen niet wegschrijven als iets dat enkel de allerrijkste belgen gaat treffen. Daarbij denkt de gemiddelde Vlaming dan aan een Coucke of een Verhulst en staan er niet bij stil dat ook bvb. hun eigen ouders wel 's belast zouden kunnen worden.
 
Vanuit je buikgevoel blijf je spreken.
PVDA claimt dat ze de 2% tot 3% rijkste vermogens willen treffen met deze maatregel maar ik denk dat het eerder 2% tot 5% zal zijn.
3% van de belgen zou miljonair zijn. Haal hier de eigen woning uit en het zijn er nog een stuk minder.

Jij maakt er meer van.

Van daar de reactie. Verder blijft het semantisch.
 
Terug
Bovenaan