Nieuwe Nintendo Switch aangekondigd!

De geruchten hingen al even in de lucht, maar zopas heeft Nintendo bevestigd dat het werkt aan een nieuwe Nintendo Switch. Bijzonder lang op het nieuwe toestel moeten we niet meer wachten, want reeds op 8 oktober zal het nieuwe stukje hardware in de winkelschappen te vinden zijn, dezelfde dag dat het onlangs aangekondigde Metroid Dread zal verschijnen.

Een van de grootste aanpassingen is de vervanging van het scherm. Zo zal de nieuwe Nintendo Switch over een OLED-scherm beschikken van 7 inch. Een nieuw type scherm dus en ook iets groter dan het 6,2 inch grote scherm van de Nintendo Switch. Qua afmetingen blijven beide toestellen wel gelijk. Daarnaast heeft de Nintendo Switch (OLED-model) een brede verstelbare standaard voor de tafelstijl, een nieuwe houder met een LAN-poort voor een stabiele online-ervaring, 64 GB systeemgeheugen en ingebouwde luidsprekers met verbeterde audio voor de handheld- en tafelstijl.

Andere aanpassingen, zoals geruchten enkele weken geleden vermeldden, waaronder 4K-beelden of betere prestaties, blijven achterwege. Geen Nintendo Switch Pro dus, maar 'gewoon' een nieuwe Switch met een OLED-scherm.

De nieuwe Nintendo Switch krijgt de weinig originele naam Nintendo Switch (OLED-model) en zal op 8 oktober in twee kleuren te vinden zijn:
  • Nintendo Switch (OLED-model) met witte Joy-Con-controllers: bevat witte Joy-Con-controllers, een zwarte hoofdunit en een witte houder.
  • Nintendo Switch (OLED-model) met neonrode en neonblauwe Joy-Con-controllers: bevat neonrode en neonblauwe Joy-Con-controllers, een zwarte hoofdunit en een zwarte houder.
Alle reeds uitgebrachte Joy-Con-controllers voor de Nintendo Switch zijn compatibel met dit nieuwe model. Bovendien is de Nintendo Switch (OLED-model) compatibel met de gehele catalogus aan Nintendo Switch-games. Een prijs werd helaas niet bekendgemaakt. In Amerika gaat deze nieuwe Switch 349 dollar kosten, 50 dollar meer dan de huidige Switch. Een 50 euro hogere prijs voor de Nintendo Switch (OLED-model) lijkt dus niet onmogelijk.

 
Laatst bewerkt:
'upgrade' :p
Veel upgrade buiten het scherm is er helaas niet aan.
Goh ja, maar ik heb nog een release toestel. Volgens mij was de upgrade actie naar die met betere batterij hier al heel populair.
Het scherm is zeker een upgrade, en dan zou ik ineens weer een nieuw toestel hebben dus nieuwe batterij, nieuwe garantie, ...
Onder de juiste voorwaarden zou ik dat dus wel overwegen.
 
Redactie
Goh ja, maar ik heb nog een release toestel. Volgens mij was de upgrade actie naar die met betere batterij hier al heel populair.
Het scherm is zeker een upgrade, en dan zou ik ineens weer een nieuw toestel hebben dus nieuwe batterij, nieuwe garantie, ...
Onder de juiste voorwaarden zou ik dat dus wel overwegen.
Ja da's wel waar. En Game Mania hun inruilacties zijn meestal wel te overwegen waard.
 
Redactie
Spijtig, had toch wel gehoopt op een iets sterker model, zeker als je ziet hoe enkele spellen moeite hebben op de huidige Switch (I'm looking at you Disgaea 6!). Dan hou ik het wel bij mijn Super Smash Bros Ultimate edition model :)
 
Ik zou ook wel durven upgraden via GM als de actie het waard is.

Is het omdat ik de PS5 nu al gewoon ben ondertussen, maar vind em wel echt mooi ook.
Belangrijkste is inderdaad wel het iets grotere en betere scherm, de breede stand en betere audio.
Leuk meegenomen is inderdaad dat je een nieuw toestel hebt met nieuwe garantie, baterij, nieuwe joycons etc..

Edit: Hij heeft ook 64gb storage ipv 32gb wat ook een leuke extra is.
 
Dezelfde schaartse te verwachten zoals bij de PS5 of zie ik dat mis? M.a.w. pre orderen we best op een zillion places om ergens aan één te geraken? :p
 
Goh ja, maar ik heb nog een release toestel. Volgens mij was de upgrade actie naar die met betere batterij hier al heel populair.
Het scherm is zeker een upgrade, en dan zou ik ineens weer een nieuw toestel hebben dus nieuwe batterij, nieuwe garantie, ...
Daar had ik nog niet aan gedacht: de batterij. Dat is voor mij ook wel een extra incentive bovenop het scherm. Zal dus van de inruilactie afhangen (als die er zou komen).
 
Terug
Bovenaan