Windows Nieuwe gaming desktop - Welk OS, welke configuratie?

rogierel

Member
Deze pc in elkaar gezet: pcpartpicker

Ondanks ervaring met Linux, had ik toch het idee om Windows 11 te installeren, maar ik sta uiteraard open voor elke suggestie.
Het is zeker geen dedicated gaming systeem en hoeft ook zeker niet de ultieme fine-tuning te ondergaan voor gaming.

Maar wilde min of meer wat ideeen horen.
Misschien dat jullie experts gaan zeggen, gewoon alles default en dan werkt het ook goed genoeg voor de casual gamer.
Mischien ook niet en zijn er gewoon configuraties of installaties die je niet achterwege kan laten.

Iedereen alvast bedankt voor de input !!
 
De PC heb je dus al?

qua config, ik ben geen voorstander van AIO waterkoeling. maargoed, dit is persoonlijke keuze.
De rest ziet er wel cava uit lijkt me.

voor games is windows nog altijd het beste. in dit geval Windows 11 dus.
 
Ik weet niet of dat RGB RAM duurder is dan non-RGB, alleen is de NR200p geen case met glazen zijkant en mogelijk sowieso bedekt door de GPU?

Heb je zeker gecheckt of alles fysiek in die case past? Want het is wel een kleintje he 🙂
 
Excuses voor de onduidelijkheid, maar de pc is al klaar en werkt perfect, alleen was de vraag meer over het OS en configuraties hiervan.
 
Dus na installatie van Windows 11, zijn er (registry) tweaks of configuraties/installaties nodig om een betere gaming experience te krijgen - of zal een standaard installatie gewoon voldoende zijn, vooral op een high end systeem?
 
Als je Windows zou kiezen, kies dan Windows 11. Windows 10 is ondertussen al 9 jaar oud.

Als Linux gebruiker/gamer raad ik u toch eens aan om Linux ook te proberen. Sommige games presteren 10-20% beter onder Linux, anderen presteren slechter. Mijn advies? Gewoon proberen spel per spel. Hoewel het geen harde regel is profiteert Linux meer dan Windows van veel CPU cores. Hoe meer cores, hoe groter het verschil.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik windows 11 maar laat standaard een (gemodifieerde) windows- debloater lopen na installatie.
OS is vooral waar je voorkeur naar toe gaat denk ik.
 
Een paar weken geleden toch maar toegegeven aan de aandringende Windows 10 die een update wel zag zitten.
Win11 works as a charm.
 
Ik gebruik sophia script van farag. Je moet er de eerste keer wel wat tijd in steken om alles goed te zetten maar dat kan eenvoudig. Ik gebruik het sinds windows 10 en heb er al een stuk of 20 installaties mee gedaan, werkt goed. Na een grote windows update is het mogelijk dat je de laatste nieuwe versie wel eens moet draaien. Er zijn andere debooaters, ik geloof dat ik ooit een afzonderlijk topic heb gezien hierover op het forum.
 
Terug
Bovenaan