Nieuwe Game Pass-games aangekondigd voor tweede helft van oktober

Microsoft heeft vandaag een nieuwe lichting van games aangekondigd die deze maand nog beschikbaar zullen zijn op Game Pass. Het gaat hierbij onder meer om toppers zoals The Forgotten City en Dragon Ball FigherZ, maar ook kleinere indietitels zoals Echo Generation of Backbone. Van Age of Empires IV was al geweten dat dit op de dag van de release zal beschikbaar zijn op Game Pass.

Concreet kan je vanaf vandaag aan de slag met Into the Pit (Cloud, Console en PC) alsook Outriders voor PC. De andere games verschijnen op de data die je hieronder kan vinden:

21 oktober 2021
  • Dragon Ball FighterZ (Cloud en Console)
  • Echo Generation (Cloud, Console en PC)
  • Everspace 2 (Game Preview) (PC)
28 oktober 2021
  • Age of Empires IV (PC)
  • Alan Wake’s American Nightmare (Console en PC)
  • Backbone (Console)
  • Bassmaster Fishing 2022 (Cloud, Console en PC)
  • Nongunz: Doppelganger Edition (Cloud, Console en PC)
  • The Forgotten City (Cloud, Console & PC)
Verder verlaten nog enkele games Game Pass op 31 oktober. Je hebt dus nog een kleine twee weken om deze games te spelen of aan te kopen met 20% korting.
  • Carto (Cloud, Console, en PC)
  • Celeste (Cloud, Console, en PC)
  • Comanche (PC)
  • Eastshade (Cloud, Console, en PC)
  • Five Nights at Freddy’s (Cloud, Console, en PC)
  • Knights & Bikes (Console en PC)
  • Unruly Heroes (Cloud, Console, en PC)

XGP_Coming-Soon_Mid_October_2021.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pana
Toch serieus aan het twijfelen om een xbox series x aan te schaffen samen met gamepass...
Voorlopig beter dan te blijven wachten tot de GPUs weer aan een normale prijs aangeschaft kunnen worden
 
Redactie
Toch serieus aan het twijfelen om een xbox series x aan te schaffen samen met gamepass...
Voorlopig beter dan te blijven wachten tot de GPUs weer aan een normale prijs aangeschaft kunnen worden
Kunt eventueel Game Pass Ultimate aanschaffen en dan kan je streamen naar je pc. Je hebt dan geen console of straffe hardware nodig.
 
Kunt eventueel Game Pass Ultimate aanschaffen en dan kan je streamen naar je pc. Je hebt dan geen console of straffe hardware nodig.
De vraag is natuurlijk altijd in welke kwaliteit dit is. Als een kennis van mij aan het "stoefen" was over stadia was ik eerst onder de indruk. Tot dat hij het ding aan de gang zette...
 
De vraag is natuurlijk altijd in welke kwaliteit dit is. Als een kennis van mij aan het "stoefen" was over stadia was ik eerst onder de indruk. Tot dat hij het ding aan de gang zette...
Ik was ook van die mening, tot ik paar maanden geleden One up van telenet genomen heb, en me dan toch eens een maandje gratis aan ultimate heb gewaagd. Vooral uit nieuwschierigheid voor die cloudgaming. (ik heb geen xbox)

En zonder zever, werkt PERFECT hier. Maakt niet uit welk game ik opstart, of dat nu een lichter spel is dat of een spel dat normaal gezien 80 gig installatie vraagt, dat start allemaal binnen de minuut op en ik heb 0.0 buffering.
Ik stream dat via die gamepass app op een 10 jaar oude laptop, voor het gemakt omdat ik dat onder tv kwijt kan met en hdmi kabeltje naar TV.
Bij het minste minste gebruik maakt normaal gezien die oude laptop het lawaai van een stofzuiger.
En bij dat cloudgamen is dat 10 jarig toestel muisstil, ik zie die processor niet boven 30% gaan en de gpu word helemaal niet gebruikt, dus die staat daar mooi stil perfect die gamepass te streamen.

Het enige grote verschil is dat je alle games MOET met een controller spelen, ookal heeft de pc versie van dat spel muis/key ondersteuning.
En de graphics, want cloudgaming is maar in 1080p.

Maar ik moet wel zeggen, mocht het moment er komen dat ook de resolutie nog hoger gaat, er geen bijkomende latency is door die resolutie verhoging, er ondersteuning is voor muis/keyb en er nog veel meer games zouden releasen via cloud, dan zou ik wellicht geen pc meer kopen. (Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, but serious)
 
Gamepass is echt wel de moeite, je ontdekt er ook snel games mee die je anders nooit snel zou kopen/spelen. Zo ben ik deze week aan 12 minutes begonnen, ik ben er echt aangenaam van verrast.
 
De vraag is natuurlijk altijd in welke kwaliteit dit is. Als een kennis van mij aan het "stoefen" was over stadia was ik eerst onder de indruk. Tot dat hij het ding aan de gang zette...
streamen is verkeerde woord, kunt met ultimate via xbox game store de pc versies installeren
 
streamen is verkeerde woord, kunt met ultimate via xbox game store de pc versies installeren
Je moet zelfs geen ultimate hebben. Ultimate is om de streaming dienst te kunnen gebruiken. De goedkopere pc-pass zal ik hem maar noemen heeft de streaming functie niet en deze heb ik dus :)
 
Dankzij dit artikel ook nog eens gaan rondneuzen naar de Xbox Game Pass voor PC. Uiteindelijk snel besloten om het eens uit te testen en tot nu toe echt grote voorstander. Heb wel de gewone game pass, dus niet de ultimate. Staan echt veel games op die zeker de moeite zijn!
 
I
kunt toch gwn de pc versies installeren met ultimate?
De games die je kan installeren met de gewone gamepass zijn niet allemaal dezelfde games als die in cloudgaming zitten ;)
Sommigen zitten wel in beide maar zeker niet allemaal.

Vb: Outriders was tot voor deze week cloud maar nu ook te installeren als pc game.
 
Terug
Bovenaan