Niet tevreden over aankoop Joy Cons

RuZ

Member
Ik kocht bij een lokale speelgoedwinkel een set Joy Cons van Steelplay, compatible met Nintendo Switch.

Na veel gesukkel met het installeren van de recentste firmware is het uiteindelijk gelukt om ze te koppelen met de Switch.
Maar meteen bij het spelen werd al snel duidelijk dat ze niet bruikbaar zijn. Soms geen reactie, veel vertraging, kortom: deze joy cons zijn waardeloos.

Ik kocht ze op vrijdag, net voor sluitingstijd en ben er maandagmiddag mee terug naar de winkel gegaan.
De winkel wil ze niet terugnemen, maar gaat het bespreken met hun leverancier.

Wat kan ik doen? Ik heb ze in de winkel gekocht, dus kan geen beroep doen op een herroepingsrecht.
Is het nu puur de goodwill van de winkel (of blijkbaar hun leverancier) waarop ik moet hopen?
 
Als ze effectief (soms) niet werken kan je je normaal wel beroepen op de wettelijke garantie. Aanspreekpunt is de winkel, ze mogen u doorverwijzen naar de fabrikant, maar ze mogen daar niet de verantwoordelijkheid op af schuiven. De winkel moet maar zien dat het hersteld geraakt, of een nieuwe set geven. Als een eventueel nieuwe set het ook niet goed doet is het weer een garantiegeval, maar tegen dan gaat we winkel hopelijk door hebben dat ze beter het geld terug geven.
 
Nog eens teruggaan, blijven vragen. Wees kort. Wrijf het er maar in dat je de moeite doet om een ouderwetse winkel nog te bezoeken, terwijl je online tegenwoordig alle electronica probleemloos kan terugsturen.

Dit valt zelfs onder garantie en als ze geen goede wil kunnen opbrengen voor een directe retour van vrijdag tot maandag zou ik er alvast nooit meer heengaan.
 
Soms kan je gewoon naar de leverancier zelf bellen. Zo weigerde een winkelier ooit om de TV terug te nemen (in garantie).
Ik heb dan de leverancier (Philips) rechtstreeks gecontacteerd en ze zijn dan eigenhandig een nieuwe TV komen brengen.

Ik weet dat dit niet altijd kan of lukt, maar ook dat kan je altijd even proberen.

Dat is dan wel als last resort ..
 
Het zal een garantie-kwestie worden vrees ik.
Maar ik wil deze set eigenlijk liever niet meer. Ik had beter eerst reviews gelezen alvorens te kopen... die joy cons zijn echte brol als je op internet zoekt. Dat komt ervan: ik ben eigenlijk gestraft omdat ik lokaal wil kopen...

Ik had in de winkel voorgesteld om 30 euro bij te leggen en de officiële set van Nintendo in de plaats te kopen (zelfs terwijl ze daar 79,95 euro kosten vs 64,95 bij bol.com of dreamland), maar daar stonden ze niet voor open.

Als ik een 'reparatie' of een nieuw set van Steelplay krijg, blijf ik teruggaan als die problemen blijven.
En het zal inderdaad mijn laatste aankoop in die winkel zijn.
 
ik denk dat zelfs garantie moeilijk gaat worden.
in sé werkt het product he: je kan verbinding maken met de switch, en je kan spelen.
"soms valt de verbinding weg, soms is er vertraging": dat is allemaal vaag.

ik snap wel dat een winkel daar niet voor staat te springen, tbh.
 
ik denk dat zelfs garantie moeilijk gaat worden.
in sé werkt het product he: je kan verbinding maken met de switch, en je kan spelen.
"soms valt de verbinding weg, soms is er vertraging": dat is allemaal vaag.

ik snap wel dat een winkel daar niet voor staat te springen, tbh.
Je mag toch wel verwachten dat die altijd werken? Verondersteld dat je geen 15 meter van de ontvanger zit uiteraard. Als ze soms niet werken zijn ze gewoon defect.

Dat een winkel om zo een geval niet staat te springen begrijp ik ook wel, maar dat hoort erbij als je een winkel open doet.
 
Als ik een product koop, verwacht ik dat het goed werkt.
Met een constante vertraging kan je niet gamen. Punt.
Over een verbinding die regelmatig wegvalt, kan je misschien nog discussiëren. Maar als dat midden in een spel voorkomt is dat knap vervelend.
Die dingen werken gewoon niet.

Ik val ook over het feit dat ik ze vrijdagavond kocht, zaterdag merkte dat ze het niet fatsoenlijk deden en maandagmiddag meteen naar de winkel ben gestapt.
Ik had van een lokale winkel van behoorlijke omvang, waar ik best wel trouwe klant ben, een onmiddellijke terugbetaling/tegoedbon of - mits opleg uiteraard - een ruil voor de originele Nintendo Joy Cons verwacht.

Dat ze dat dan met hun leverancier moeten bespreken, begrijp ik. Maar dat konden ze ook achteraf doen.
Als klant ben ik nu alweer bijna 2 weken aan het wachten.
 
Als ik een product koop, verwacht ik dat het goed werkt.
Met een constante vertraging kan je niet gamen. Punt.
Over een verbinding die regelmatig wegvalt, kan je misschien nog discussiëren. Maar als dat midden in een spel voorkomt is dat knap vervelend.
Ik denk dat de vertraging nog je slechtste argument is, da's kwaliteit van het product en daar zijn wss geen beloftes op voorhand over gedaan.

Dat een verbinding regelmatig wegvalt, betekent wél dat het product regelmatig niet bruikbaar is en dat hoort niet zo te zijn (tenzij ik me vergis, zal het origineel product wss wél goeie verbinding hebben). Of moet je die verbinding dan niet terug activeren en gaat dat regelmatig wegvallen over milliseconden?
 
Als de verbinding wegvalt, moet je terug activeren. Is echt niet speelbaar op die manier.

Ik heb ondertussen zelf terug contact opgenomen met de winkel.
Na veel (maar écht veel) discussie, hebben ze me later teruggebeld om te zeggen dat ik het product mag ruilen voor een tegoedbon.
Jammer dat het zo moeilijk moest lopen, ik vind dat ik als klant niet zoveel moeite moet doen.
Na inruiling van die cadeaubon zullen ze me niet meer zien in die winkel.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan