NFL 2025-2026

Nieuwe voorspelling:
Bills - Broncos —> Bills
Texans - Patriots —> Pats
Rams - Bears —> Rams
Niners - Seahawks —> Niners (Shanahan magic)

Vorige keer 7 van de 8 juist, deze keer gaan we voor:
Bills - Broncos ---> Broncos (Allen die bergen blijft verzetten, dat kan niet blijven duren)
Texans - Patriots ---> Texans
Rams - Bears ---> Rams (laten we eerlijk zijn, eigenlijk hadden de Packers hier moeten staan)
Niners - Hawks ---> Niners (Shanahan bewijst waarom hij de beste coach in de NFL is)

Jongens… onze eerste coaching interviews voor HC van de Cardinals: Vance Joseph en Matt Nagy. Hier en nu: als het 1 van die 2 wordt, stop ik met kijken naar de Cards. Ik zou erbij voegen ‘Playoffs of niet’, maar dat is niet nodig. En de fluisteringen rond McCarthy kunnen maar beter ook niet kloppen, of ze gaan me SERIEUS moeten overtuigen.

Wat een absolute Bills meltdown, 5 TOs, 5!!!
Laat die Allen/Mahomes vergelijking maar varen voor de komende jaren. Vlak voor einde 4th Q mist hij gewoon een wide open TE voor de walk off TD… Dat gaat extra pikken nu.

Denver, meh, OT win met FG tegen een team met 5 TOs. Raar dat die game niet veel vroeger gedaan was. TOs waren dan nog vooral Bills dommigheid i.p.v. Broncos D. Eender wie uit de andere divisional game komt gaat favorite zijn, ook al is het in Denver te doen.

Salty Chiefs fan out.

Net de highlights gekeken maar Nix heeft blijkbaar zijn enkel gebroken en is uit voor de season. De Texans community heeft alvast bloed geroken, hopelijk vergeten ze niet dat ze eerst nog tegen een goed Patriots team moeten winnen.

Net ook nog eens wat highlights gekeken na de online discussie over die OT interception. Toen ik live keek leek mij dat terecht een INT, maar nu met betere herhalingen leek de receiver wel echt neer voor die bal werd gestript. Ik begrijp wel dat Bills fans zich bestolen voelen, geen idee eigenlijk waarom die play niet werd gereviewed…

Net ook nog eens wat highlights gekeken na de online discussie over die OT interception. Toen ik live keek leek mij dat terecht een INT, maar nu met betere herhalingen leek de receiver wel echt neer voor die bal werd gestript. Ik begrijp wel dat Bills fans zich bestolen voelen, geen idee eigenlijk waarom die play niet werd gereviewed…

Lijkt me gewoon een heel goede play van die McMillian. Cooks heeft nooit possesion gehad van die bal, dus in principe is die bal nooit gevangen geweest door Cooks, is dus gewoon een INT in mijn ogen.

images
Lijkt me gewoon een heel goede play van die McMillian. Cooks heeft nooit possesion gehad van die bal, dus in principe is die bal nooit gevangen geweest door Cooks, is dus gewoon een INT i
dit is toch possesion en knie op grond. Indien beiden possesion is bal altijd voor de offensieve player

Receiver zou de bal moeten behouden voor het hele proces van de catch. Wil zeggen dat als de receiver valt, hij basically zou moeten rechtstaan en de bal zelf aan de ref kunnen geven. Regel van knie aan de grond geldt blijkbaar enkel voor running en niet catching (wat ik zelf helemaal niet wist). Cooks begint het proces van receiving, de DB voltooit het. Terechte INT dus blijkt, maar voelt zeker contra-intuïtief.

Ik heb medelijden met de Texans defense. Stroud lijkt wel een practice squad QB voorlopig. 2 INTs, hadden er al makkelijk 4 kunnen zijn. Nog lang te gaan, maar dit ziet er niet goed uit…

Ja zeg, wat een spektakel. Haha. We zullen maar onthouden dat QBs met de jaren zich kunnen herpakken. Hopelijk blijft hij niet geloven in zijn eigen mythe.

Efkes over Allen en die vergelijking met Mahomes.
Ge moet ook eens vergelijken met welke receivers Allen speelt he. Dieje jonge heeft 1 of 2 goei TE en ne RB. Qua receivers heeft die geen echte toppers daar lopen he. Daarom moet hij het ook altijd zelf maar doen.

Ivm die INT: hij catcht die bal niet “on the run” he maar in de lucht, dus moet hij control houden terijl hij neervalt lijkt me. Hij had geen control meer toen hij viel dus lijkt me dat ne goeie call.
Moest hij nu al lopend die bal vangen en die 2 passen zetten en neerkomen was dit ne completed catch. Zo interpreteer ik het 😅

Ge moet ook eens vergelijken met welke receivers Allen speelt he. Dieje jonge heeft 1 of 2 goei TE en ne RB. Qua receivers heeft die geen echte toppers daar lopen he. Daarom moet hij het ook altijd zelf maar doen.

Ivm die INT: hij catcht die bal niet “on the run” he maar in de lucht, dus moet hij control houden terijl hij neervalt lijkt me. Hij had geen control meer toen hij viel dus lijkt me dat ne goeie call.
Moest hij nu al lopend die bal vangen en die 2 passen zetten en neerkomen was dit ne completed catch. Zo interpreteer ik het 😅
en wat doen we hier mee? https://www.facebook.com/reel/901790749055723

play van rams - bears. rams vangt de bal, knie op grond, bears nemen bal uit zijn handen en het is een catch voor de rams.... ik heb een gekleurde bril ( go bills!) en we gaan niet veel meer kunnen veranderen maar voelt niet juist. 3 refs worden door NFL ook onderzocht of ze wel correct hebben gefloten in Broco- Bills... Soit , it is what it is en we zien wel volgend jaar. Oja, Go seahawks dan maar....

Deels akkoord over de receiver cores, prime Hill en Kelce zijn met niks te vergelijking imo. Maar op dat moment had Allen toch ook Diggs en Davis rondlopen. Laatste jaren Shakir, Kincaid, Coleman, Knox, Samuel en die kerel die nooit schoenen draagt (speelt nu bij de Pats denk ik, kan niet op zijn naam komen). Ik weet niet of ik de huidige Chiefs WR/TE room zou verkiezen boven die van de Bills. Kelce blijft Kelce, ook al is het niet meer prime, top 3 TE in de NFL. Maar dan…

SB jaar tegen Eagles v1: Valdez-Scantling, Kadarius Toney, Juju, Justin Watson (WR5 van de Texans op dit moment), Skyy Moore.

SB jaar tegen SF: rookie Rice, Valdez-Scantling, Hardman, Justyn Ross, Toney, Moore, Watson.

SB jaar tegen Eagles v2: rookie Worthy, Rice (DNP sinds week 4), Hollywood Brown, Juju, Hopkins.

Dit jaar: Rice, Worthy, Brown, Thornton, Juju, Royals. Op papier de beste van al die jaren, maar als je de games hebt gezien zeer teleurstellend. Konden geen enkele separation creëren, drops…

Hij had wel altijd Kelce, maar voor de rest ben ik als Chiefs dan echt niet zeker dat ik de laatste jaren de Bills hun weapons niet zou verkiezen boven de Chiefs. Niet te vergeten dat Allen dit jaar de leading rusher had, terwijl KC run game al 3+ jaar onbestaande is. Dus alle druk op Mahomes…

Als Josh Allen ooit nog in OT komt gaat hij volgens mij gewoon naar de kleedkamer. Die vent moet toch een trauma hebben opgelopen ondertussen?
Die INT call is in elk geval dubbel maar al bij al verdiende winst van de Broncos imo. Bills waren gewoon niet thuis.

Seahawks hebben hun 2e bye week toch een training gehad. Respect voor Shanahan maar het was gewoon op bij de Niners. Speelden ondertussen quasi met de materiaalman op linebacker natuurlijk.

Texans D was weer heel goed, en Maye zeker niet wauw, maar met zo'n offense stopt het ooit natuurlijk. Stroud zo slecht dat zijn injured receivers echt niet meer het excuus zijn.

Rams met een kleine streep in de broek door tegen de Bears. Bears zelf verdienden het ook niet maar onze offense liet het 3/4e van de match volledig afweten, tegen een defense die niet ZO sterk was. Ik hou mijn hart vast voor die Seahawks D en vrees dat het hier stopt maar binnen de divisie weet je nooit natuurlijk.

Bills fire Sean McDermott.....

Jammer dat harbaugh al getekend heeft bij Giants...
Ergens terecht. Harbaugh had trouwens nooit gekomen naar Buffalo want die wil zeggenschap in zijn GM en jullie GM heeft net promotie gekregen. Als je dat roster, en de drafts vd afgelopen jaren, bekijkt heb ik daar sterk mijn bedenkingen bij eerlijk gezegd. Een halve defense op FA, geen enkele WR die naam waardig en evengoed 11M over de cap.

Vraag me af of de Bears niet voor 2-point conversion hadden moeten gaan i.p.v. voor PAT. Analytics zeggen waarschijnlijk gaan voor PAT als je thuis speelt en het momentum mee hebt, maar je neemt wel het risico de bal terug te geven aan de MVP. Makkelijk gezegd achteraf natuurlijk, maar na zo’n momentum swing last second TD had ik van Ben Johnson toch verwacht dat hij voor 2 zou gaan.

Vraag me af of de Bears niet voor 2-point conversion hadden moeten gaan i.p.v. voor PAT. Analytics zeggen waarschijnlijk gaan voor PAT als je thuis speelt en het momentum mee hebt, maar je neemt wel het risico de bal terug te geven aan de MVP. Makkelijk gezegd achteraf natuurlijk, maar na zo’n momentum swing last second TD had ik van Ben Johnson toch verwacht dat hij voor 2 zou gaan.
Toen ik vandaag naar de match keek dacht ik ook dat ze àltijd voor 2 punten gingen gaan. Zeker omdat Johnson, zoals Campbell hem heeft voorgedaan, toch oh zo graag toont dat hij durft ervoor te gaan.
Natuurlijk, de run vd Bears werd op die moment goed gestopt dus het moest al een pass play zijn en Caleb ging geen 2 plays na elkaar lightning in a bottle zijn he.

Jongens… onze eerste coaching interviews voor HC van de Cardinals: Vance Joseph en Matt Nagy. Hier en nu: als het 1 van die 2 wordt, stop ik met kijken naar de Cards. Ik zou erbij voegen ‘Playoffs of niet’, maar dat is niet nodig. En de fluisteringen rond McCarthy kunnen maar beter ook niet kloppen, of ze gaan me SERIEUS moeten overtuigen.
Kwestie van u pijn toch iets te verzachten met wat leedvermaak: Petzing wordt de nieuwe OC van de Lions... Ik draft dus Gibbs en Laporta in mijn fantasy volgend jaar! St Brown kan je beter skippen want die staat klaar voor een seizoen van 450 yards en 3 touchdowns aangezien hij wss 2 passes per match krijgt. Onbegrijpelijk eigenlijk dat zo'n gegeerde positie door zo iemand gaat ingevuld worden.

Terug
Bovenaan