NFL 2025-2026

Oké, ik durf nog niet te ver terugbladeren, want ik moet de Chargers nog zien. Maar hohoho, wat een fenomenale wedstrijden waren dit! Wildcard gaat dit jaar echt de beste PO-ronde zijn, hoor... Jags-Bills vond ik dan weer iets minder, maar die is misschien gekilled door dat gedoe met die reclames. Ik vond de Jags misschien het betere team, maar Allen is zo veel beter dan elke andere speler op het plein.

Net de Eagles-49'ers gezien. Fantastisch. Dat was een keer een schaakwedstrijdje! Maar je merkte toch wel weer de typische Shanahan-kak-in-de-broek, vind ik. Ik snap niet hoe je zo'n geniale playcaller kunt zijn, en tegelijk zo hard met schrik kunt spelen dat je hele team in chaos vervalt. Ik had constant het gevoel dat als je 2 scores voor zou kunnen komen tegen de Eagles en er dan nog één ding zou mislopen, die totaal zouden imploderen. Maar de 2 plays waarin je zijn genie zag, waren wel overduidelijk de Fullback Slip naar Juszczyk met een paar plays daarna, de WR die QB speelt en de RB die WR speelt :D . Vooral die FB-pass! Da's een play die je soms al eens ziet met een TE, maar is echt niet zo eenvoudig om op te zetten. Je moet maken dat hij niet in een illegal formation staat, en hij begint zelfs helemaal rechts van de play:

Perfect uitgevoerd, ook. Maar door daar te gaan staan, telefoneer je eigenlijk dat het weleens zou kunnen gebeuren. Alleen waren de Eagles niet mee.

Jammer wel dat het een beetje uit noodzaak was, omdat er niet heel veel anders te vinden was voor de 9ers. McCaffrey was fantastisch, maar het vertrouwen in gewoon straight up runs was er niet. Laat staan in de power run plays. Zelfs op 3rd & short voor de goalline durfden ze niet. Ik ben benieuwd of Shanahan in de volgende ronde even geniale plays gaat kunnen bedenken, of dat de matchup tegen de Seahawks zich misschien meer zal lenen voor intermediate passes.

Amai :D Na de fantastische wedstrijden toch twee iets minder competitieve. Maar daarom niet minder coole!
Patriots - Chargers, ik denk dat ik nog niet veel playoff wedstrijden heb gezien waarbij 1 team DE sleutel had om het andere team tegen te houden. Want dat was hier wel. De Chargers konden niks. Niks. Hun Oline was duidelijk te zwak, maar ze hebben echt gewoon geen kans gekregen van de Patriots D.

En dan de allerbeste D van de playoffs, de Texans, tegen het bange konijn Rodgers. Ik vond het wel straf! Volgens mij was het Conor Orr die de Steelers D eens heeft uit de doeken gedaan, en dat bleek hier nu ook weer waar. Een heel gedisciplineerde groep, heel sterk ook, maar ouder en totaal niet atletisch. TJ Watt heeft een verschil gemaakt, maar niet genoeg. Maar de Texans hebben er in de eerste helft ook heel weinig mee gedaan. Orr zei toen: allemaal crossers en alles naar buiten toe, zodat de Steelers zich dood moesten lopen. Dat is amper gebeurd, ze bleven zich kapot beuken tegen het midden, behalve met Kirk. Maar typisch voor een defense-driven team, in de tweede helft keerde het wel wat. Dus het heeft toch min of meer gewerkt.

Rodgers gooide de bal zo snel weg dat er niks downfield was, hij durfde ook echt niet vooruit te stappen in de pocket, of tijd te winnen. Alles underneath, alles snel. En dan nog, ook helemaal niet acuraat. Maar alle kudos voor de defense hier wel.

7 kleuren gescheten tegen de fucking Panthers... Heel goeie eerste quarter en dan in elkaar zakken als een pudding. Panthers D heel agressief en McVay wist daar precies geen oplossing voor. Op het einde van de match gelukkig Stafford die terug clutch werd en ons erdoor gesleurd. Dit moet wel beter tegen de Bears of je haalt het niet. Of Puca mag gewoon een zuivere TD niet laten vallen natuurlijk, dat had ook geholpen :)

We hadden dus een beetje meer meeval dan de Packers, die het àltijd moeten afmaken tegen de Bears want die waren in de eerste helft compleet nergens. De Bears kruipen hier door het oog van de naald met een waanzinnige pass van Caleb daar. Maar dat had allemaal niet gehoeven als Johnson daar ff zijn inner Dan Campbell niet channelt! Ervoor gaan op 4th down, op je eigen helft en op een moment dat het hoegenaamd niet nodig is... in een PO game... Sjans dat hij een gigantische konijnenpoot zitten had in de 4th quarter.

Jaguars schieten zichzelf in de voet imo... Pak de punten op 4th down met de FG en gooi die bal geen 40 meter downfield opt einde vd 1e helft want je hebt daar de tijd niet voor. Nu moet alles veel sneller gaan en mist Little zijn FG vanop 50yd, wat een heel seizoen lang automatic was voor die jongen.
Dat zijn 6 punten extra en dan is het gespeeld want de Bills waren hoegenaamd niet goed genoeg imo. Dat die OC überhaupt gevraagd wordt voor HC interviews snap ik niet want die hele offense is vreselijk steriel. Uiteindelijk komt het dan nog op die tipped pass aan want als die aankomt is het minstens OT. Snap ook niet dat u beide RB's 7-8 YPC avg'en en je bijna niet loopt... Een heel jaar liggen stoefen op Coen en dan wordt hij overmoedig in de PO's, das wel jammer. Soit, ik bedek het met de mantel der liefde en ben heel benieuwd naar die Jags volgend seizoen!

Brady is wel nog altijd een veel betere playcaller dan Patullo want Niners - Eagles was gewoon een cripple fight. Niners die elke match 2 extra geblesseerden verzamelen en de Eagles die zo'n vreselijk voorspelbare en saaie offense brengen. Als AJ Brown dan nog ballen laat vallen die hij met zijn ogen toe vangt is het kalf helemaal verdronken. Blij dat Philly eruit ligt! Saai team met een vreselijk irritante coach en de grootste horde kutfans die er bestaan. Jammer dat hierdoor die fucking Niners nog in de running zijn. Ik had McVay zijn kryptonite liever op een strand in Cancun zien liggen tegen dat we de Conference final spelen (mochten we die halen, ik wil niks jinxen ^^)

Over kreupelen gesproken: die Chargers O-line stoppen momenteel geen high school pass rusher. Wat een ellende!
Weer een weekend wachten om te zien of de Pats het klaar krijgen tegen effenaf een deftig team dus.

Deze middag dan de samenvatting gezien van, hopelijk, de laatste game van Aaron Rodgers. Good fucking ridance! Je bent versleten en je ego wil het niet toegeven. Texans D was uiteraard fenomenaal maar Rodgers helpt ook niet. Metcalf dropt 1 pass en krijgt geen targets meer, hij ziet een mogelijke sack aankomen en gooit de bal veel te vroeg weg,...
Los daarvan zie ik het toch ook niet in de Texans want die offense was eigenlijk niet veel beter terwijl de tegenstand wel minder was. 3 turnovers is normaal gezien een recept om te verliezen. Tegen een iet of wat competente offense krijgen ze hier op hun doos, puur dankzij Stroud die maar niet over zijn Sophomore slump geraakt, ook niet in jaar 3.

De uren zijn bekend trouwens!

Bills - Broncos zaterdag om 22:30
Niners - Seahawks zaterdagnacht om 2u
Texans - Patriots zondag om 21u
Rams - Bears zondag om 00u30

Stiekem aan het denken om toch een halve dag verlof te nemen en op te blijven voor Rams - Bears.

Half één, dat is nog te doen om wakker te blijven.

Toch wel enkele stevige AFC defenses die nog meedoen zeg. Benieuwd of Maye rustig zal kunnen blijven tegenover de Texans D. Als je de bal wat te lang vasthoudt riskeer je tegen die mannen een sack fumble. Al zal hij toch iets meer zijn benen kunnen gebruiken dan Rodgers =) Maar een verdediging die consistent met vier man pressure kan krijgen is echt superlastig om tegen te spelen.

Triestig, met de bills de beste ploeg in de AFC tegengekomen. Zeker als je dan ziet dat je als 5th seed naar Pittsburgh mocht. Winnen zelfs nog ondanks CJ fraud

Triestig, met de bills de beste ploeg in de AFC tegengekomen. Zeker als je dan ziet dat je als 5th seed naar Pittsburgh mocht. Winnen zelfs nog ondanks CJ fraud
Ik vond de Bills eigenlijk verre van indrukwekkend eerlijk gezegd. Jags hebben eerder verloren dan dat Bills gewonnen hebben.
Gaan er veel van jullie defense in FA? Want als die wat samen kan blijven en je versterkt u offense nog wat gericht zijn jullie een contender volgend jaar.

Ik vond de Bills eigenlijk verre van indrukwekkend eerlijk gezegd. Jags hebben eerder verloren dan dat Bills gewonnen hebben.
Gaan er veel van jullie defense in FA? Want als die wat samen kan blijven en je versterkt u offense nog wat gericht zijn jullie een contender volgend jaar.
Denk dat veel van die defense op pensioen gaat eerder :D En het ergste is, dat zijn hun topspelers op D. Milano, Tre'davious White, Shaq Thompson, Joey Bosa... die laatste vooral van naam en voor 3 plays elke 2 wedstrijden :P Die eerste drie zijn uiteraard fantastisch, maar dat gaat snel zakken, toch? Beetje zoals de Commanders...

Denk dat veel van die defense op pensioen gaat eerder :D En het ergste is, dat zijn hun topspelers op D. Milano, Tre'davious White, Shaq Thompson, Joey Bosa... die laatste vooral van naam en voor 3 plays elke 2 wedstrijden :p Die eerste drie zijn uiteraard fantastisch, maar dat gaat snel zakken, toch? Beetje zoals de Commanders...
Ik had het over de Jags hun defense :)

Als Milano vertrekt bij de Bills ist gedaan, dat is het hart van de defense. En die defense moet hun nu al meer in de match houden dan elke Josh Allen fan wil toegeven. Nog niet bij stil gestaan dat dit eigenlijk de laatste kans is voor Buffalo om een ring te pakken in deze window. En ik zie het niet gebeuren... Die moeten nu tegen een nog sterkere run defense dan die van Jacksonville dus hier eindigt het verhaal volgens mij. Soit, we zien het wel zaterdag.
Het is momenteel nog de enige ploeg met een offense die iets kan betekenen tegen die juggernauts uit de NFC in de finale dus van mijn part mogen ze wel door...

Ik had het over de Jags hun defense :)

Als Milano vertrekt bij de Bills ist gedaan, dat is het hart van de defense. En die defense moet hun nu al meer in de match houden dan elke Josh Allen fan wil toegeven. Nog niet bij stil gestaan dat dit eigenlijk de laatste kans is voor Buffalo om een ring te pakken in deze window. En ik zie het niet gebeuren... Die moeten nu tegen een nog sterkere run defense dan die van Jacksonville dus hier eindigt het verhaal volgens mij. Soit, we zien het wel zaterdag.
Het is momenteel nog de enige ploeg met een offense die iets kan betekenen tegen die juggernauts uit de NFC in de finale dus van mijn part mogen ze wel door...
Pas op... als er iemand in deze playoffs Defense-proof is, is het wel Josh Allen. En van alle ploegen zou die me het minst verbazen als die ergens 50 punten kunnen scoren. Maar ook 3 :D

Pas op... als er iemand in deze playoffs Defense-proof is, is het wel Josh Allen. En van alle ploegen zou die me het minst verbazen als die ergens 50 punten kunnen scoren. Maar ook 3 :D
Tegen Broncos en Texans gaat hij toch 2 keer superman moeten zijn... Tegen de Pats gaat het meer gelijk op gaan. Maar idd, als er 1 team is dat tegen zulke ploegen plots 5 TD's gaat maken zijn het de Bills wel 😅

Denver hun defense was de voorlaatste week toch niet denderend. Volgens mij 30+ op hun doos tegen de Jags. Ik ga toch opnieuw voor de Bills. Ik hoop voor hen dat de Patriots de Texans eruit wippen, want die hebben Allen 8-9 keer gesacked in het regular season.

Mijn NFC SB pick ligt er in ieder geval al uit. Ik dacht echt dat de Eagles een PO switch hadden, maar de offensieve problemen bleken effectief een dingetje.

Nieuwe voorspelling:
Bills - Broncos —> Bills
Texans - Patriots —> Pats
Rams - Bears —> Rams
Niners - Seahawks —> Niners (Shanahan magic)

Denver hun defense was de voorlaatste week toch niet denderend. Volgens mij 30+ op hun doos tegen de Jags. Ik ga toch opnieuw voor de Bills. Ik hoop voor hen dat de Patriots de Texans eruit wippen, want die hebben Allen 8-9 keer gesacked in het regular season.

Mijn NFC SB pick ligt er in ieder geval al uit. Ik dacht echt dat de Eagles een PO switch hadden, maar de offensieve problemen bleken effectief een dingetje.

Nieuwe voorspelling:
Bills - Broncos —> Bills
Texans - Patriots —> Pats
Rams - Bears —> Rams
Niners - Seahawks —> Niners (Shanahan magic)
zondag -10° in Chicago, zou dat niet in het voordeel zijn voor hen tov de beachboys uit Californië .... ik gun het Chicago wel.... ( met een SB tegen de Bills in het zonnige Californië)

Terug
Bovenaan