NFL 2025-2026

Er is geen enkele ploeg die er bovenuit steekt dit jaar (behalve de Pats uiteraard. :unsure: ). Dat kan het alleen maar interessant maken.
Het gaan idd heel toffe PO's worden.

Buiten de #5 uit de NFC PO's, die tegen de zwalpende Bucs of de totaal onvoorspelbare Panthers aan de bak mogen, kan ik zelfs in de Wildcard totaal niet voorspellen wie door gaat. Dat is andere jaren toch anders geweest.

Toch echt wel gek hoe hard de Bucs zijn gekelderd. Heb ze niet echt gevolgd dit seizoen buiten de resultaten en stats, maar die waren toch sterk gestart, niet? Blessure van Evans zal niet geholpen hebben, maar met die Egbuka leken ze de OROY te hebben. Puur kijkend naar stats is Mayfield precies terug zijn oude zelf, maar geloof dat hij ook een paar OL miste. Zoals ik zei bijna niks Bucs gezien, dus kan er niet goed over oordelen.

Daarstraks ook een samenvatting gezien van de college football POs. Ik had gehoopt dat de Chiefs nog pick 8 zouden halen dit weekend (wel verliezen van de Raiders, die zelf alles eraan gaan doen om die No 1 pick te locken), en dan op positie 8 Ruben Bain Jr. van Miami te draften. Die gast was zo dominant afgelopen wedstrijd, exact wat onze DL zou nodig hebben. Na die wedstrijd gezien te hebben zou het mij verbazen dat die buiten de top 3 zou vallen, zelfs met Browns/Jets/Raiders top 3 die eigenlijk allemaal een QB zoeken. Wat een talent, dus dromen mag zeker…

Bucs zijn beginnen falen vanaf Irving uit was had ik de indruk. Geen dreiging meer van de run, dus ook geen play action.
Die is de laatste weken wel terug maar ook niet meer op het niveau van ervoor (al kan dat aan de lijn liggen, geen idee)

Geen idee wie ze OROY gaan maken trouwens. Geen echte uitsteker imo.

Benieuwd naar de PO's!

Amai, bombshell bij Black Monday, al is het een dagje later: John Harbaugh weg bij de Ravens. De enige coach die ik daar actief geweten heb.
Het was al duidelijker dat het daar ofwel Lamar ging zijn, ofwel Harbaugh, maar ik denk dat ze de foute keuze hebben gemaakt... Hoe goed Lamar ook was, ik ben nooit echt overtuigd geweest dat hij een blijver was. Ik geef toe dat hij beter is dan ik hem heb toegeschreven en misschien nu nog. Maar nog altijd geloof ik niet in zijn longevity... er zijn ook wel meer dan een paar eigenschappen aan hem die volgens mij echt niet goed komen eens hij niet meer supertop is. En dan zit je daar ook nog eens zonder top-HC.

Wel goed nieuws voor de Cardinals! Want het zag ernaar uit dat wij in een rare vijver zouden moeten gaan vissen voor een nieuwe HC. Na Stefanski was het maar wat triestig gesteld, zeker omdat ik nooit geloof dat Bidwill opnieuw voor een defensieve HC zou gaan. Maar nu plots Harbaugh de big ticket wordt, zou het weleens kunnen dat Stefanski naar ons gerold komt :o Echt, dan hoor je me nooit nog klagen over de coach, denk ik. Maar je gaat het zien, de geruchten gaan waar zijn en McCarthey zal naar ons komen... The king of mid.

Bombshell is wel overdreven, het was wel duidelijk dat die match een einde ging maken aan Tomlin bij de Steelers of Harbaugh bij de Ravens. Het zou me trouwens ook nket verbazen moest ook Tomlin na het seizoen stoppen bij de Steelers.

Bombshell is wel overdreven, het was wel duidelijk dat die match een einde ging maken aan Tomlin bij de Steelers of Harbaugh bij de Ravens. Het zou me trouwens ook nket verbazen moest ook Tomlin na het seizoen stoppen bij de Steelers.
Tomlin naar de Ravens & Harbaugh naar de Steelers dan?

Rodgers en Tomlin zijn volgens mij absoluut geen match... Maar ik denk ook niet dat Rodgers nog gaat spelen. Dus misschien ziet Tomlin een nieuwe wel zitten, maar het zou me idd ook niks verbazen.

En elke coach die niet faliekant gefaald heeft, en bij ontslag meteen op de #1 komt bij misschien 50% van de teams (oké, da's misschien overdreven, maar toch wel van 100% van de zoekende teams) vind ik toch een bombshell!

Zat er idd aan te komen.
Die kick tussen de uprights en Tomlin vloog, gemist en twas aan Harbaugh. Ik volg @Loser trouwens dat als het effenaf kiezen tussen Lamar en Harbaugh was dat Jackson voor mijn part per direct mocht vertrekken. (erg) Goeie QB maar stillaan aan de limiet qua leeftijd voor mobiele quarterbacks dus je zal snel genoeg aan zijn vervanger moeten gaan denken vrees ik. Zijn contract brengt de Ravens natuurlijk in cap hell dus ze gaan moeten herstructureren waardoor hij moeilijker buiten te krijgen is vrees ik. Dat zal ook wel meespelen.
Dat hij maar naar de Raiders gaat om elk jaar 2x tegen zijn broer te spelen!

In elk geval bewijzen de Ravens nu 2 seizoenen lang, en de Lions dit seizoen ook trouwens, het belang van een goeie coordinator. Ravens hun defense is een pak gezakt tegen 2023, toen nog onder Macdonald, en de Lions hun offense stelt geen sikkepit meer voor sinds Johnson daar weg is. Beide teams op papier nochtans de spelers om compleet te domineren aan die kant van de bal...

Ik denk juist dat de combinatie Rodgers-Tomlin geen probleem is. Maar er zijn teveel geruchten over een mogelijk switch naar TV voor Tomlin om het te negeren.

Als ik mij niet vergis hadden we dit jaar al een Belg in de NFL hoor.

Edit: Ik was verkeerd, ik dacht eerlijk gezegd dat de Panthers dit jaar heel effe Yondjouen hadden gesigned voor hun practice squad, maar dat blijkt dus niet te kloppen. Die speelt dan samen met Thibaut in de CFL, ook absoluut niet slecht!

Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat het meest ideale pad is naar de NFL als Belg. Een jaartje highlights halen in Duitsland en dan gaan aankloppen bij één van de slechtere D1 scholen zoals Yondjouen & Thibaut hebben gedaan?

Laatst bewerkt:
Yondjouen heeft idd enkel minicamp meegedaan bij de Panthers maar is daarna niet aangesloten bij het practice squad.

IMG_2807.jpeg

Geheel toevallig de dag nadat Harbaugh vrijkomt? Lamar zal dus nog ff moeten wachten eer hij terug wil keren naar zijn thuisstad.

Mike trouwens al een interview beet als OC van de Lions. Iets wat ik op zich wel graag wil zien gebeuren want hij heeft mij nooit het idee gegeven om effenaf een goeie HC te zijn maar zijn playcalling wil ik wel eens zien met het roster van Detroit.

McDaniel gaat sowieso terug aan de slag kunnen gaan als headcoach. Harbaugh, Stefanski & McDaniel zijn de top (werkloze) headcoaches. Klint Kubiak gaat ook wel ergens werk vinden als HC.

Voorspelling voor WC weekend:
AFC
Bills - Jags —> Bills
Texans - Steelers —> Texans
Chargers - Pats —> Pats

NFC
Rams - Panthers —> Rams
Niners - Eagles —> Eagles
Packers - Bears —> Packers

Altijd leuk om na het weekend te zien hoe fout ik was. Heb bij geen enkele match-up het gevoel dat ik echt zeker kan zijn dit jaar. Ligt imo echt allemaal heel dicht bij elkaar. Zou even goed allemaal omgekeerd resultaat kunnen zijn. Meest zeker van Rams (hoewel die in regular season ook gewoon verloren hebben at Panthers) en Eagles (Shanahan vs. Fangio defenses is nooit echt een succes geweest tot nu toe). We gaan het zien.

Ik ga mij ook eens wagen aan een voorspelling:
AFC
Bills - Jags —> Jags
Texans - Steelers —> Texans :love2:
Chargers - Pats —> Pats

NFC
Rams - Panthers —> Rams
Niners - Eagles —> Niners
Packers - Bears —> Bears

Los daarvan, iemand het sprookje van Indiana aan het volgen in college? Van één van de slechtste teams in de geschiedenis van CFB tot de absolute topfavoriet om kampioen te spelen. Het toont ook maar weer eens aan hoe belangrijk een headcoach wel niet is. Hoe je zo'n franchise in slechts 2 jaar kan omtoveren van kneusje tot absoluut powerhouse is echt op het niveau van Leicester dat de Premier League wint of misschien nog indrukwekkender. Heb vanmorgen de highlights gekeken van Indiana tegen Oregon, man man. Raiders fan mogen nu al beginnen watertanden naar een offense met Mendoza, Jeanty & Bowers want Mendoza is wel écht de man die je wilt als je QB. Speelt als Heisman winner zijn beste game in de semi finals... Blijkbaar ook echt een topkerel naast het veld.

Laatst bewerkt:
Toch wel heel leuk begonnen de playoffs. Spannend in beide duels. Met de Panthers ben je nooit zomaar klaar, zo blijkt nog maar eens, en met de Bears blijkbaar ook niet. Hopelijk meer van dat!

Ik geloof dat de Bears meer indruk op me maakten dan de Rams. Sterke tweede helft in Chicago, en dan liepen er zelfs nog redelijk wat dingen mis.

Ja, echt wel idioot.
Zelfs in de playoffs geen reclames?? Altijd diezelfde zeik.
Ja amai. Ik ben intussen expert in de Alex Smith-draft.

In ieder geval toch weer twee echt spannende matchen gehad. San Francisco zal wel moeten werken om de Super Bowl te winnen, maar op zich zouden ze dat wel kunnen. De Bills waren vrij goed, al vind ik voorlopig dat de Bears nog steeds het meeste indruk gemaakt hebben.

Terug
Bovenaan