NFL 2025-2026

Je hebt evengoed van de jaguars verloren en had die 2de match ook gewoon moeten verliezen ware het niet dat er gehele implosie was. Jaguars hebben evengoed van de niners, chiefs, chargers en broncos gewonnen en buiten de chiefs was het niets nipt.

Das begot 3 maand geleden dat de Texans verloren zijn van de Jaguars. Laatste keer dat de Texans tegen de Jags speelde hadden we dubbel zoveel yards met onze backup QB, als dat nipt is dan hebben wij toch andere definities van nipt hoor. De Texans zijn de voorbije 7 jaar 3 keer verloren van de Jaguars, er is geen enkele Texans fan die niet zou tekenen voor de Jaguars in de playoffs hoor. :thumb:

Das begot 3 maand geleden dat de Texans verloren zijn van de Jaguars. Laatste keer dat de Texans tegen de Jags speelde hadden we dubbel zoveel yards met onze backup QB, als dat nipt is dan hebben wij toch andere definities van nipt hoor. De Texans zijn de voorbije 7 jaar 3 keer verloren van de Jaguars, er is geen enkele Texans fan die niet zou tekenen voor de Jaguars in de playoffs hoor. :thumb:
Ik denk dat wij inderdaad andere definities van nipt hebben. 29-10 achterstaan na het derde kwart en vlot winnen gaan bij mij niet samen. Het aantal overwinningen de afgelopen 7 jaar kan mij persoonlijk gestolen worden aangezien er geen enkele competitie zo hard jaar per jaar kan schommelen als de NFL. Iemand die voor het seizoen had gezegd dat zowel de Chiefs, Ravens en Bengals de playoffs hadden gemist in de AFC was weggelachen geweest.

Jags komen op de juiste moment onder stoom en Lawrence laat eindelijk zien dat hij geen eeuwige belofte is.
Ik denk dat er in de hele AFC geen enkel team tegen Jacksonville wil uitkomen in die Wildcard ronde eerlijk gezegd... Maar ze hebben ook een hoop matchen gehad waar er niks draaide dit seizoen dus het gaat sterk afwachten worden wat ze in de PO's laten zien. In elk geval goed gedaan van Coen, heeft er een echt team van gemaakt.

De AFC is in elk geval veel onvoorspelbaarder dan NFC. Ik zou zelfs geen geld durven zetten op eender welke match in de Wild Card ronde daar...
In NFC is het voor de NFC West. Al de rest gaat imo te kort komen maar wie van de 3 uiteindelijk de finale haalt is dan weer gissen. Seahawks leken mij de minste maar spelen heel goed tegen de Rams en die defense kan élke ploeg elimineren (Als Emmanwori geen DROY wordt moeten ze dringend meer tape bekijken van die jongen, wat een beest). Niners spelen de SB thuis dus die hebben extra motiviatie en Shanahan is nog altijd de kryptonite van McVay. Maar op papier zou LA het wel moeten halen want dat team is het sterkste en ze hebben heel weinig blessures.

Seahawks geloof ik toch niet echt in. Waarschijnlijk door mijn wantrouwen in Darnold. Hoe goed hij ook speelt in regular season, iets zegt mij dat die altijd zou imploderen in de POs. Zou het de Niners wel gunnen in de AFC, ben wel fan van het verhaal van Purdy en die begint ineens ook terug echt goed te gooien. Geloof 9 TDs en 1 INT zijn laatste 3 wedstrijden.

Packers Offense is gelukkig nog steeds heel goed. Veel variatie in de Receivers, back-up QB van starter niveau.
Packers hebben op elke Key-positie de beste speler gekwetst helaas en dat is te merken. Vooral bij het moraal.

Derrick Henry is niet van deze planeet, maar dat zag iedereen en zijn bomma al dagen aankomen dat de Ravens niks anders gingen doen dan rushen. De Packers LB's konden nog geen geparkeerde auto tegenhouden, zo slecht..

Bills/Broncos vs 49ers/Rams voor de SB als de Packers het niet halen.
Alles behalve de Bears.

Bij beide huidige 1-seeds heb ik toch echt een serieus sterk one and done gevoel. Dit weekend hele match Broncos - Chiefs gekeken, en tot vlak na 2 minute warning in het laatste kwart was dat gewoon nog gelijk (tegen veredelde Chiefs…). Ik zou als Broncos fan echt totaal geen vertrouwen hebben in Nix. Stel dat die uitkomen tegen de Texans, zou nog wel eens een tennis score kunnen worden. Seahawks zoals hierboven al eens vermeld komt puur door mijn wantrouwen in Sam Darnold.

Niners zien er goed uit in de NFC, Rams zijn wat momentum kwijt (afhankelijk van wat er dadelijk gebeurt natuurlijk), Eagles blijven winnen zoals Eagles.

AFCCG: Bills at Texans
NFCCG: Niners at Eagles
SB: Bills - Eagles
Champs: Bills

Ik snap wel niet dat je zowel de Broncos als de Seahawks zonder problemen onder de grond stopt maar wel blijft zeggen dat de Bills de SB gaan winnen? Die zien er toch ook hoegenaamd niet goed uit? Op offense ook gewoon veel te eenduidig: stop Cook en àlles moet van Allen zelf komen. En ik zie die echt geen 4 matchen lang superman spelen.
Dat je u Texans, die ook gewoon een steengoede defense met een mediocre at best offense zijn, tot in de finale ziet zal ik maar toeschrijven aan fanboy zijn :)

Rams speelden gisteren zonder O-line. Humphries is een draaideur en Dotson er niet bij zorgt ervoor dat u run niks voorstelt. Het was er aan te zien. Hopen dat Jackson en Dotson terug fit zijn in de PO's. Tzal nodig zijn want we zakken naar #6 dus dat is tegen de Eagles en Bijan heeft gisteren bewezen dat we een écht goeie RB niet kunnen stoppen dus als Saquon in form is gaan we der 30+ moeten maken.

Haha, heb een stukje van de NFL Daily gehoord, en ben blij dat ze het daar ook hebben opgemerkt en aanduiden. Jeeeeezus wat een slechte wedstrijd van DJ Humphries! Oké, ik ben misschien biased omdat hij even "betrouwbaar" was in Arizona. Hij heeft van Arians nog de bijnaam Knee-Deep gekregen, omdat je je voet tot aan je knie in z'n reet moest stoppen om hem gemotiveerd te krijgen :D Het talent is er, maar het kwam er nooit uit bij ons. En in deze wedstrijd kost hij de Rams los 13 punten. Als het niet meer is, want een paar hurry-ups van Stafford die ook mooi hadden kunnen uitkomen als hij meer tijd had gehad. Zijn illegal formation, holding en wat-was-het? zorgen voor 2 diepe passes en een TD-pass die worden teruggedraaid. Ik kan me geen wedstrijd herinneren waar een niet-skill position player rechtstreeks voor zo'n puntenverschil heeft gezorgd!

Die LB van de Falcons was wel fantastisch. Watt krijgt begrijpelijk veel lof, maar zonder die LB die los een WR diep covert (??) komt die INT er ook niet. Als je deze wedstrijd ziet, verdienen de Falcons het meer dan de Panthers en de Bucs om door te gaan!

Als je deze wedstrijd ziet, verdienen de Falcons het meer dan de Panthers en de Bucs om door te gaan!
Ook al geraken ze zelf niet meer in de PO's, ze zorgen er wel voor dat de Bucs niet meer win and in zijn!
Als ze winnen van de Saints komen ze op 8-9 dus mochten de Bucs dan de Panthers verslaan zit je met een three-way tiebreaker in het voordeel van de Panthers. Buccaneers moeten dus hopen dat ze zelf winnen én dat de Saints winnen van de Falcons.

Ik snap wel niet dat je zowel de Broncos als de Seahawks zonder problemen onder de grond stopt maar wel blijft zeggen dat de Bills de SB gaan winnen? Die zien er toch ook hoegenaamd niet goed uit? Op offense ook gewoon veel te eenduidig: stop Cook en àlles moet van Allen zelf komen. En ik zie die echt geen 4 matchen lang superman spelen.
Dat je u Texans, die ook gewoon een steengoede defense met een mediocre at best offense zijn, tot in de finale ziet zal ik maar toeschrijven aan fanboy zijn :)

Rams speelden gisteren zonder O-line. Humphries is een draaideur en Dotson er niet bij zorgt ervoor dat u run niks voorstelt. Het was er aan te zien. Hopen dat Jackson en Dotson terug fit zijn in de PO's. Tzal nodig zijn want we zakken naar #6 dus dat is tegen de Eagles en Bijan heeft gisteren bewezen dat we een écht goeie RB niet kunnen stoppen dus als Saquon in form is gaan we der 30+ moeten maken.
Absoluut geen Texans fanboy hoor. Maar ik heb wel meer vertrouwen in Stroud dan Bo Nix. Als Chiefs fan heb ik de Broncos ook goed in het oog gehouden, en Nix speelt met momenten echt dramatisch slecht. Als je kijkt naar strength of schedule en Texans/Broncos vergelijkt, da’s dag en nacht verschil. Ik denk dat de Broncos minstens 50% tegen back-up QBs hebben gespeeld, terwijl de Texans bijna alleen PO teams gezien hebben (uitgz. Titans, Cardinals, en nu blijkbaar ook Colts maar die draaiden begin van het seizoen toen ze tegen Texans speelden wel als een van de beste teams). Oké, je speelt de teams op uw schedule en kan je niks aan doen, maar da’s voor mij toch wel reden om sceptisch te zijn.

Akkoord over de Bills, maar kijk naar Josh Allen zijn vorige post seasons. Die gaat bijna altijd god mode en werd telkens gewipt door de Chiefs. Zijn competitie heeft allemaal maximaal 1 PO win (uitgezonderd wie van Rodgers/Jackson erin sluipt), dus ja ik heb veruit het meest vertrouwen in Buffalo. Bills D is sinds Thanksgiving ook top 5 in de league.

Ervaring doet ertoe in de POs, dus we gaan het zien.

Absoluut geen Texans fanboy hoor.
Ik ben u idd aan het verwarren met iemand anders, excuses! Ik volg u trouwens dat de offense vd Broncos niet altijd goed is maar ik vind die van de Texans ook helemaal niet wauw.
Ervaring doet ertoe in de POs, dus we gaan het zien.
Dat klopt wel. Daarom wil ik de Eagles niet afschrijven ook al zijn ze pure middelmaat dit seizoen. Steek die, zoals u Chiefs, in een divisie met nog een paar deftige ploegen en ze halen de PO's maar met moeite.

Ik ben u idd aan het verwarren met iemand anders, excuses! Ik volg u trouwens dat de offense vd Broncos niet altijd goed is maar ik vind die van de Texans ook helemaal niet wauw.

Dat klopt wel. Daarom wil ik de Eagles niet afschrijven ook al zijn ze pure middelmaat dit seizoen. Steek die, zoals u Chiefs, in een divisie met nog een paar deftige ploegen en ze halen de PO's maar met moeite.
Ik geloof eigenlijk de Eagles niet. De bouwstenen staan er nog, dus het kan uiteraard wel. Maar ik denk dat ze als team niet weerbaar genoeg zijn als ze tegengas krijgen. Ik denk dat het dan een beetje instort. Dan zie ik de Rams dat veel meer te boven komen, of zeker de Wildcardteams.

Vertrouwen is relatief. Meer vertrouwen dan in Nix in ieder geval wel. Echt benieuwd hoe die AFC POs gaan uitdraaien.

Herbert, Nix, Maye: 0 wins
Lawrence, Stroud: 1 win
Rodgers/Lamar: TBD
Allen: 7 wins

Meest benieuwd naar de Patriots. Vrabel heeft ook goeie seizoenen neergezet bij de Titans, maar ook niet echt bevestigd in de POs.

Gohja, de mensen die vertrouwen hebben in de Texans hebben dat vertrouwen omdat we de beste defense hebben in de League, niet omdat Stroud een elite QB is. Ik weet niet eens of ik Stroud een top 10 QB zou noemen op dit moment en ik spreek dan als die hard Texans fan (waarschijnlijk wel hoor, maar dan wel als nummer 10 ofzo).

Stroud heeft natuurlijk wel zijn reputatie van op zijn beste te zijn tijdens prime time, dat is ook de reden waarom er 3 jaar geleden ineens zo'n Stroud hype ontstond in de draft, elke draft junkie herinnert zich nog wel zijn Ohio State vs Georgia game waarin Stroud een Georgia team op zijn eentje heeft opgerold, Georgia een team met praktisch allemaal NFL caliber-spelers (al dan niet succesvol).

Eens de passing rate van Stroud opgezocht in al zijn playoff games: 157.2 (W), 72.2 (L), 90.7 (W) & 95.1 (W).

Laatst bewerkt:
1 van die laatse wins moet ook een loss zijn, maar mijn eye-test is echt niet overtuigd van het huidige niveau van Stroud, die 2 picks tegen de Chargers waren bijvoorbeeld echt wel lelijk om te zien.

Ik geloof eigenlijk de Eagles niet. De bouwstenen staan er nog, dus het kan uiteraard wel. Maar ik denk dat ze als team niet weerbaar genoeg zijn als ze tegengas krijgen. Ik denk dat het dan een beetje instort. Dan zie ik de Rams dat veel meer te boven komen, of zeker de Wildcardteams.
De Eagles zijn heel mediocre dit jaar en ik hoop dat ze one and done zijn. Deels omdat ze het idd niet verdienen en deels omdat ik die fans en die windbuil Siriani absoluut niks gun :)

Maar hun defense blijft heel goed en als Saquon ze telkens in tush-push range kan brengen zijn ze enorm gevaarlijk. Vreselijk om naar te kijken maar enorm gevaarlijk.

Er is geen enkele ploeg die er bovenuit steekt dit jaar (behalve de Pats uiteraard. :unsure: ). Dat kan het alleen maar interessant maken.

Terug
Bovenaan